Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست اضطراری تأمین برق اعلام شد که همه شرکت‌های برق در سراسر کشور، خود را برای شرایط تنش دمایی هفته آینده که باعث افزایش شدید مصرف خواهد شد، آماده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست اضطراری امروز در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد و در این نشست همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود ۳۶ درجه بود که پیک ۵۸ هزار و ۵۶۳ مگاوات به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حایـری ادامه داد: این در حالی است که براساس پیش بینی ها هفته آینده میانگین دمای هوا ۱.۴ درجه افزایش خواهد یافت و در شرایط تنش دمایی و مصرف برق قرار خواهیم گرفت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال از همه روابط عمومی های و رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی صادقانه و آگاه سازی، هموطنان را در جریان شرایط کنونی صنعت برق قرار دهند.

حایـری تأکید کرد: باید تلاش‌های صنعت برق برای مدیریت این شرایط اطلاع رسانـی شود تا مردم نیز بتوانند با اطمینان کامل نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

در این نشست همچنین محمدحسن متولـی زاده مدیرعامل توانیـر نیز با تأکیـد بر اطلاع رسانی مستمر تصریح کرد: باید در اطلاع رسانی ها، تأثیـر شدید شرایط آب و هوایی بر مصرف برق تبیین شود.

وی گفت: همچنین باید آثـار کم بارشی، نحوه برخورد با مراکـز استخراج غیرمجاز و ادارات پُرمصرف برای مردم اطلاع رسانی شود.

متولی زاده همچنین با تأکید بر این که برنامه های تعمیراتی به جز موارد اضطرار، باید تعلیق شود، افزود: با وزارت صمت برای جلب بیشتر همکاری با صنایع، هماهنگی شده است.

مدیرعامل توانیر در عین حال با بیان این که باید به دور از جریانات سیاسی به خدمت رسانی بپردازیم، خاطرنشان کرد: باید ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، از موضع‌گیری ها پرهیز و صرفـاً به خدمت رسانی و تأمین برق مردم بپردازیم.

مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به این که تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید.

متولی زاده ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عمـوم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف را انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ های اضافـی است که می توان با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.

در این نشست همچنیـن معاون هماهنگی توزیـع توانیر نیز از لغـو تمام مرخصی های مدیران صنعت برق تا پایان انتخابات خبـر داد و گفت: در کنار انتخابات، شرایط تنش دمایی هفته های پیش رو، فشار مضاعفی را به همکاران در صنعت برق وارد خواهد ساخت.

  انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: اطلاع رسانی هفته آینده صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش شدید باد در زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی طی این هفته در استان نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب جوی امروز وزش باد شدید از بعد از ظهر در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان غالباً صاف گزارش شده است، افزود: شرایطی که امروز در استان حاکم شده، تا اواسط هفته جاری در استان تداوم داشته و از اواسط هفته بارندگی برای استان پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه دمای هوای استان زنجان از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری به تدریج روند افزایشی به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این وضعیت از روز چهارشنبه این هفته کمی تغییر یافته و دمای هوا در اغلب مناطق استان خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای کنونی شهر زنجان با یک درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۴ و ۲۵ درجه، ابهر ۴ و ۲۵ درجه، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6089605

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است