Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته دوم خردادماه دترتی نوسان بوده که در نمودار قابل مشاهده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز:  عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته دوم خردادماه یعنی 8 خردادماه تا 13 خردادماه 1400در در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

دلار:روند قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته دوم خردادماه منفی بوده است به گونه ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده منفی 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

03 درصد را به ثبت رسانده است. این در حالی است که هفته گذشته توانسته بود بازده 1.2 درصدی را به ثبت برساند. با وجود روند کاهشی قیمت دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در طول هفته، در تمام روزهای هفته قیمت بالاتری نسبت به هفته گذشته ثبت شده است که همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمتی (23280 تومان) بالاتر نسبت به هفته گذشته (22236 تومان) شده است. با وجود حجم بالاتر معاملات در روز شنبه این هفته نسبت به هفته گذشته، در سایر روزها شاهد پایین تر بودن حجم معاملات هستیم به گونه­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش 48.9 درصدی در حجم معاملات شاهد بوده­ایم. میانگین روزانه حجم معاملات برابر با 7.3 میلیون دلار بوده است که نسبت به میانگین هفته گذشته (7.8 میلیون دلار) کاهش حدود 500 هزار دلاری داشته است.

یورو: روند قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران برخلاف روند قیمت دلار در هفته دوم خردادماه مثبت است به گونه ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده مثبت 1.24درصد را به ثبت رسانده است. این در حالی است که هفته گذشته بازده 1.07 درصدی را به ثبت رسانده بود. همزمان با روند افزایشی قیمت یورو در بازار متشکل معاملات ارزی در طول هفته، در تمامی روزهای هفته قیمت بالاتری نسبت به هفته گذشته ثبت شده است. بنابراین میانگین قیمتی آن (28181 تومان) بالاتر از هفته گذشته (27168 تومان) است. روند حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران نوسانی بوده است با این حال در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش 71.4 درصدی در حجم معاملات را شاهد بودیم. میانگین روزانه حجم معاملات برابر با 7.1 میلیون دلار بوده است. که نسبت به میانگین هفته گذشته (6 میلیون دلار) افزایش حدود 900 هزار یورویی داشته است.

توضیحات: نمودار با توجه به نوع ارز معامله شده در بازار متشکل معاملات ارز ایران از دو بخش دلار و یورو تشکیل شده است. نمودار بالا عملکرد معاملات و قیمت دلار را به تفکیک روز برای این هفته در مقایسه با هفته گذشته را نشان می­دهد که روند قیمت با وجود نوسان در طول هفته در مجموع با منفی 0.03 درصد کاهش همراه بوده است. حجم معاملات نیز با وجود نوسان، رشد منفی 49 درصدی نسبت به ابتدای هفته داشته است. نمودار پایین، عملکرد قیمت و معاملات مربوط به یورو را نشان می­دهد که روند قیمت با وجود نوسان در طول هفته در مجموع 1.24درصد افزایشی بوده است. حجم معاملات با وجود روند نوسانی در پایان با کاهش 71.4 درصدی نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داد.  

پایان پیام//

برچسب ها: بازار متشکل ارزی ، ارز ، دلار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OO8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار متشکل ارزی ارز دلار بازار متشکل معاملات ارز ایران نسبت به هفته گذشته هفته دوم خردادماه میلیون دلار حجم معاملات طول هفته روند قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشت بوقلمون شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶,۴۱۸ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افزایش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳,۵۱۷ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۸ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228800 برچسب‌ها قیمت گوشت

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط