Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران  از تصویب کلیات طرح موضوعی حق انتقال توسعه (TDR) خبرداد و گفت: لازم است از اعضای محترم کمیسیون ماده پنج تهران و همکارانم در شورای شهر تشکر کنم که با تلاش و همراهی آن ها، بالاخره پس از سال‌ها پیگیری و برگزاری صد‌ها جلسه کارشناسی، کلیات اجرای یکی از مهم‌ترین طرح‌های موضوعی طرح جامع شهر تهران یعنی حق انتقال توسعه (TDR) برای جبران عدم النفع بسیاری از شهروندان عزیز تهرانی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از شهروندان که املاک آن‌ها در محدوده‌هایی از شهر تهران، از جمله بافت تاریخی یا باغ‌ها قرار دارد، نمی‌توانستند حقوق مکتسبه خود از طرح‌های شهری و طرح تفصیلی را بگیرند و دچار عدم النفع می‌شوند. برای رفع این مشکل، دولت می‌بایست طی سال‌های گذشته لایحه‌ای را ارائه می‌داد و در دولت و مجلس به تصویب می‌رسید، اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها مکرر، به سرانجام نرسید.

سالاری تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری تهران در این دوره برای جبران عدم النفع صاحبان املاک و اراضی واقع در بافت تاریخی و یا افرادی که نسبت به ایجاد باغ اقدام کرده اند، موضوع حق انتقال توسعه (TDR) را پیگیری کرد و نهایتا روز گذشته با حمایت اعضای کمیسیون ماده پنج، تصویب شد و امیدواریم بزودی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: افزایش چند برابری اجاره بهای دکه ها/ شرکت ساماندهی مشاغل این رویه را متوقف کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران بافت تاریخی عدم النفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)