Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@17:14:07 GMT

خرافات عجیب مردم ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۳۸۲۳

خرافات عجیب مردم ترکیه

در کشور ترکیه بسیاری از مردم هستند که به برخی خرافات عجیب عقیده ویژه ای دارند، آن ها این عقاید را از دوران کودکی در ذهن خود دارند. ناطقان: ترکیه یک کشور بسیار زیبا اما معروف به بعضی از عقاید خاص می باشد و جای تعجب نیست که بدانید در این کشور به بعضی از خرافات عقیده دارند و از همان دوران کودکی این خرافات را از مادربزرگ و پدربزرگ هایشان می شنوند که در این قسمت از گوناگون  چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





نماد چشم زخم

مردم ترکیه به نماد چشم زخم به شدت اعتقاد دارند و هنگامی که احساس کنند فردی حسود دور و بر آن هاست، از این نماد استفاده می کنند تا بدشانسی برایشان اتفاق نیفتد. به همین دلیل استفاده از این نماد در کشور ترکیه به شدت رواج دارد.

لیوان شکسته

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند که وقتی یک لیوان می شکند، یعنی چشم و نظر اتفاق افتاده است و سریعاً باید جسم شکسته را جمع آوری کنند و آن را به جای دور از خانه ببرند.
ضربه زدن به چوب

یکی از خرافه های رایج در بین مردم ترک، این است که آن ها عقیده دارند اگر سه بار به چوب ضربه زده شود، شخص دچار بدشانسی خواهد شد بنابراین باید مراقب باشند که این کار را انجام ندهند.
بستن دکمه لباس

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند؛ نباید دکمه های لباس خود را موقعی که مقابل یک شخص می ایستید، ببندید زیرا بدشانسی خواهد آورد اما برعکس این کار، یعنی باز کردن دکمه لباس، مقابل دیگران نیز اشکالی ندارد و حتی خوش یمن هم هست.


ریختن آب داخل لیوان

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند زمانی که شخصی قصد دارد به مسافرت برود، باید پشت سر او در جاده آب ریخت یا هنگامی که قصد دارد منزل را ترک کند، روی آیینه آب بریزند. با انجام این کار سلامت و سفر خوب را برای او تضمین می کنند.
شروع از سمت راست

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند که همه چیز باید از سمت راست شروع شود. به عنوان مثال زمانی که افراد می خواهند از رختخواب بیرون بیایند، باید با پای راست این کار را انجام دهند زیرا معتقدند که انجام دادن این کار با پای چپ، باعث اخبار بد می شود بنابراین برای این که هر چیزی انتهای مثبتی داشته باشد، باید از سمت راست شروع شود.
اجسام تیز

هرگز در ترکیه کسی را نمی بینید که یک جسم تیز را مقابل خود قرار داده باشد زیرا آن ها عقیده دارند که قرار گرفتن جسم تیز مقابل چشم، مثل چاقو یا قیچی، باعث جنگ و جدل در آینده خواهد شد.


زنگ زدن گوش

در ترکیه مردم عقیده دارند وقتی که گوش یک نفر زنگ می زند، یعنی افرادی در حال صحبت کردن پشت سر این فرد هستند. اگر زنگ زدن در گوش چپ باشد، یعنی دیگران در حال بدگویی می باشند اما اگر در گوش راست باشد، یعنی دیگران در مورد خصلت های خوب این فرد صحبت می کنند. همچنین بر این عقیده هستند که اگر چشم یک فرد پرش داشته باشد، نشان دهنده این است که اشخاصی می خواهند او را ملاقات کنند.
دست راست یا چپ

در ترکیه عقیده ها بر این است هنگامی که کف دست کسی خارش می گیرد، یعنی مسئله مالی برای او در راه است. اگر کف دست چپ خارش بگیرد، یعنی این فرد پول از دست می دهد اما اگر کف دست راست خارش بگیرد، یعنی پول به دست می آورد.
عروس و داماد

در مراسم عروسی در ترکیه رسم است که عروس پایش را روی پای داماد می گذارد و این کار نشان دهنده این است که عروس پشتیبان و حامی داماد می باشد.
برچسب ها: ترکیه ، ناطقان ، خرافات ، عقاید ، کودکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترکیه ناطقان خرافات عقاید کودکی عقیده دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه

منبع: برترین‌ها

tags # سلبریتی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • شرط عجیب یک معلم برای ازدواج + فیلم
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • تصاویری از سیل شدید در ترکیه؛ خودروها به زیر آب رفت