Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع اعلام کردند که به موازات گفتگوهای جناح‌های فلسطینی در قاهره، دور جدید مذاکرات تبادل اسرا هفته آینده در مصر آغاز می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری فلسطینی‌ معا، به گفته این منابع یک هیئت جداگانه از حماس با سازمان اطلاعات مصر این پرونده رامدیریت می‌کنند.

پیش از این جنبش حماس به مصر شرایط خود در ازای آزادی سربازان اسیر اسرائیلی اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، صبری صیدم، معاون دبیر اول کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با آناتولی اعلام کرد، بنا به دعوتی که مصر از تمامی گروه‌های فلسطینی داشته است، هیات‌های فلسطینی پشت سر هم وارد قاهره می‌شوند.

وی ادامه داد: هیات جنبش فتح امروز وارد قاهره می‌شود که ریاست این هیات را جبریل الرجوب، دبیراول کمیته مرکزی جنبش فتح برعهده دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های مشخصی برای دیدارها وجود ندارد، اما موضوع بررسی‌ها، پایان دادن به دودستگی میان فلسطینی و تدوین نقشه راهی برای رویارویی با چالش‌های کنونی است.

صیدم تاکید کرد که جنبش وی از هر تلاشی که به پایان دادن به دودستگی‌ها منجر شود، حمایت می‌کند.

پیشتر روزنامه الاهرام گزارش داد که از دبیران کل گروه‌های فلسطینی برای نشست در قاهره طی هفته جاری با نظارت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت عمل آمده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض