Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون رئیس جمهور از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت اشتغال پایدار، مولد و حمایت از طرح‌های اشتغالزایی جامعه ایثارگری کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شهرکرد ، سعید اوحدی ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان چهارمحال و بختیاری از اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: دستور استخدام 16هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران کشور از سوی رئیس جمهور صادر شد که نخستین آزمون آن در تیرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: به منظور اشتغالزایی هزار و 200 نفر از ایثارگران و فرزندان آن‌ها در چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه‌ای با استاندار این استان امضا شد.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: تسهیلاتی تا سقف هزار میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به منظور پشتیبانی از طرح‌های ایجاد اشتغال پیش‌یینی شده است و تفاهم‌نامه‌ای نیز با صندوق توسعه ملی منعقد و طی آن هزار و 500 میلیارد تومان به اشتغال پایدار و مولد جامعه ایثارگری اختصاص می‌یابد که  در مجموع 2 هزار و 500 میلیارد تومان به اشتغال این قشر اختصاص داده شد.

اوحدی با اشاره به رشد 3 برابری تسهیلات مسکن ایثارگری، عنوان داشت: تسهیلات مسکن ایثارگری در سال جاری تا سقف حدود 200 درصد رشد یافت که با این افزایش مبلغ هر وام مسکن در استان چهارمحال و بختیاری که سال گذشته 130 میلیون تومان بود امسال به 300 میلیون تومان رشد یافته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: برای امسال 70 هزار فقره تسهیلات مسکن ایثارگری در کشور پیش‌بینی شده و سال گذشته 71 هزار قطعه زمین تملک شد که پاسخگوی نیاز جامعه ایثاری خواهد بود و افرادی که سال گذشته از تسهیلات 25 میلیون تومانی مسکن استفاده و آن را تسویه کرده‌اند می‌توانند از تسهیلات امسال نیز استفاده کنند، ضمن اینکه 5 فقره وام هم برای افرادی فاقد مسکن مناسب لحاظ شده است که با تشخیص کمیته‌ای در استان‌ها به افراد واجد شرایط اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و 900 جانباز قطع نخاع در کشور داریم، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه امسال تجهیزات پزشکی این ایثارگران درب منزل‌شان به آن‌ها تحویل می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: هزینه درمان ایثارگرانی که خارج از مراکز درمانی طرف قرارداد درمان انجام دهد ظرف 48 ساعت هزینه آن پرداخت می‌شود و در تقریباً 12 سال گذشته برای اولین بار پرداخت‌ها به داروخانه‌ها و موسسات و ایثارگران طرف قرارداد به‌روز شده است.

  واگذاری زمین به 2400 نفر از جامعه ایثارگری استان  

فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در ادامه این شورا عنوان با اشاره به تعمیر 2هزار و 950 تابلوی شهدا در استان، داشت: در سال گذشته بیش از 95 درصد تابلوهای شهدا با مشارکت حدود 500 میلیون تومانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعمیر و مرمت شد.

وی افزود: حدود 500 هزار اثر از آثار دست‌نوشته و وصایای شهدا جمع‌آوری و به مرکز اسناد شهدا در تهران ارسال و از سال 98 طی تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیمای مرکز استان حدود 2هزار و 400 دقیقه از خاطرات شهدا ضبط و پخش شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: از سال 95 تا سال گذشته به همه افراد واجد شرایط دریافت مسکن زمین واگذار کردیم که طی 5 سال به 2 هزار و 400 نفر زمین واگذار و به والدین واجد شرایط ایثارگران و شهدا نیز این واگذاری انجام شد.

نجفی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا، توضیح داد: در سال گذشته نسبت به سال 98، اعتبارات تخصیص داده شده به این امر 167 درصد رشد داشت و حدود 2 میلیارد تومان نقد نیز به این امر اختصاص داده شد، همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سپاه و بسیج در راستای ساماندهی گلزارهای زیر 10مزار منعقد شد که براساس آن تامین 30درصد هزینه را بسیج سازندگی و 70 درصد را بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تقبل می‌کنند.

قانون تبدیل‌ وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر در سال 1400 اجرایی می‌شود معاون فرهنگی بنیاد شهید: مجتمع توانبخشی و ورزشی ایثارگران قزوین تکمیل شود‌ 17 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70درصد استخدام می‌شوند


وی به انعقاد تفاهم‌نامه اشتغالزایی با وزارتخانه‌های مربوطه اشاره و ادامه داد: هزار و 200 نفر اشتغالزایی برای امسال تعهد شده است و با استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد نیز بخش اعظمی از مسئله اشتغال این قشر برطرف می‌شود.

نجفی گفت: 200 مرکز درمانی در استان طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و امسال حدود 50 مرکز دیگر به این مراکز ا اضافه شده است.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان جامعه ایثارگری فرزندان شهدا تفاهم نامه ای میلیون تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام

افزونی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:مراسم وداع با شهید گمنام، این نامدار تاریخ نیز امشب در شهرستان اشکذر انجام می‌شود.

او بیان کرد: مراسم وداع با شهید گمنام، این نامدار تاریخ نیز امشب در شهرستان اشکذر انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر گفت: صبح روز شنبه نیز مراسم تشییع شهید گمنام از مسجد الرضا تا پارک بزرگ شهر این شهرستان انجام می‌شود.

افزونی ادامه داد:  یادواره شهدا فیروزآباد با عنوان علما و شهدا فیروزآباد در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: به مناسبت هفته پهلوانی از جانباز دهقانی در زورخانه قمر بنی هاشم حکیم آباد شهرستان اشکذر از طرف بنیاد شهید تجلیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا