Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شوای ائتلاف نیروهای انقلاب به عنوان جدی ترین تشکل نیروهای انقلاب در سراسر کشور مشغول بررسی سوابق و رزومه کاندیداها برای ارائه لیست در انتخابات شورای اسلامی شهر و  روستا است. این مجموعه در انتخابات  مجلس شورای اسلامی هم حضور فعالی داشت و حدود 243 کاندیدای راه یافته به مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور در لیست شورای ائتلاف حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با فرایند سازوکار تشکیل و فعالیت این تشکل انقلابی در استان البرز و نحوه و معیار بررسی رزومه هاکاندیداها برای رسیدن به لیست نهایی و همچنین برخی سوالاتی که در رابطه با فرایند تصمیم گیری ها در این مجموعه در اذهان عمومی و فعالان سیاسی مطرح است میزگردی با حضور علاء الدین سیفی رئیس شورای ائتلاف استان البرز، غلامرضا رضوانی رئیس شورای ائتلاف شهرستان کرج، کبیری سخنگوی شورای ائتلاف استان البرز، محمدمهدی سلیمی رئیس کمیته انتخابات شورای ائتلاف استان البرز و یعقوب نژاد سخنگوی شورای ائتلاف شهرستان کرج برگزار شد که محتوای این میزگرد را در ادامه از نظر می‌گذرانیم.

 

فارس:  لطفا بفرمایید  شورای ائتلاف در استان البرز با چه  سازوکاری شکل گرفت و آغاز به کار کرد؟

سلیمی رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف شهرستان کرج:  شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با یک کار تشکیلاتی جدی در انتخابات مجلس 230 کاندیدا را در سراسر کشور معرفی، حمایت و راهی مجلس کردند.  در ادامه با بهبود و ارتقای فرایندها سراغ انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آمدند. برای استفاده از ظرفیت جریان انقلاب سامانه ای در سراسر کشور برای ثبت نام نیروهای انقلابی به تفکیک استان، شهرستان و حتی بخش های شهرستان ایجاد و معرفی شد.

 

ما در استان البرز بیش از 5 هزار نفر ثبت نام داشتیم که 4 هزار نفر آن مربوط به شهر کرج بود که در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب می‌شود. اعضایی که در سامانه ثبت نام کردند به عنوان مجمع عمومی شناخته می‌شوند.  در ادامه یک مجمع منتخب توسط همین 5 هزار نفر به عنوان مجمع منتخب انتخاب شدند. از بین این افراد مجمع منتخب افرادی برای شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان کرج  کاندیدا شدند و بعد از رای گیری شورای مرکزی مشخص شد.

رای گیری برای شورای مرکزی هم شامل بخش بانوان، جوانان زیر 40 سال و پیشکسوتان یا افراد بالای 40 سال بود.  این سازوکار به انتخاب 31 نفر به عنوان شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان کرج  منجر شد که  آن‌ها مدیریت امور مربوط به انتخابت است.

کمیته ها و کانون‌های تخصصی در قالب شورای ائتلاف شهرستان شکل گرفته است  که البته فعالیت این کمیته ها مختص ایام انتخابات نیست و در آینده از این ظرفیت تخصصی این نیروها به عنوان سرمایه اجتماعی جبهه انقلاب در امور تخصصی استفاده خواهد شد.

غلامرضا رضوانی رئیس شورای ائتلاف شهرستان کرج: اگر بخواهیم از نحوه تشکیل شورای ائتلاف در استان گزارش ارائه کنیم  باید بگویم در ابتدای امر  9 نفر به عنوان هیات موسس این مجموعه از طرف شورای ائتلاف کشور معرفی و موظف شدند که شورای ائتلاف استان و شهرستان ها را تشکیل دهند و این 9 نفر هم از بین حدود 100 نفر از  نخبگان سیاسی، مذهبی، فرهنگی استان البرز و به انتخاب شورای ائتلاف کشور انتخاب شدند.

از حدود شش ماه قبل این هیأت 9 نفره کار خود را آغاز کرد و جلسات متعددی برگزار شد و هیات موسس 5 شهر شهرستان کرج را هم با همین سازوکار انتخاب کردند.

9 نفر به عنوان هیات موسس و 22 نفر هم از طریق سازوکار انتخابات با مشارکت آن 5 هزار نفر به جمع اضافه شدند و هر 5 شهر شهرستان کرج هم هر کدام یک نماینده در این جمع دارند که مجموعا 36 نفر می‌شود.  بر اساس دستورالعمل های شورای ائتلاف بین 1 تا 3 نفر از افراد شاخص و اثرگذار و نخبگانی که به هر دلیلی در فرایند انتخاب توسط مجمع عمومی حضور نداشتند را به جمع اضافه کنیم که ما این کار را کردیم تا از حداکثر ظرفیت ها استفاده شود که در نهایت مجموعا 39 نفر به عنوان شورای ائتلاف شهرستان انتخاب و آغاز به کار کردند.

 

چون موضوع کار ما در شورای شهر موضوعی تخصصی بود 13 نفر کارشناس مرتبط با 13 کمیسیون تخصصی شورای شهر از بین نخبگان شهر و خارج از اعضای شورای ائتلاف را دعوت به همکاری کردیم.  14 نفر هم از نخبگان داخل شورای ائتلاف به این جمع اضافه شدند که مجموعا یک تیم کارشناسی 27 نفره را تحت عنوان ستاد انتخابات شهرستان کرج تشکیل دادند  که مسئولیت آن با آقای دکتر سلیمی است و  کار این تیم تخصصی ارزیابی رزومه ها و سوابق و توانمندی های داوطلبین انتخابات شوراست.

فارس: این ارزیابی ها بر اساس چه سازوکار و معیارهایی صورت می‌گیرد؟

سجاد یعقوب نژاد سخنگوی شورای ائتلاف شهرستان کرج: در رابطه با فرایند بررسی رزومه‌ها ما هفته آخر اردیبهشت ماه فراخوان دریافت رزومه کاندیداهای شورای شهر را به صورت رسمی و علنی صادر کردیم و از حدود 600 کاندیدای تایید صلاحیت شده قطعی در کرج 240 رزومه «حدود 40 درصد» برای ما رزومه ارسال کردند.

ما برای اینکه طبق اساسنامه و دستورالعمل برای بررسی رزومه‌ها بتوانیم یک قالب مشخصی داشته باشیم  یک فرمی را طراحی کردیم که شامل 11 ردیف است که در آن به شکل تفصیلی سوابق تحصیلی، مقطع و رشته تحصیلی و حتی معدل و دانشگاه، تالیفات علمی سوابق تدریس ، دوره‌های آموزشی و علمی، سوابق عضویت در تشکل‌های مردم نهاد، سوابق شغلی، سه نفر از معرفین داوطلب می‌شد.

تا پایان روز دوم خرداماه رزومه‌ها جمع آوری شد. طبق دستورالعمل ما یک پیوست دوم تهیه کردیم که بر اساس یک جدول همه را ارزیابی کردیم.

ترکیب شورا در هر شهری متناسب با جمعیت  آن متشکل از چند کمیسیون تخصصی است و با توجه به اینکه  شورای شهر کرج 9 کمیسیون تخحصصی دارد ما سعی کردیم  ارزیابی‌ها را طوری انجام دهیم که افرادی که در لیست قرار می گیرند حداقل در یکی از کمیسیون‌های شورا تخصص کامل داشته باشند و افرادی هم که در حوزه فعالیت چند کمیسیون تخصص دارند طبیعتا شانس بالاتری برای حضور در لیست خواند داشت. به طور مثال ممکن است 100 نفر نهایی هرکدام در 4 یا 5 کمیسیون سابقه فعالیت و تخصص علمی داشته باشند.

در مرحله بعدی 8 برابر ظرفیت شورای شهر  یعنی 104 نفر را به ستاد انتخابات شهرستان کرج معرفی می‌کنیم.  گزینش این 104 نفر را به دو طریق انجام می دهیم.  نصف آن ها یعنی 52 نفر را  از طریق نمرات برتر بررسی رزومه ها انتخاب میکنیم. یعنی 52 رزومه برتر این 242 رزومه به ترتیب امتیاز وارد این مرحله می شوند.

 

ممکن است در این شهر افرادی در یک حوزه‌ای تخصصی بسیار بالایی داشته باشند و برای عضویت در یک کمیسیون کامل فرد مناسبی باشند  اما رزومه علمی و تحصیلی خاصی  در این حوزه نداشته باشند و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شد. این افراد از طریق رزومه شانسی برای حضور در مراحل بالاتر نخواهند داشت بنابراین برای جبران این موضوع و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در شهر، 52  نفر بعدی بر اساس شناخت و نظر اعضای شورای ائتلاف و بر اساس رای گیری مخفی انتخاب شد و به این ترتیب  104 نفر معادل با 8 برابر ظرفیت مشخص شد.

در مرحله سوم که گزینش از طریق انجام مصاحبه‌های تخصصی صورت می‌گیرد توانمندی‌های فردی، صلاحیت‌های علمی، مسائل اعتقادی و سیاسی،  توانمندی‌های فرهنگی- اجتماعی و تجارب و تخصصی‌های لازم در حوزه مدیریت شهری توسط افراد مصاحبه کننده که همان 27 نفر متخصص هستند انجام می‌گیرد و در نهایت امتیازات افراد جمع بندی و 13 نفر لیست مشخص خواهد شد.

مرجعیت شورای ائتلاف باید حفظ و تقویت شود

کبیری سخنگوی شورای ائتلاف استان البرز:  شورای ائتلاف با عناوین مختلفی در سالیان گذشته در عرصه سیاسی کشور فعالیت داشته و تجارب خوبی در این زمینه بدست آورده است و این مرجعیتی که امروز در بین نیروهای انقلابی به دست آورده است بسیار مغتنم است  و باید حفظ و تقویت بشود تا بتوانیم از این عقبه سالم و پاک به صورت مستمر و در مقاطع مختلف استفاده کنیم.

البته ما به دنبال وحدت با سایر مجموعه ها هم هستیم. هیات رئیسه شورای ائتلاف استان به همراه تعدادی از ستاد انتخاباتی شورای ائتلاف دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتند  و گزارشی هم از مجموع اقدامات صورت گرفته ارائه شد و رهنمودهای ایشان بسیار مفید بود و این رهنمودها در انتخاب افراد اصلح راهگشاست.

 

فارس: یکی از سوالاتی که در مورد فعالیت شورای ائتلاف وجود دارد شائبه حضور دسته جمعی اطرافیان یک کاندیدا در مجمع عمومی شورا و مهندسی آرا و تاثیر آن ها در انتخاب شدن افراد مورد نظر خودشان است. در این رابطه توضیح دهید.

غلامرضا رضوانی رئیس شورای ائتلاف شهرستان کرج: این شرایط برای همه بوده است و اینطور نبوده که همه نتوانند این کار را انجام دهند. یک سایتی معرفی شده است و همه افراد شهر می‌توانستند در آن ثبت نام کنند.

البته یکی از وظایف هیأت موسس هم برگزاری سالم انتخابات درون شورای ائتلاف بوده است. دستورالعمل به ما اجازه داده است که صلاحیت‌ها را هم برای حضور در انتخابات داخلی شورای ائتلاف بررسی کنیم و اگر مهندسی صورت گرفته یا در جایی از کار شبهه ای وجود داشته باشد بتوانیم مانع شویم. شرایط برای همه مساوی بوده است.

سلیمی رئیس ستاد انتخابات  شورای ائتلاف استان البرز: راجع به همه تشکیلات ها و مجموعه ها برای مخاطبان سوال پیش می آید و  تشکیلات هم موظف است پاسخ قانع کننده ارائه دهد. آدرس ثبت نام در اختیار عموم مردم قرار گرفته است و  همه می‌توانستند ثبت نام کنند. شرایط حضور در انتخابات مجمع منتخب هم تعریف شده است  و مشخص است که از بین همه اعضای ثبت نام کننده در سایت چه افرادی با چه سوابق تحصیلاتی و  رزومه فرهنگی، تشکیلاتی سیاسی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. کسی که در احزاب رسمی جریان سیاسی خاصی عضویت و فعالیت جدی دارد طبیعی است که نمی‌تواند در انتخابات مجمع منتخب شورای ائتلاف شرکت کند و هر تشکیلاتی برای خودش خطی مشی و خط قرمزهایی دارد.

از میان مجمع منتخب هم افرادی افرادی با میل خودشان برای شورای ائتلاف کاندیدا شدند.  ممکن است در میان  ثبت نام کنندگان در سایت افراد بسیار شاخص و موجهی هم حضور داشتند اما خودشان مایل به حضور در مجمع منتخب و انتخابات شورای مرکزی ائتلاف نشدند. اما برای اینکه از ظرفیت بالای آن افراد هم استفاده کنیم  سازوکاری تعریف شد که دوستان توضیح دادند.

فارس: در رابطه با حضور برخی از اقوام درجه یک اعضای شورای ائتلاف در بین کاندیداهای شورای شهر هم شائبه هایی مطرح شد. در این رابطه هم اگر توضیحی هست بفرمایید.

غلامرضا رضوانی رئیس شورای ائتلاف شهرستان کرج:  در مورد اقوام یک مصوبه ای هم در استان گذراندیم که کسانی که افراد درجه یکشان کاندیدا شدند نمی توانند عضو شورای ائتلاف باشند تا جلوی هر گونه شائبه ای گرفته شود. این حساسیت درستی است و باید دقت لازم در این زمینه انجام می‌شد به هیمن دلیل این مصوبه تصویب شد. اعضای شورای ائتلاف شهرستان کرج هیچکدام از اقوامشان در انتخابات کاندیدا نیستند.

 

سلیمی رئیس ستاد انتخابات  شورای ائتلاف استان البرز:  در ارکان و مسؤولین شورای ائتلاف کرج و در ستاد انتخابات شورا کسی را نداریم که اقوامش کاندیدا باشند. اما در بدنه عمومی شورای ائتلاف افرادی ممکن است حضور داشته باشند که باتوجه به اینکه هیچ دخالتی در بررسی رزومه ها و انتخاب لیست و امور اجرایی ندارند. طبیعی است که افراد انقلابی را که ظرفیت بالایی دارند و جزو دلسوزان انقلاب هستند به بهانه حضور یکی از اقوامشان در انتخابات شوراها نباید از نفس حضور در شورای ائتلاف به عنوان یک عضو عادی محروم کرد.

کبیری سخنگوی شورای ائتلاف استان البرز:  این نکته را هم اضافه کنم که در برخی موارد اقوام درجه یک افراد در شهرستان خاصی کاندیدای شورا هستند اما فعالیت خودشان در شورای ائتلاف استان است  و چون کار بررسی و جمع بندی لیست هر شهرستان در همان شهرستان انجام می‌گیرد و افراد استان دخالتی در این حوزه ندارند  بنابراین عضویت این افراد در شورای ائتلاف استان منعی ندارد.

 

وحدت نیروهای انقلابی اولویت اول ماست

سیفی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان البرز: یکی از ضرورت های این مقطع کشور وحدت نیروهای انقلاب است تا بتوانیم با یک هم افزایی خوب افراد شاخص و سالمی را با بهترین نتیجه و بالاترین پشتوانه رای مردمی به شورا بفرستیم. لازمه اینکه افراد صالح و توانمند بتوانند با اقتدار و کارآمدی موانع پیش روی مردم را بردارند این است که با پشتوانه قوی وارد شورا شوند. بعد از یک سال باید مردم تغییر و تحول را حس کنند. روی یکسال تاکید دارم چون نباید مردم منتظر چهارسال باشند و در همین یکسال ببینند که نیروهای کارآمد انقلابی موفق به ایجاد امید و تحول در عرصه مدیریت شهری شهده اند و ما هم یکسال بعد بتوانیم با سرافرازی به مردم گزارش کار بدهیم.

 

برا رسیدن به وحدت مقدمات فراهم است و برای وحدت همه آماده همکاری هستند و هر گروهی باید  ظرفیت‌های خود را میدان بیاوردند. در این مقطع، نیروهای انقلاب باید برای مصالح انقلاب گذشت بیشتری انجام دهند و هر گروهی هم باید  ظرفیت خود را بداند و انعطاف بیشتری نشان دهد تا لیست های مشترک خوبی را ارائه دهیم تا مردم ظرف یکسال تغییرات را کاملا واضح حس کنند.

انتهای پیام/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب البرز شورای ائتلاف استان البرز ائتلاف نیروهای انقلاب سخنگوی شورای ائتلاف اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شورای ائتلاف انتخابات شورای بررسی رزومه ها استان البرز ستاد انتخابات انتخابات شورا سراسر کشور نفر به عنوان ثبت نام کنند شورای مرکزی داشته باشند مجمع منتخب سلیمی رئیس انتخاب شد شورای شهر هزار نفر ظرفیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس