Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:44:23 GMT

تابلوی بورس کالا، مرجع قیمت برای زعفرانکاران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۹۲۱

تابلوی بورس کالا، مرجع قیمت برای زعفرانکاران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، فرهاد سحرخیز، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و مدیرعامل زعفران سحرخیز اظهار داشت: ورود زعفران به بورس کالا از جمله اتفاقات مثبتی بود که توانست روزهای خوبی را برای بازار این محصول رقم بزند.

وی با بیان اینکه فعالان حاضر در بازار زعفران رفته رفته در حال آشنایی کامل با معاملات گواهی سپرده زعفران در بورس کالا هستند، گفت: برای حمایت بیشتر از بازار زعفران، باید کشاورزان با فرآیند معاملات گواهی سپرده زعفران به طور کامل آشنا شوند چراکه با این اقدام دیگر کشاورز ملزم نخواهد بود که در ابتدای فصل کالای خود را به فروش برساند، بلکه صبر خواهد کرد تا این اتفاق در زمان مناسب صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحرخیز با بیان اینکه امکان توثیق گواهی سپرده زعفران در بورس کالا به منظور دریافت تسهیلات فراهم شده است، گفت: با این اقدام دیگر کشاورزان برای تامین نقدینگی خود ملزم به فروش محصول در ابتدای فصل نیستند بلکه آن را در انبار بورسی گواهی سپرده می کنند و وامی را معادل آن دریافت خواهند کرد.

وی گفت: از این طریق نیاز ضروری کشاورزان در ابتدای فصل برآورده می شود و می توانند در طول فصل، محصول زعفران خود را در بازار با بهترین قیمت به فروش برسانند.

سحرخیز با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت به واسطه عرضه زعفران در بورس کالا ایجاد شده است، افزود: برخی از فعالان حاضر در بازار به دنبال شفافیت در معاملات نیستند، این موضوع  از جمله نقاط ضعفی است که زمینه ایجاد مشکلاتی را در بازار کالاها فراهم کرده است که به دلیل عرضه ها در بورس کالا شاهد شفافیت در روند معاملات و قیمت ها هستیم.

یک پیشنهاد به مجلس

 مدیرعامل گروه زعفران سحرخیز اظهار داشت: در خصوص توسعه بازار، صادرات و معاملات زعفران در بورس کالا، پیشنهادی به نمایندگان مجلس داده شده است که دولت مزایایی را برای صادرکنندگانی قائل شود که محصولاتشان را پس از خرید از انبارهای بورسی، صادر کنند این اتفاق باعث خواهد شد تا عمده معاملات و صادرات از طریق بورس کالا رقم بخورد و شاهد شفافیت مناسب در کلیه روند ها باشیم؛ با این رویه قیمت های صادراتی زعفران نیز برای همگان از جمله کشاورزان روشن و شفاف می شود.

سحرخیز با اشاره به اینکه ما صد درصد موافق عرضه محصولات کشاورزی از جمله زعفران در بورس کالا هستیم، گفت: شرکت سحر خیز جزو نخستین شرکت هایی بود که انبار خود را براساس استانداردهای بورسی، معرفی کرد و حتی در دی ماه سال گذشته نیز با پذیره نویسی موفق، صندوق سرمایه گذاری کالای کشاورزی را فعال کرد که حدود ۲۵ هزار نفر واحدهای این صندوق را خریداری کردند.

 عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در پایان اظهار داشت: زعفران جزو کالاهایی است که ۸۰ درصد آن صادر می شود و هم اکنون ظرفیت انبارهای بورسی حدود ۴۰ تن زعفران است که البته امکان افزایش این ظرفیت تا ۱۰۰ تن نیز یعنی معدل ۲۵ درصد کل تولید کشور وجود دارد. در پایان باید تاکید کنم که ورود زعفران به بورس و وجود ابزارهای مالی می تواند موقعیت خوبی را برای بازار زعفران، کشاورزان و صادرات فراهم آورد و امید می رود بهترین بهره برداری از ارتباط میان بازار سرمایه و بخش کشاورزی انجام شود.

پربیننده ترین سنگین ترین صف های خرید و فروش / تقاضای فروش ۴۵۰میلیارد تومانی برای ساختمانی ها ارزش سهام عدالت من (۱۷ خردادماه) نمای پایانی بورس (۱۷خرداد۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد هشت هزار واحدی به معاملات پایان داد ​چگونه برای موفقیت در بورس به اطلاعات با کیفیت دسترسی داشته و بهتر تصمیم گیری کنیم؟ بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۱۷خرداد) / آغاز کار بازار همراه با ورود پول حقیقی ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا انتخابات ۱۴۰۰ زعفران در بورس کالا گواهی سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار