Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:11:29 GMT

طی مناظرات ریاست جمهوری برق قطع نمی‌ شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۱۷۰۱

طی مناظرات ریاست جمهوری برق قطع نمی‌ شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر ۱۸۳۳ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال‌های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می‌فروشند.

رجبی مشهدی با بیان این که این نیروگاه‌ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه‌ها به شبکه برق می‌فروشند، خاطرنشان کرد: نرخ هیأت تنظیم حدود ۴ برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجبی مشهدی تصریح کرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده در پیک سال گذشته ۱۶۶۴ مگاوات بود که این میزان هم اکنون به ۱۸۳۳ مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است.

رجبی مشهدی گفت: امروز سه شنبه ۱۸  خرداد ماه، شرایط برای تامین بدون مشکل برق فراهم است.

او افزود: پیش بینی های لازم برای تداوم پایدار برق به ویژه در هنگام برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و در این خصوص پرسنل عملیاتی صنعت برق در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق از مشترکان خواست تا در صورت بروز اختلال در شبکه، موارد را از طریق تلفن ۱۲۱ در سراسر کشور به شرکت های برق اطلاع دهند.

برپایه این گزارش، شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۳۶۹ مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ۱۰ مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

پربیننده ترین جدول خاموشی‌ های احتمالی تهران منتشر شد چرا تقاضا برای سوخت‌ های فسیلی افزایش یافته است؟ تکذیب شایعه قطع برق در زمان مناظره هر وسیله برقی چقدر انرژی مصرف می کند؟ بورس به کمک قطعی برق می آید!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت برق انتخابات ۱۴۰۰ رجبی مشهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳