Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:12:23 GMT

توصیه کوشکی به نامزدها درباره مناظره ها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۱۷۹

توصیه کوشکی به نامزدها درباره مناظره ها

 فارس: به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین نشست تحلیلی انتخابات ریاست جمهوری با حضور محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

کوشکی در این نشست با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ مطالبه از نامزدها در انتخابات های مختلف در کشور و وظیفه دانشگاهیان و اساتید دانشگاه در این حوزه گفت: اساتید بعنوان الگوی فکری و رفتاری دانشجویان هستندکه نگاه و بینش و طرز تفکر آنها به دانشجویان و جامعه سرازیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر رفتار و گفتار مستدل و منطقی اساتید برای تبیین موضوعات مختلف اجتماعی، گفت: حرف‌های کلی و وعده ها قابل قبول نیست و تا امروز وابستگی به جناح ها ملاک انتخاب بوده و هیچکدام بصورت علمی با مسائل برخورد نکرده اند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: انتخاب ها باید از جناح و طیف سیاسی عبور کند و به سمت "کدام راه حل، برای کدام مسأله" پیش بروند تا انتخابات از حالت احساسی به روشی علمی و مستدل تبدیل شود که مطمئناً خروجی متفاوتی هم خواهد داشت.

وی درباره لزوم آگاهی نامزدها از اختیارات خود در صورت انتخاب شدن گفت: اگر نامزدی اختیارات را طبق قانون بداند و وعده‌ها را متناسب با اختیارات آینده خود بدهد که بعداً نگوید اختیارات کم بود به واقع نگری و انتخاب درست توسط مردم کمک خواهد کرد.

کوشکی یادآور شد: از طرف دیگر کلی گویی نیز فایده ندارد چرا که برای نامزدها هم هزینه ندارد و نیز امکان مطالبه هم ندارد. بنابراین کسی که کلی گویی می کند وقوف به مسائل اجرایی ندارد. بعنوان نمونه شعار تعامل با جهان کلی است. لذا باید گفت که با چه مکانیسمی می خواهد با جهان تعامل کند تا کارشناسان نیز بتوانند آنرا درست تحلیل کنند.

وی عنوان کرد: برنامه داشتن نامزدها هم موضوع مهمی است؛ مقصود از برنامه رییس جمهور برنامه اجرایی است نه سیاست های کلان و بلندمدت چرا که رییس جمهور مدیر اجرایی سیاست های کلان کشور است و در انتخابات ریاست جمهوری  نامزدها باید سازوکار اجرایی تحقق سیاست ها را در حوزه اختیارات خود  بعنوان برنامه ارائه کند.

کوشکی در بعد موانع سیاست خارجی دولت آینده با اشاره به تامین منافع ملی کشور بیان داشت: برخی کشورها از رشد و قدرتمند شدن ایران برای منافع خود نگرانند زیرا ایران قدرتمند طرح آنها برای حضور در این منطقه به هم می زند.

وی افزود: بعضی کشورهای منطقه ای نگاهشان به ما بودن و نبودن است مانند عربستان و امارات و از طرفی هم خیلی از کشورها اولویت سیاست خارجی آنها ما نیستیم و منطقه خودشان اولویت دارد لذا بهترین گزینه برای تعاملات سازنده کشور، سیاست منطقه ای است که تجربیات خوبی را در دنیا نشان داده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: براساس مدل منطقه ای وتعامل بیشتر با کشورهای همجوار دارای منافع مشترک سازنده است و از طرفی مشکلات تحریمی و امنیتی و قاچاق  نیز کم می شود.

گفتنی است در این نشست برخی سوالات شرکت کنندگان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کوشکی مناظره های انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان هرمزگان؛ هدف از اجرای طرح مولد سازی را ایجاد جاذبه و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کشور دانست و اظهار داشت: بعضاً شاهد مقاومت‌هایی در برابر اجرای طرح مولدسازی هستیم که این مقاومت‌ها در بسیاری از موارد حاصل نگاه مدیران است چرا که آن‌ها از علاقه‌ای ندارند در زمان مدیریتشان ملکی را از دست دهند.

وی افزود: برخی از مدیران از دست دادن املاک را در مولدسازی مانند بازگشت بودجه به خزانه عیب می‌دانند در حالی که مولدسازی حُسنی بزرگ برای مدیران به شمار می‌آید و کاری جهاد گونه است.

بازیان گفت: اعتقاد ما این است که مولدسازی به جایی نخواهد رسید مگر اینکه سه اصلِ از دستگاه، با دستگاه و برای دستگاه در آن رعایت شود چنانچه معتقدیم تا زمانی که خود دستگاه‌های اجرایی به این درک نرسند و پای کار انجام مولدسازی نیایند این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولد سازی این است که منابع حاصل از مولدسازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور راهبردِ از استان، با استان و برای استان را دیگر رویکرد مولدسازی در کشور دانست و اظهار داشت: مولد سازی در مدیریت زمانی و فرآیندی دچار مشکل بود از این رو اختیارات مولدسازی را به استان‌ها واگذار کردیم و تنها کاری که در پایتخت انجام می‌شود قیمت‌گذاری نهایی است که آن هم به زودی به استان‌ها واگذار خواهد شد و اختیارات استان‌ها و استانداران برای اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

بازیان تاکید کرد: مردم باید نتیجه حاصل از مولدسازی را لمس کنند؛ مطمئن باشید اگر بیمارستانی که به دلیل کمبود اعتبارات با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده یک روز هم زودتر افتتاح شود آثار و برکات آن برای جامعه سرازیر خواهد شد و اگر به دلیل تعللی که مدیری داشته به دلیل کمبود تخت بیمارستانی نفری جان خود را از دست دهد آن مدیر نیز در مرگ آن شخص مسئول خواهد بود.

وی بیان‌کرد: متأسفانه در استان هرمزگان شاهد وجود پروژه‌هایی هستیم که بیش از یک دهه با تأخیر در بهره‌برداری روبرو بوده‌اند در حالی که می‌توان این پروژه‌ها از طریق منابع مولد سازی به سرانجام رساند.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی، خاطرنشان‌کرد: در شرایط محدودیت‌هایی که کشور در حوزه بودجه با آن روبرو است با اجرای مولد سازی می‌توان منابعی در حد بودجه جاری کشور را به کمک تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آورد و بسیاری مسائل را مرتفع کرد.

کد خبر 6099778

دیگر خبرها

  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»