Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مقامات دولت بایدن در حال گفتگو با مقامات پاکستان برای به دست آوردن پایگاه‌هایی نزدیک افغانستان برای عملیات آینده هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به دنبال توافقنامه‌های احداث پایگاه با کشور‌های همسایه افغانستان است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به این خبرگزاری گفت آمریکا به دنبال گزینه‌هایی برای احداث پایگاه با همسایگان افغانستان، پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور هستند، اما در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه‌های آمریکا گزارش دادند مقامات دولت بایدن (رئیس جمهور آمریکا) در حال گفتگو با مقامات پاکستان برای به دست آوردن پایگاه‌هایی نزدیک افغانستان برای عملیات آینده هستند. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از پایگاهی در پاکستان برای اجرای حملات پهپادی برضد شبه نظامیان استفاده می‌کرد، اما با متشنج شدن روابط دوجانبه در سال 2011 (1390) از این پایگاه اخراج شد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه مدعی شد: «در حالی که ما هیچ توافقنامه احداث پایگاه برای اعلام کردن نداریم، ما می‌دانیم که همسایگان افغانستان علاقه مشترکی با ما برای مقابله با بلای تروریسم جهانی دارند».
وی افزود ایالات متحده (آمریکا) به دنبال کردن گزینه‌ها با شرکا و متحدان در منطقه ادامه خواهد داد.
سخنگوی پنتاگون ادامه داد وزارت دفاع به همراه وزارت امور خارجه و جامعه اطلاعاتی آمریکا، در حال ارزیابی گزینه‌های احداث پایگاه جدید است.
ژنرال کنت مکنزی (Kenneth McKenzie) رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پیشتر در روز دوشنبه گفت ارتش آمریکا تقریباً نیمی از خروجش از افغانستان را تکمیل کرده و درصدد است به مهلت خروج از افغانستان تا ماه سپتامبر (شهریور آینده) پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا پاکستان احداث پایگاه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر تصمیم خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت نیروهای فلسطینی تاکید کردند.

وی دراین‌باره گفت: به دعوت چین، نمایندگان حماس و فتح اخیراً به پکن آمدند تا گفت‌وگوی عمیق و صریح داشته باشندو برای آشتی نیروهای فلسطین فلسطینی به گفتگوی عمیق و صریح تلاش ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت چین «دو طرف بر ادامه روند گفتگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در اسرع وقت توافق کردند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچین گفت که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به آشتی از طریق گفتگو ابراز کردند و هر دو طرف قدردانی عمیق خود را از حمایت چین از مردم فلسطین اعلام کردند.

کد خبر 6092968

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان