Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:12:20 GMT

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی زیاد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۶۵۶

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی زیاد شد

آمارهای بانک مرکزی بیانگر این است که بدهی بانک‌ها به این بانک در سال گذشته ۸.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا،‌ بررسی گزیده آمارهای اقتصادی ماه پایانی سال گذشته درباره خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی بیانگر آن است که میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان سال گذشته به ۴۴۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۲۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی در این سال است.

همچنین خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی با ۲۴۰ درصد کاهش به منفی ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها با ۸.۷ درصد رشد به ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

 دارایی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی

علاوه براین، میزان دارایی‌های خارجی در این بخش با ۴۷.۹ درصد رشد نسبت به پایان سال قبل همراه بوده و به ۹۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که حجم اسکناس و مسکوک نیز با ۲۴.۹ درصد افت به ۶۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی با ۳۲.۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۸ به ۳۷۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی نیز در پایان سال گذشته با ۸.۷ درصد افزایش به ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تجاری

میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری کشور در پایان سال گذشته معادل ۱۳۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۷۵.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

سپرده بانک‌های تجاری نزد بانک مرکزی نیز ۶۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است.

جمع کل دارایی‌های بانک‌های تجاری در دوره مورد بررسی، ۱۱۸۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که به نسبت پایان سال ۱۳۹۸ دارای ۴۸.۱ درصد رشد است و میزان بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی در پایان سال گذشته به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۱۴۱.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تخصصی

طبق این گزارش، میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تخصصی در پایان سال گذشته معادل ۲۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبلش ۲۲.۶ درصد رشد یافته است.

جمع کل دارایی‌های بانک‌های تخصصی در این دوره رقم ۱۰۰۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که ۲۲.۴ درصد رشد دارد که میزان بدهی این بانک‌ها به بانک مرکزی ۴۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که معادل ۵.۷ درصد نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانك مركزي بانک ها بدهي میزان دارایی های خارجی پایان سال گذشته بانک های تجاری میلیارد تومان بانک مرکزی بدهی بانک ها درصد افزایش بانک ها درصد رشد ۷ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور