Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرسی ترویجی (عرضه و نقد دیدگاه علمی) با عنوان تاثیر فعالیت های ورزشی در ارتقاء سطح بهداشت فردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد مورد تایید هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره قرار گرفت.

معاون علمی و پژوهشی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طی 30 دی ماه سال 1399 با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرسی نظریه پردازی و ترویجی در سطح ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« فیروز شرفی دهرحم» افزود: این کرسی نظریه پردازی و ترویجی با عنوان تأثیر فعالیت های ورزشی در ارتقاء سطح بهداشت فردی ( با ارائه راهکارهای لازم در ایام کرونا) بر گزار شد.

 

وی بیان کرد: در این گرسی ضمن توضیحات علمی در خصوص فرآیند بهداشت عمومی و فردی،  از نقش و جایگاه  تمرینات و فعالیت های بدنی در ارتقاء و حفظ سلامت روانی و جسمانی در بین افراد جامعه و در هر سنی مباحث قابل تاملی مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

 

شرفی دهرحم ادامه داد: همچنین در این کرسی  به بیان  و تبییین اثرات  مثبت  فعالیت های بدنی در پیشگیری، اصلاح و درمان برخی از ناهنجاریها ی جسمانی وبیماری های متابولیکی اشاره گردید، که ورزش و فعالیت های بدنی منظم و مناسب چگونه  می توانند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن وکاهش استرس و اضطراب را در بین افراد جامعه شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه از اثرات همورالی این فعالیت های ورزشی  در جهت ارتقائ سطح ایمنی بدن در جهت پیشگیری و درمان بیماری عفونی و ویروسی از جمله بیماری  کرونا مطالب خوبی مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

 

شرفی دهرحم  ادامه داد:به طورکلی نتایج حاصله از این کرسی ترویجی دلالت بر این داشت که  فعالیت ورزشی و سبک زندگی فعال و با افزایش انرژی مصرفی و بهبود آمادگی جسمانی و روانی با ارتقای سطح سلامت و بهداشت فردی، همخوانی دارد. و با افزایش آمادگی جسمانی و قلبی تنفسی از طریق تمرینات  منظم ورزشی پیشگیری وتحمل بسیاری از بیماری ها  بهتر و آسانتر می گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت که فعالیت ورزشی تغییرات  فیزیولوژیکی را به همراه دارد و شامل بهبود عملکرد قلبی و عروقی، چربی خون، کاهش استرس  و در نهایت بهبود سیستم ایمنی است و این عوامل در پاندومی ویروس کرونا می توانند بیشترین نقش و اهمیت مثبتی داشته باشند.

 

وی افزود: بنابراین می بایست فعالیت های ورزشی در گروه های مختلف و بر اساس دستور العمل های خاص هر گروه تجویز شود تا از بروز آسیب و خطر های بیشتر پیشگیری به عمل آید.

 

شرفی دهرحم بیان کرد: این کرسی نظریه پردازی و ترویجی توسط  «فیروز شرفی دهرحم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان» ارائه و ناقد علمی جلسه «وحید ولی پور ده نو»  عضو هیئت علمی دانشگاه  لرستان و مدیر جلسه این کرسی « بهمن حسنوند »عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان  عهده دار بودند.

 

معاون علمی و پژوهشی کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد:بعد از ارائه کرسی، و نقد و نظرات  ناقد جلسه و سایر شرکت کنندگان حاضر در جلسه و پاسخگویی مناسب ارائه دهنده، این کرسی نظریه پردازی و ترویجی با موفقیت به اتمام رسید.

 

گفتنی است، این کرسی طی حکمی مورد تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره قرار گرفته است.

 

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح و برنامه کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد کرسی نظریه پردازی و ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی استان فعالیت های ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است