Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تشریح اهم فعالیت‌های شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل این سازمان، بر ارتقای سیاست‌های سازمان همگام با جهت‌گیری‌های کلان صنعت نفت در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی تأکید کرد.
به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، سیدمهدی هاشمی در نخستین نشست شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل این سازمان ضمن اشاره به رسالت و ماهیت خدمت‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: هدف از تشکیل این شورا، بررسی متدولوژی، راهکارها و نقشه راه راهبردی برای توسعه ارکان مدیریتی سازمان در ابعاد داخلی، خارجی و تحقق اهداف کلان سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت توسعه تفکر راهبردی در سازمان افزود: از جمله حلقه‌های مفقوده در بسیاری از سازمان‌ها، پرداختن جدی به امور راهبردی است که در این زنجیره، برنامه‌های سازمان اهمیت ویژه‌ای دارد که با وجود آنکه این برنامه‌ها پیش‌تر در سازمان بهداشت و درمان براساس اسناد بالادستی طراحی شده است، متأسفانه شاهد برتری نگرش دانشگاهی بر نگرش اجرایی و عملیاتی بودن آن هستیم.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های مدیران رده‌های عالی، میانی و سرپرستی سازمان آن است که با استفاده از تفکر راهبردی و جامع‌نگر، نقاط قوت و ضعف برنامه راهبردی کنونی سازمان را بررسی و به‌طور جدی پیشنهادهای اجرایی خود را مطرح و پیگیری کنند.
هاشمی به گستردگی خدمات بهداشتی و درمانی سازمان در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: ذات صنعت نفت بر مبنای عملیاتی بودن طراحی شده است و در این میان، سلامت کار، پیشگیری و امنیت جسم و روان خانواده‌ها در اولویت قرار دارد. بر همین اساس، نقش این سازمان در مجموعه کلان صنعت نفت، نقشی بی‌بدیل و غیرقابل حذف و واگذاری است.
به گفته وی، سیاست‌های آینده صنعت نفت بر سازمان تأثیرگذار است پس باید سیاست‌های سازمان همگام با جهت‌گیری‌های کلان صنعت نفت در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی ارتقا یابد و در این مسیر اجرای برنامه‌های مدون راهبردی و عملیاتی راهگشاست.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به کاهش روند استخدام و بازنشستگی کارکنان رسمی در این سازمان نیز گفت: این سازمان براساس سرانه دریافتی از صنعت ارائه خدمت می‌کند و در این زمینه، یکی از مأموریت‌های این شورا، بررسی و پیشنهاد راهکارهای مالی برای مدیریت هزینه‌هاست.
هاشمی عنوان کرد: توسعه همکاری‌های بین‌المللی سازمان، امضای تفاهم‌نامه‌ها و سازوکارهایی مانند جذب بیمار در سطح بین‌المللی در چارچوب توریسم‌درمانی یا سرمایه‌گذاری در حوزه درمان در کشورهای منطقه نیز در ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی شایسته در سطح صنعت نفت اهمیت بالایی دارد و شورا به‌صورت جدی این امور را در دستور کار قرار می‌دهد.
فرشاد علیخانی، رئیس شورای تخصصی امور راهبردی و بین‌الملل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست، ماهیت این شورا را مشورتی و تخصصی و تشکیل آن در حوزه راهبردی سازمان را نشان از اهمیت بالای آن دانست.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع حل مسائل کلیدی سازمان برای تسهیل اجرای برنامه‌های عملیاتی است تا سازمان بتواند رسالت خود را به بهترین نحو در سطح صنعت نفت اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کلان صنعت نفت امور راهبردی بین المللی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت