Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، در زمانی که بینندگان در سراسر جهان نسبت به بازگشت به سینما محتاط هستند، جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای (SIFF) بار دیگر نمی تواند با مخاطبان محلی همراه شود. تقاضا به قدری زیاد است که بینندگان مبالغ هنگفتی را برای گرفتن بلیط در بازار سیاه پرداخت می کنند، از جمله بیش از ۳۰۰ دلار برای دیدن یک فیلم که بیش از دو دهه پیش اکران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هجوم خریداران، قیمت بلیط جشنواره فیلم شانگهای با افزایش تقاضا از مرز ۵۵۰ دلار فراتر رفت.

این جشنواره هر ساله به دلیل آنلاین بودن بلیط های جمعه سیاه در لحظه ای که برای فروش عرضه می شود، برای خرید هجوم می‌برند. جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای (SIFF) در اولین روز فروش در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۵۰،۰۰۰ بلیط ظرف پنج دقیقه و سال گذشته بیش از ۱۰۰،۰۰۰ بلیط در ده دقیقه فروخت، اگرچه فقط چند هفته پس از بازگشایی سینماها برای اولین بار پس از قرنطینه‌های ناشی از کووید ۱۹، به عنوان یک رویداد حضوری رخ داد.

با وجود هنوز ۷۵ درصد ظرفیت سالن‌های سینما باقی است، تکرار رویداد سال‌های گذشته در ۲۰۲۱ که از ۱۱ تا ۲۰ ژوئن برگزار می شود، به رغم اعلام کامل برنامه و ظرفیت‌ها، تنها دو روز قبل از شروع فروش، به همان محبوبیت سال‌های قبل رسیده است. امسال بیش از ۴۰۰ فیلم در SIFF به نمایش در می آیند، از این میان ۷۳  فیلم نمایش جهانی، ۴۲ فیلم نمایش بین المللی، ۸۹ فیلم  نمایش آسیای برتر و ۹۹ فیلم نمایش برتر چین و در مجموع ۳۰۳ اکران برتر برنامه‌ریزی شده است.

فروش بلیط در سامانه فروش بلیط «Taopiaopiao»، تنها خرده فروش رسمی آنلاین جشنواره، جمعه گذشته در ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز به کار کرد. هجوم خریداران در اولین دقیقه فروش، موجب اختلال در کارکرد این اپلیکِیشن شد. تا ساعت ۸:۰۵ صبح، مسولان این سامانه به دلیل مشکلات فنی از مردم عذرخواهی کردند و هشتگ مرتبط با این برنامه به سرعت جزء ۲۰ جستجوی برتر پلتفرم «Weibo»(ویبو) تبدیل شد. «ویبو» نسخه چینی توئیتر محسوب می‌شود.

این مشکل فراتر از مشکلات فنی که باعث ناامیدی و سردرگمی تماشاگران عادی فیلم ها می شود، باعث می‌شود افراد عمدتا به دو دسته تقسیم شوند: افراد حرفه ای که بلیط‌ها را خریداری کرده تا در بازار سیاه به فروش برسانند و طرفداران پرشوری که مایل به انجام هر کاری هستند تا فرصتی برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بر پرده نقره‌ای پیدا کنند.

خبر جالب اینکه «نیکی کریمی» هنرپیشه و کارگردان نامدار ایرانی که به‌ عنوان یکی از داوران بخش اصلی بیست‌ و‌ چهارمین دوره جشنواره فیلم شانگهای انتخاب شده بود، این داوری را به‌ دلیل محدودیت‌های کرونایی و شرایط قرنطینه دو هفته‌ای داوران در محل جشنواره رد کرد. بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین که میزبان آثار فیلم‌سازان ایرانی در بخش‌های مختلف خواهد بود، از ۱۱ تا ۲۰ ماه ژوئن (۲۱ تا ۳۰ خرداد) به ریاست «هوانگ جیان شین» برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، مختصراً SIFF، یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در آسیای شرقی و همراه با جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در آسیا محسوب می‌شود. همچنین جشنواره شانگهای یکی از پانزده جشنواره‌های الف دنیا است که در دوره‌های گذشته این جشنواره سینماگران برجسته‌ای همچون امیر کاستاریکا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل و وونگ کار وای ریاست هیئت داوران جشنواره شانگهای را بر عهده داشته‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم دلار جشنواره سینما جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی