Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاتمی از طی کردن مسافت ۱۴۹۰کیلومتری بیرجند–کامیاران برای بازگشت دوباره به زندگی تعداد پنج بطانه سنجاب ایرانی کشف شده در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اسدالله حاتمی» امروز (18 خرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی از طی کردن مسافت 1490کیلومتری بیرجند –کامیاران برای بازگشت دوباره به زندگی تعداد پنج بطانه سنجاب ایرانی کشف شده در بیرجند خبر داد و اظهار کرد: این سنجاب ها در شهرستان کامیاران استان کردستان رها سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند در بازدید از پرنده فروشی های سطح شهرستان بیرجند، تعداد پنج بطانه سنجاب ایرانی را که به صورت غیرمجاز نگهداری می شدند، کشف و ضبط کردند.

 

حاتمی افزود: این سنجاب ها پس از مدتی قرنطینه، تیمار و مراقبت توسط حامیان محیط زیست با هواپیما به تهران و سپس به شهرستان کامیاران استان کردستان (زیستگاه اصلی خود) منتقل شدند.

 

وی گفت: این پستاندار زیبا در مناطق حفاظت شده ی شهرستان کامیاران استان کرستان که یکی از مهمترین زیستگاه این گونه خاص است رهاسازی شدند تا به احیاء کنندگان جنگل های بلوط ایران ملحق شوند.

 

وی اظهار داشت: سنجاب ایرانی یا سنجاب قفقازی«نام علمی:Sciurusanomalus  »نوعی سنجاب است که در جنگل های پهن برگ قفقاز، آناتولی، زاگرس و مدیترانه شرقی زندگی می کند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه سنجاب ایرانی توسط متخلفان سودجو، زنده گیری و پس از انتقال به شهرهای بزرگ به عنوان حیوان خانگی به فروش می رسد، گفت: نسل سنجاب ایرانی از پستانداران خاص به دلیل جمع آوری میوه های بلوط توسط مردم و اسارت بی اندازه این حیوان زیبا توسط شکارچیان برای فروش، به شدت در حال کاهش و انقراض است.

 

حاتمی با تأکید بر اینکه هر جاندار مأموری از جانب خالق هستی در طبیعت است، گفت: ما انسان ها باید بیاموزیم که حیوانات هم حق حیات دارند و دیدن آنها در طبیعت بسیار دل انگیز از پشت میله های قفس است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با بیان اینکه عرصه های طبیعی استان به صورت مستمر گشت و کنترل می شود، افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه اندازی شده تعداد 6 نفر متخلف شکار و صید دستگیر و  6 فقره پرونده  تخلف در این رابطه تشکیل و تحویل مراجع قضایی شهرستنان شده است.

 

حاتمی افزود: از فروردین ماه سال جاری تاکنون تعداد 23 مجوز احداث و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و یک مورد اخطار به واحد صنعتی آلاینده صادر شده است.

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنجاب مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حفاظت از محیط زیست بیرجند خراسان جنوبی سنجاب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان