Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@14:31:09 GMT

طراح و بافنده قالی اصیل ایرانی به سبک اصفهان درگذشت + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۶۲۳

طراح و بافنده قالی اصیل ایرانی به سبک اصفهان درگذشت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

استاد حسین اکبراف، طراح و بافنده قالی اصیل ایرانی به سبک اصفهان روز گذشته به علت کهولت سن درگذشت.

علی دمساز از دوستان این هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تائید این خبر گفت: مرحوم حسین اکبر اف تقریباً ۲۰ روز در بیمارستان الزهرا بستری بود و روز گذشته در همین بیمارستان درگذشت.

وی افزود: پدر این هنرمند نیز از تولید کنندگان خاص اصفهان بود و در طول سال‌ها طرح کعبه و بسیاری از سوره‌های قرآن را بافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر اف هنرمند باکفایتی بود و افکار والایی در باره فرش اصفهان داشت.

حسین اکبر اف بالغ بر ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای مستمر، هنر قالیبافی را در خانواده خود زنده نگاه داشت و در این مدت آثار ماندگاری با طراحی اساتیدی چون احمد ارچنگ، محمود فرشچیان، مهدی علمداری، رضا بدر السما و… خلق کرد.

از جمله آثار شاخص این هنرمند می‌توان به آدم و حوا، لیلی و مجنون، امیرکبیر، مجلس موسی، پرده‌ی کعبه اشاره کرد.

فیلم مستند «من هنوز زنده‌ام» به کارگردانی محبوبه هنریان تهیه شده در گروه مستند شبکه یک سیما منعکس کننده بخشی از رنج‌ها و مصائبی است که حسین احمد اف در طول بیش از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای با آنها دست و پنجه نرم کرده است.

کد خبر 499238

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هنرمندان فرش دستباف فرش طراح فرش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود