Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل شیلات مازندران اسکله پشتیبانی را لازمه توسعه طرح ماهیان قفس دریایی بیان کرد و افزود: نخستین اسکله پشتیبان با مشارکت بخش خصوصی در غرب مازندران اجرا می‌شود.

 حسن اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب مازندران که به میزبانی اداره شیلات نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه پنج رسته مختلف  صید صیادی پره، ماهیان کیلکا، آبزی پروری ، تولید گونه های سردابی و گرمابی و گونه های استراتژیک  خاویاری و صنایع شیلاتی  از اهم فعالیت های شیلات مازندران است، اظهار کرد: شرایط استان به گونه ای بوده که جای جای آن پایتخت گونه های مختلف ماهیان بوده به طوری که شرق استان پایتخت ماهیان گرمابی، جویبار مرکز تولید و پرورش ماهیان خاویاری و نوشهر پایتخت قفس و پرورش ماهی در قفس دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پرورش میگو را یکی از خلا های موجود استان نام برد و گفت: با توجه به شرایطی که میانکاله و  تشابه آن با منطقه گمیشان گلستان به لحاظ جغرافیایی  دارد می تواند محل مناسبی برای پرورش میگو باشد و امید است امسال استارت این گونه استراتژیک و با ارزش  زده شود تا اشتغال زایی مناسبی نیز صورت گیرد.

مدیر کل شیلات مازندران، عضویت شیلات  را در حوزه صادرات به عنوان عضو کمیته تخصصی صادرات در بخش شورای گفتگو بخش خصوصی دولت و اتاق بازرگانی از اتفاقات خوب برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اولویت کشور صادرات غیر نفتی بوده سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن انواع ماهی از جمله ماهیان خاویاری، سردابی، گرمابی و خوراک آبزیان و خاویار به ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار به کشورهای عربی ، اروپایی و cis صادرات داشتیم که رقم قابل توجهی است.

اسحاقی با اشاره به فعالیت در دو رسته ماهیان پره و کیلکا ابراز کرد: در بخش صید ماهیان استخوانی کاهش۲۷ درصدی را شاهد بودیم و در حوزه کیلکا به رغم کاهش ۲۸ درصدی از نظر ارزش اقتصادی با رشد پنج درصدی مواجه بودیم.
وی قفس‌های دریایی را از مزیت‌های غرب استان برشمرد و گفت: این گونه بسیار بازارپسند بوده و کیفیت بالایی دارد و نقاطی به عنوان کلنی و مزرعه در قفس در دریا مشخص شده است.

مدیرکل شیلات مازندران اسکله پشتیبانی را لازمه توسعه طرح ماهیان قفس دریایی بیان کرد و یادآور شد: نخستین اسکله پشتیبان با مشارکت بخش خصوصی در غرب مازندران اجرا می‌شود.

اسحاقی پرورش ماهیان خاویاری را یکی از نقاط قوت استان برشمرد و ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ حدود ۹۳ تن به ارزش ۵۱۶ هزار دلار تولید شد.

وی آلودگی زیست محیطی رودخانه ها را ناشی از فاضلاب صنعتی ، خانگی و معادن دانست و گفت: این آلودگی ها موجب کاهش چشم گیر تخم ریزی ماهیان در بستر رودخانه می شود و به این دلیل صید ماهیان گونه های استراتژیک کاهش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شيلات مازندران شیلات مازندران غرب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی