Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی میزان کالا‌های اساسی موجود در بنادر کشور تا پایان 17 خردادماه سال جاری را اعلام کرد و گفت: 4 میلیون و 811 هزار و 762 تن کالای اساسی در 11 بندر کشور موجود است.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت راه و شهرسازی، آقای روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت کالا‌های اساسی در بنادر کشور، افزود: تا پایان 17 خردادماه سال جاری میزان کالا‌های اساسی در 11 بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی (ره)، شهیدرجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، خرمشهر، معادل 4 میلیون و 811 هزار و 762 تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این کالا‌های اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

میزان تفکیکی کالا‌های اساسی در بنادر ایران
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالا‌های اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد 395 هزار و 324 تن، نوشهر 204 هزار و 108 تن، انزلی 92 هزار و 805 تن، امام خمینی (ره) 3 میلیون و 565 هزار و 258 تن، شهیدرجایی 363 هزار و 700 تن، چابهار 69 هزار و 513 تن، آستارا 5 هزار و 844 تن، فریدونکنار 113 هزار و 962 تن، لنگه 70 تن، شهیدباهنر 644 تن و بندر خرمشهر 534 تن است.
بهزادیان در مورد شناور کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان 17 خردادماه سال جاری، گفت: 11 فروند شناور کنار اسکله با تناژ 223 هزار و 45 تن قرار دارند و 21 فروند شناور نیز با تناژ 696 هزار و 83 تن تا این تاریخ در لنگرگاه منتظر بودند.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در مورد تعداد کامیون خروجی از این بنادر افزود: 1989 کامیون با تناژ 44 هزار و 56 تن و تعداد 40 واگن نیز با تناژ 2200 تن از بندر خارج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کالا اساسی کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد