Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:45:13 GMT

امکان ملاقات مجازی با زندانیان در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۴۳۵۰

امکان ملاقات مجازی با زندانیان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی اظهار کرد: به منظور تحقق شعار "قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی" با توسعه زیرساخت های لازم ، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور اجرای این طرح، با تأمین تجهیزات لازم در حوزه سخت افزار ، عملکرد  سیستم و سامانه ها نیز ارتقاء یافته است، اظهارداشت: این ملاقات های مجازی با استفاده از سامانه سهراب صورت می گیرد و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با فضاسازی مناسب این طرح را اجرا می کنند. 

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: این اقدام منطبق با مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری می‌باشد و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان و خانواده‌هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است و با اجرای این طرح ، ضرورت مراجعه حضوری خانواده مددجویان به زندان برای ملاقات با آنها کاهش خواهد یافت.

علی صالحی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: پس از هماهنگی های لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به خانواده زندانی اعلام می‌شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

به گزارش فارس دادگستری استان هرمزگان با تهیه و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل طرح ملاقات الکترونیک زندانیان و خانواده هایشان برای اولین بار در کشور ، اجرای این طرح را در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز کرد که تاکنون به صورت مستمر در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان علی صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند