Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:30:25 GMT

امروزه جهان نیازمند امنیت و صلحی پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۰۸۷۳

امروزه جهان نیازمند امنیت و صلحی پایدار است

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حوادث تروریستی اخیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروزه جهان ما نیازمند امنیت و صلحی پایدار و صلحی متکی بر همزیستی مسالمت‌آمیز و منافع متقابل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حوادث تروریستی اخیر در بیانیه‌ای نوشت: بیش از ۲۰۰ انسان بیگناه دیگر در بورکینافاسو و عراق و افغانستان قربانی خشونت افسارگسیخته تروریسم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله‌های پی در پی نشانی بارز از خوی غیرانسانی تروریست‌ها و حامیان و پشتیبانان آنها است.  

این بیانیه افزود: تکرار چنین فجایع اسفبار در دهه‌های اخیر نشانگر آن است که اظهار تاسف هرچند لازم است اما برای مهار چنین خشونت افسارگسیخته‌ای کافی نبوده و نیست.  

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تاکید کرد: امروزه جهان ما نیازمند امنیت و صلحی پایدار است. صلحی متکی بر همزیستی مسالمت‌آمیز و منافع متقابل. چنین صلحی نیازمند محکومیت تروریسم در هر مکان و شکل و شیوه‌ای و نیازمند برنامه‌ای جهانی برای مقابله هدفمند با ریشه‌های خشونت و افراطگری است.  

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این فجایع تروریستی و آرزوی شفای عاجل مجروحین از جامعه جهانی می‌خواهد به انکار و ابراز تاسف و اعلام دقیقه‌های سکوت بسنده نکرده و برای تک تک جان‌های قربانیان تروریسم در هر گوشه از جهان، فارغ از هر رنگ و نژاد و مذهبی، ارزشی برابر قائل شوند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم همچنین، از دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهد تا در آستانه هفتمین بازنگری در استراتژی جهانی مقابله با تروریسم از سوی سازمان ملل متحد، تغییر مفهوم تروریسم به عنوان یک جنایت جنگی و تاسیس نهادهای حقوقی در حسابرسی به این جنایات را در دستور کار قرار داده تا قدمی در جهت کاهش آلام تروریسم برای مردم جهان برداشته شود. در غیر این صورت بایستی همچنان این گفته کمیسر سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد، زید رعد الحسین، را تکرار کنیم که اگر فرسایش و تضعیف حقوق بشر به همین شکل ادامه یابد در پایان هر کسی از این شرایط رنج می‌برد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تروریست ها تروریسم تروریست انجمن دفاع از قربانیان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیئت علمی و اساتید پیشکسوت این دانشگاه، به‌مناسبت روز و هفته معلم، گفت: حمایت جوانان در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر مناطق جهان از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، یادآور رسالت معلمی و تفکر شهید مطهری در دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان جهان است.

علی نظری در این آیین که روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری یادآور مسئولیت همه ما نسبت به آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های مهم ما تعهد به آرمان فلسطین است که امروز جهانی شده است.

نظری اضافه کرد:‌ هر شخصی در هر جایگاهی در جامعه مشغول خدمت بوده اگر وظیفه‌اش را به درستی انجام بدهد نشان از تعهد او به مسئولیت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری بخشی مهم از رسالت معلم و استاد است، اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مفهوم استاد تراز انقلاب اسلامی، باعث تقویت پیشرفت‌های ایران اسلامی و اقتدار روزافزون آن می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، جایگاه و نقش استاد و معلم در تربیت نیروهای متعهد و متخصص انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

نظری تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب، به جایگاه استاد و معلم، توجه ویژه‌ای شده و این گویای رسالت مهم معلمان و استادان در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: استاد و معلم برای دانشجو و دانش‌آموز الگو هستند؛ الگویی که باید جایگاه خویش را متناسب با استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی، تقویت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان از اعضای هیئت علمی خواست نقش و مشارکت خود را در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع یا کاستن نظام مسائل جامعه، تقویت کنند.

وی در گفته‌هایش، فرا رسیدن روز و هفته معلم را به همه استادان و معلمان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، شادباش گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند