Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:14:52 GMT

هنوز از پیک چهارم کرونا گذر نکرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۷۵۴

هنوز از پیک چهارم کرونا گذر نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیامک محبی ظهر امروز در ستاد مبارزه با کرونا استان قم که با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این ستاد تا به امروز بیش از ۹۰ جلسه داشته است، اظهار کرد: هر هفته این ستاد با موضوعات مرتبط با کرونا از جمله رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون‌ها برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند بیماری در قم و کشور نزولی است، اضافه کرد: همچنان از مرحله پیک چهارم گذر نکرده‌ایم اما در روزهای آینده روند نزولی بیماری کامل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه قم در حوزه بیماران کرونایی رتبه بیست و یکم کشور را به خود اختصاص داده‌ است، عنوان کرد: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا روند کاهشی داشته است اما هنوز نتوانسته به وضعیت اسفندماه سال گذشته برسیم.

وی از کاهش تعداد فوتی‌ها یاد کرد و گفت: اگر فرآیند درمانی و کارهای پیشگیرانه نبود شاهد افزایش مرگ و میرها می‌بودیم.

محبی با اشاره به افزایش ظرفیت تست‌های کرونا در قم عنوان کرد: موارد مثبت تست طی هفته‌های اخیر کاهش داشته و در سطح شهر قم وضعیت بیماری مطلوب‌تر شده است.

وی از رهگیری بیماران کرونایی به‌عنوان یکی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی قم نام برد و عنوان کرد: این اقدام که با مشارکت بخش‌های مختلف درحال دنبال شدن است می‌تواند در کنترل شیوع بیماری مؤثر باشد.

محبی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۸ هزار واکسن تا به امروز در استان قم مورد استفاده قرار گرفته و فعالیت‌های فرهنگ‌سازی با مشارکت بخش‌های مختلف و در راستای مقابله با شایعه‌پراکنی‌ها درحال انجام است.

وی یادآور شد: آمار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی ۷۸ درصد، آموزشگاه‌های راهنمایی رانندگی ۹۴ درصد و مرکز شماره‌گذاری ۸۵ درصد، جایگاه سوخت ۷۲ درصد، بهشت معصومه ۷۱ درصد، مراکز معاینه فنی ۹۰ درصد، پایانه‌های مسافربری برون‌شهری ۶۷ درصد، دفاتر ازدواج ۸۲ درصد، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ۹۳ درصد، سایر آرامستان‌های شهر ۶۳ درصد نانوایی‌ها ۶۰ درصد، داروخانه‌ها ۷۵ درصد، مطب‌ها ۷۰ درصد، بیمارستان‌ها و مراکز جراحی ۸۵ درصد و مدارس امتحانی ۹۶ درصد، بانک‌ها ۷۸ درصد، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها ۸۰ درصد و حرم مطهر بانوی کرامت ۷۳ درصد است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی ازدواج وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • بنیامین جرجانی برترین چابکسوار هفته چهارم کورس سوارکاری گنبدکاووس
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام