Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فعالان سیاسی اجتماعی استان کردستان به بیان راهکارهای خود در جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، نشست هم‌اندیشی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ظهر امروز با حضور فعالان سیاسی-اجتماعی استان کردستان با موضوع "انتخابات، مشارکت حداکثری و اصلح‌گزینی در انتخابات" در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز کسانی که دلشان در گرو نظام بوده، گرد هم آمده تا برای دعوت و حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی با تأکید بر ضرورت دشمن‌شمناسی و زمان‌شناسی گفت: هم‌اکنون در شرایطی قرار گرفته که همه دشمنان نظام به صورت متحد و یکپارچه در مقابل نظام و رهبری قرار گرفته و دنبال تحریم انتخابات و تحقق آروزی تعبیرنشدنی دیرینه خود هستند اما یقیناً با بصیرت مردم، این‌بار نیز توطئه‌های آنان با شکست مواجه خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "انتخابات به نفع ملت ایران به اتمام خواهد رسید" نویدبخش روزهای خوب در آینده کشور است، تصریح کرد: باید در این چندروز باقیمانده به انتخابات، نیروهای انقلابی به صورت میدانی به صحنه حضور پیدا کرده و سینه به سینه و چهره به چهره مردم را به پای صندوق‌های رأی دعوت کنند.

وی با هشدار اینکه دشمنان دنبال تحریم انتخابات هستند، تأکید کرد: فعالان سیاسی  باید منافع کشور را در نظر  گرفته و مردم را برای حضور گسترده‌تر در انتخابات و انتخاب اصلح ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانی‌که مردم انتخاب اصلح نداشته باشند، مشکلات کنونی گیریبانگیر مردم خواهد بود، یادآور شد: باید امروز مردم بدانند که سرنوشت خود و آینده مملکت به دست خود آنان رقم خواهد خورد، پس ضمن حضور حداکثری، رئیس جمهوری از جنس خودشان انتخاب کنند.

الله‌مرادی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های فضای مجازی برای حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات به‌کار گرفته شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان ستادهای انتخاباتی در اظهارنظر، سخنرانی و مواضع خود منافع نظام را در نظر گرفته و  از سهم‌خواهی و ایجاد مشکلات خودداری کنند.

 رأی اولی‌ها پرشور در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند  

علی‌اضغر حسینی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این نشست به راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و اظهار داشت: با مردم صادقانه حرف زدن، تولید محتوا و انعکاس در فضای مجازی و تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 42 سال گذشته یکی از مواردی که بدون شک به حضور بهتر مردم در پای صندوق‌های رأی کمک می‌کند.

وی عدم شناخت کامل و صحیح روستانشینان از نامزدهای انتخاباتی را از جمله ضعف‌های انتخابات پیش‌رو خواند و افزود: باید فعالان سیاسی و نیروهای انقلابی فرد اصلح و ویژگی‌های کاندیدای اصلح و انقلابی را برای مردم روستا تبیین کنند تا آنان نیز با آگاهی و اطلاع از برنامه‌ها، انتخاب داشته باشند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: باید رای اولی‌ها نیز برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق شوند تا از این طریق موج مشارکت در انتخابات شکل بگیرد.

حسینی بیان کرد: تحرکات ناشی برخی افراد در فضای مجازی و عطش قدرت برخی از جریانات سیاسی در دستاویز قرار دادن انتخابات برای رسیدن به اهداف شخصی، سبب گله‌مندی برخی از مردم و قهر انتخاباتی آنان شده که باید با تبیین واقعیت‌ها، آنان را نیز برای حضور حداکثری جذب کرد. 

 لزوم دعوت چهره به چهره مردم کردستان به حضور پای صندوق‌های رأی 

عبدالحسین یوسفی، از رزمندگان و دلسوزان نظام در استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه این‌روزها همه مردم خودجوش برای حمایت از کاندیدای اصلح پای کار آمده‌اند، اظهار کرد: هر خانه و مغازه به یک ستاد انتخاباتی تبدیل شده و هزاران نفر به این ستادها ملحق شده‌اند.

وی گفت: نیروهای انقلابی باید برای دعوت عموم مردم استان کردستان به حضور پای صندوق‌های رأی یک ارتباط چهره به چهره شکل داده و دغدغه‌های مردم را گوش دهند.

یوسفی با تأکید بر اینکه امروز باید دستاوردهای انقلاب برای مردم بازگو شود، تصریح کرد: صدا و سیما و اصحاب رسانه می‌توانند برای ایجاد شور انتخاباتی از بزرگان و متنفذین محل در رابطه با اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مصاحبه گرفته و آن را در فضای مجازی بازنشر دهند.

فعال سیاسی استان کردستان بیان کرد: یقیناً نیروهای انقلابی مطالبات مردم را از دولت آینده مطالبه‌گری خواهند کرد.

رضا کرمی، یکی از فعالان سیاسی اجتماعی استان کردستان نیز با تأکید بر ضرورت بازگو کردن ویژگی‌های کاندیدای اصلح گفت: رئیس‌جمهور باید مردمی، فسادستیز و از طبقه‌ای باشد که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشد.

وی با تأکید بر انتخاب اصلح برای تغییر وضعیت کنونی کشور تصریح کرد: اقشار مختلف مردم، فعالان سیاسی و نیروهای انقلابی باید در گام نخست حافظ 16میلیون آرای آیت‌الله رئیسی باشند و سپس هر کدام 10 نفر را برای حضور در پای صندوق رأی و انتخاب رئیس جمهور انقلابی دعوت و پای کار بیاریم.

این فعال سیاسی اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: در این شرایط حساس کنونی امید را از دست مردم نگیریم و وحدت و اتحاد کنونی را تقویت کنیم.

توصیه‌های انتخاباتی نماینده ولی‌فقیه در کردستان به اعضای شورای ائتلاف؛ «اخلاق» رعایت و از «تخریب» پرهیز کنیدفرمانده سپاه کردستان: مردم ایران با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه بزرگ دیگری رقم خواهند زد

کردستانی‌ها برای تغییر سرنوشت کشور پای صندوق‌های رأی حضور یابند 

«اسماعیل حنیفی»، یکی دیگر از فعالان سیاسی اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز همه ما دغدغه انقلاب را داشته و دنبال پست و مقام نیستیم، اظهار داشت: در این شرایط "حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح" مهم‌ترین برنامه اولویت‌دار فعالان سیاسی کردستان است که از همه افراد انتظار می‌رود هر کدام به سهم خود ما را در این زمینه یاری کنند.

وی با بیان اینکه یک رأی هم سرنوشت کشور را تغییر می‌دهد، گفت: باید فعالان سیاسی و نیروهای انقلابی به صحنه آمده و همه ظرفیت‌ها را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به‌کار گیرند.

این  فعال سیاسی اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: باید افراد به‌جای سهم‌خواهی، منفعت نظام را در نظر گرفته و هرکس به نوبه خود اقوام و ساکنان محل سکونت خود را به حضور در انتخابات تشویق کند.

حنیفی بیان کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری فردی انتخاب کنند که ساده‌زیست، مردمی، شجاع، فسادستیز و شاخصه‌های ولایت‌پذیری، عدالت‌گستری و توانمندی را داشته باشد تا بلکه با روی کار آمدن دولت انقلابی، این ضعف‌ها و سوءمدیریت‌ها رفع شود.

محتوای ویژه فضای مجازی برای افزایش مشارکت در انتخابات تولید شود 

«بهروز خیریه» شاعر، نویسنده و پژوهشگر کردستانی نیز در این نشست  تولید محتوای مناسب در فضای مجازی برای ترغیب مردم جهت حضور حداکثری در انتخابات و استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار از جمله ورزشکاران و هنرمندان را از راهکارهای مؤثر حضور حداکثری عنوان کرد و اظهار کرد: متأسفانه تولید محتوا متناسب با این ایام بسیار کم است و بیشتر ادمین گروه‌ها مشغول کپی‌کردن هستند.

وی با اشاره به اینکه 51درصد آرای مردم در روستاهاست، گفت: اگر روستانشینان را به پای صندوق‌های رأی دعوت و جذب نکنیم، مشارکت را در روستاها از دست خواهیم داد، بنابراین فعالان سیاسی و نیروهای انقلابی نباید جامعه روستایی را فراموش کنند.

خیریه یادآور شد: مردم فهیم، مرزدار و انقلابی استان کردستان به دلیل سبقه ولایی که داشته‌اند همواره در همه صحنه‌ها کنار نظام و رهبری بوده و یقیناً در انتخابات پیش‌رو نیز خواهند بود.

 ضرورت نصب بنر و فضاسازی جهت مشارکت مردم کردستان در انتخابات  

حسن خدابنده‌لو، از دیگر فعالان سیاسی اجتماعی استان کردستان نیز با انتقاد از اینکه علی‌رغم 10روز مانده به انتخابات، اما هیچ بنری در رابطه با دعوت از مردم و اهمیت حضور حداکثری در انتخابات در سطح شهر سنندج نصب نشده است، اظهار کرد: باید در این روزها تحرک و شور انتخاباتی ایجاد شود.

وی افزود: می‌توان برای ایجاد شور انتخاباتی و دعوت از مردم به پای صندوق‌های رأی از ظرفیت علمای برجسته؛ دهیاران، اعضای شورا و ائمه جمعه روستاها؛ اصناف و بازاریان، ورزشکاران، حوزه‌های علمیه و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد چراکه هر کدام اینها حامیان خاص خود را دارند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: مردم ضمن حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب اصلحی نیز داشته باشند.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان فعالان سیاسی اجتماعی استان کردستان حداکثری مردم در انتخابات حداکثری در انتخابات استان کردستان نیز پای صندوق های رأی نیز در این نشست مشارکت حداکثری فضای مجازی حضور حداکثری پای صندوق انتخاب اصلح برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 

مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده اهمیت بسزایی دارد چرا که نماینده‌ای با پشتوانه رأی بالا ، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای است که پشتوانه رأی بالایی ندارد.

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی نوشت: تنها سه روز به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و قرار است تکلیف ۴۵ کرسی از ۲۷۰ کرسی باقی مانده مجلس در این دور از انتخابات مشخص شود. با برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند سال گذشته ، ممکن است بیشتر مردم تصور کنند که پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته شده است ، در حالی که چنین نیست و هنوز ۲۲ حوزه انتخابیه است که یا فاقد نماینده برای مجلس دوازدهم هستند یا هنوز نتوانسته اند همه کرسی های نمایندگی حوزه انتخابیه خود را تکمیل کنند.نکته مهم اینکه از میان ۴۵ نماینده راه نیافته از این حوزه ها ، ۱۶ نماینده از آن پایتخت است که به جهت نقش سیاسی که همواره نماینده های تهران در مجلس داشته اند، دور دوم این انتخابات از اهمیت بسزایی برخورداراست.

مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده اهمیت بسزایی دارد چرا که نماینده‌ای با پشتوانه رأی بالا ، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای است که پشتوانه رأی بالایی ندارد. همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت مجلس هم بالا خواهد بود و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

با این نگاه می توان گفت که دور دوم انتخابات مجلس که قرار است در جمعه این هفته ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با آغاز دهه «کرامت » برگزار می شود ، اهمیت زیادی دارد.

اما چه کسانی می‌توانند در دور دوم رای بدهند؟

براساس تبصره ۴ ماده۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و همچنین کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.بنابراین فرصتی که در ۱۱ اسفند برای مشارکت همه مردم فراهم شده بود تا بتوانند از این حق خود استفاده کنند ، به راحتی در این دوره قابل تجدید نیست و صرفا افرادی که در دور اول انتخابات حضور داشتند مجازند برای تکمیل نمایندگان خود در آن حوزه انتخابیه که کسری نمایندگی دارند ، پای صندوق رای حاضر شوند.

چرا انتخابات دور دوم تهران مهم است؟

در انتخابات مرحله اول ملت ایران موفق شدند ۲۲۵ نماینده خود را شناسایی و انتخاب کرده و روانه مجلس کنند و در این مرحله که هنوز ۴۵ کرسی دیگر باقیمانده و این عددی قابل توجهی است ، از اهمیت زیادی برخوردار است. به ویژه اینکه بیش از یک سوم از این تعداد یعنی ۱۶ نماینده از آن تهران است .چند نکته در اهمیت حضور در دور دوم انتخابات تهران وجود دارد که تکلیف را بر شهروندان پایتخت نشین سنگین کرده است:

الف) درست است که از لحاظ رای دادن به مصوبات مجلس یا تحقیق و تفحص ها بین نماینده ای که در یک شهرستان با جمعیت ۱۰ هزار نفری انتخاب شده است با تهران ۱۰ میلیون نفری تفاوتی وجود ندارد اما نمی توان از این واقعیت غافل بود که نمایندگان تهرانی موتور محرک مجالس در ادوار گذشته بوده است و به نوعی وزن مجلس را با نمایندگان تهرانی آن می سنجیدند. حالا اگر نمایندگان جدید وارد شده در مجلس دوازدهم می خواهند این ریل را تغییر دهند بحثی نیست ولی درست یا غلط ، تاکنون چنین مبنایی عمل می شده است.

ب ) درست است که در دور دوم انتخابات میزان مشارکت همچون دور اول خیلی بر سر زبان ها نیست و دشمن هم از مشارکت پایین دور دوم نسبت به دور اول نتوانسته بهره بردای سوء داشته باشد ولی در باره انتخابات تهران این کاملا متفاوت است. به ویژه اینکه بیش از نیمی از نمایندگان پایتخت( ۱۶ نفر) هنوز به مجلس راه نیافته اند و میزان مشارکت پایین می تواند خوراک تبلیغاتی را برای رسانه های دشمن فراهم کند.

ج ) غالبا مردم و نخبگان جامعه ، نمایندگان تهران را نسبت به نمایندگان شهرستان ها سیاسی تر می بینند و این تنها مختص جامعه ما نیست و این نگاه در دیگر جوامع غربی و غیر غربی نیز وجود دارد. همیشه نمایندگان پایتخت ها افراد سیاسی و مطلع تر نسبت به ارتباطات درون حاکمیت هستند و از آنجا که ۱۶ نماینده از ۳۰ نماینده تهران در دور دوم قرار است به مجلس راه یابند ، اهمیت این دوره انتخابات تهران را مضاعف کرده است.

د ) خواسته یا ناخواسته تاکنون این نمایندگان پایتخت بودند که در مظان رئیس و هیات رئیسه مجلس قرار داشتند و هرچند نمایندگان جدید راه یافته در این دوره و جریان های سیاسی حامی آنها در بیرون مجلس مدعی هستند که در مجلس دوازدهم قصد دارند این قاعده را بهم زنند اما آنها نیز نیک می دانند همه ابزارهای تغییر در دست آنها نیست و این وزن ائتلاف های سیاسی است که تعیین کننده رئیس ، هیات رئیسه و حتی ریاست کمیسیون های مجلس است. بنابراین انتخاب ۱۶ نماینده تهران که ظرفیت هیات رئیسه و کمسیون های مجلس آینده را داشته باشند ، مهم است .با همین رویکرد است که انتخابات دور دوم تهران اهمیت فوق العاده پیدا می کند.

اما ۸ نکته راهبردی در اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس

نکات راهبردی اهمیت مشارکت مردم در این دور از انتخابات به این قرار است:

۱- سیره امامین انقلاب در همه دوره های انتخاباتی چه دور اول یا باقی مانده های آنها در دور دوم ، همواره مورد تاکید بوده است و این بزرگواران بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات تاکید کرده‌اند. از منظر امامین انقلاب نه تنها جمهوریت ، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

۲- امسال که رهبر انقلاب شعار سال را به مردمی سازی اقتصاد اختصاص داده اند ، حضور خوب و معنادار مردم در دور دوم انتخابات به نوعی لبیک به پیام نوروزی رهبر انقلاب در عرصه مردمی سازی سیاسی در کنار مردمی سازی اقتصاد خواهد بود.

۳- انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

۴- مشارکت و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

۵- با تکمیل همه کرسی های مجلس که با انتخابات دور دوم محقق خواهد شد ، شاهد مجلسی با نظارت هر چه قوی تر ، دقیق‌تر و سالم‌تر خواهیم بود و چنین مجلسی می‌تواند در اجرای قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی موثرتر باشد.

۶- مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و اینکه نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد. ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

۷- حضور مردم در دور دوم با توجه به سرد بودن تنور انتخابات در این دوره که کاملا طبیعی است ، می‌تواند یک پیام بازدارنده در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، داشته باشد.

۸- مشارکت مردم، اعتماد عمومی را در جامعه افزایش می‌دهد. فضا که مثبت شود ظرفیت‌ها هم افزا می‌شود. البته مشارکت باید در همه سطوح اعم از تصمیم گیری، مطالبه گری، نظارت و اجرا دنبال شود. مردم باید مورد اعتماد قرار گیرند تا اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)