Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آمریکا گزارشی یافت شده است که فرضیه انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین را تقویت می‌کند، موضوعی که در دوران دونالد ترامپ نیز مطرح شده و انتقادات زیادی را علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا برانگیخته بود.   به گزارش یورونیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۷ مه (۱۷ خرداد) با استناد به شهادت برخی افراد آشنا با این گزارش در مورد منشأ کووید ۱۹ که یک آزمایشگاه ملی دولتی آمریکا آن را انجام داده و سندی محرمانه است، نوشت که فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه ووهان پذیرفتنی است و جای بررسی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این مطالعه در ماه مه سال ۲۰۲۰ در آزمایشگاه ملی «لارنس لیوِرمور» کالیفرنیا انجام شده و وزارت امور خارجه آمریکا در تحقیقی که در ماه‌های آخر دولت ترامپ در مورد ریشه همه‌گیری کرونا انجام داد، به آن ارجاع داده بود.   این روزنامه آمریکایی نوشت: ارزیابی لارنس لیورمور از طریق تجزیه و تحلیل ژنومی ویروس کووید ۱۹ انجام شده است. لارنس لیورمور از اظهار نظر در مورد گزارش وال استریت ژورنال خودداری کرد.   جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته گفت كه به دستیارانش دستور داده است تا درباره منشا ویروس کرونا تحقیق كنند. بایدن گفت آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در حال بررسی دو فرضیه احتمالی پر مورد منشأ کرونا هستند اما هنوز به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیده‌اند. یکی از این دو فرضیه آن است که ویروس در اثر یک حادثه آزمایشگاهی به وجود آمده و فرضیه دوم می‌گوید ویروس از طریق تماس با یک حیوان آلوده به انسان منتقل شده است.   منابع دولتی ایالات متحده با استناد به یک گزارش اطلاعاتی مربوط به دولت دونالد ترامپ که هنوز هم طبقه بندی شده است، گفته‌اند که در این گزارش ادعا شده سه پژوهشگر مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ چنان بیمار شده‌اند که نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کرده‌اند.   مقامات آمریکایی چین را به عدم شفافیت در مورد ریشه ویروس متهم می‌کنند، اتهامی که پکن آن را رد کرده است.   در تحولی جداگانه، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت به نام مایک رایان روز دوشنبه گفت که این سازمان نمی‌تواند چین را مجبور به افشای اطلاعات بیشتر در مورد ریشه کووید ۱۹ کند. وی با این حال گفته است که این نهاد بین‌المللی به چین پیشنهاد کرده مطالعات لازم را برای درک این که ویروس چگونه و از کجا به «سطح بعدی» سرایت رسیده، انجام دهد.   دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی از چین خواست پرونده پزشکی ۹ نفر را که بیماری آنها می‌تواند سرنخ‌های حیاتی در مورد این که آیا نخستین بار کووید ۱۹ به دلیل نشت آزمایشگاهی پدید آمده یا نه، منتشر کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه پرونده ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی متخلف به ارزش ۱۳۵ هزار و ۳۵۷ یورو معادل ۵۰ میلیارد ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن همه ارز دریافتی به بانک شاکی، مدیرعامل شرکت را از فعالیت بازرگانی به مدت ۶ ماه محروم کرد.

تقی حسام گفت: این گزارش تخلف را اداره حقوقی و وصول مطالبات معوق مدیریت شعب بانک ملت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت یادشده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند