Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در بیانیه‌ای نسبت به عملکرد شورای ائتلاف و وحدت مشهد مقدس در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد انتقاداتی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهار دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در بیانیه‌ای نسبت به عملکرد شورای ائتلاف و وحدت مشهد مقدس در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد انتقاداتی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است:

با فرارسیدن موسم انتخابات شورای شهر و بنا به ضرورتی که در ورود افراد متخصصِ متعهدِ کارآمد به عرصه مدیریت شهری احساس میشد امیدوار بودیم فرآیند‌ها جوری چیده شود که مسیر برای ورود نخبگان و سرآمدان صاحب فکر به عرصه شورای شهر میسر شود. اما از همان وهله اول یعنی مرحله انتخاب و گزینش نمایندگان تشکل‌ها و اضلاع، رفتار سلیقه‌ای و قبیله‌ای که از سوی برخی آقایان هیئت موسس صورت گرفت شبهات و ابهامات مبنی بر مهندسی و خروجی یک لیست از پیش مشخص شده را بیشتر کرد. با مشخص شدن لیست ۳۱ نفره و بعد از آن لیست نهایی که وجود برخی از نزدیکان افراد دخیل در فرآیند بود بدبینی‌ها را تشدید کرد، افرادی که مع الاسف جز حمل کیف فلان نماینده مجلس و مسئول استانی و سینه چاک کردن در ستاد‌های انتخاباتی برخی آقایان اساسا هنر و توانایی دیگری ندارند.


۱- گرفتن تعهدنامه از کاندیدا‌ها و دادن وعده و وعید‌های پس از انصراف به نفع لیست
۲- فشار برای عدم حضور کاندیدا‌ها در دیگر فرآیند‌های اصلح گزینی
۳- غیرشفاف بودن فرآیند‌های امتیاز دهی
۴- دعوت از افرادی خاص برای حضور در مجمع عمومی
۵- غیر شفاف بودن آراء کمیته تطبیق
۶- بذل و بخشش سهمیه شورامرکزی به جریانات و تشکل‌های همسو توسط اعضای هیئت موسس


و چندین ادله و شواهد دیگر که شائبه مهندسی لیست نهایی را قوت میبخشد سرانجام ما را به این نتیجه رساند که؛ بنا به اهمیت فریضه واجب امر به معروف و نهی منکر به حضرات اعلام بداریم دست از بی اخلاقی‌های سیاسی آنهم به اسم شرع و دیانت و انقلابی گری بردارید و مسیر را برای ورود نخبگان واقعی به عرصه مدیریت شهری هموار کنید. ما مطمئنا شما را عامل این انحصار و قبیله گرایی که به نوعی استبداد سیاسی در فضای سیاسی شهر مشهد است میدانیم. تا کار از کار نگذشته اولا از پیشگاه حق تعالی و، ولی نعمتان حضرت رضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ) و ثانیا از محضر مردم ولایتمدار و شهید پرور مشهدالرضا استغفار بطلبید و فضا رو برای ایجاد یک لیست قوی و غنی مهیا کنید؛ و در آخر ما دانشجویان به عنوان چشمان بیدار انقلاب و نظام اسلامی بنا به استناد به حدیث امیرالمومنین (کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، "هرسه" شریک‌اند) اعلام میداریم نه تنها در این ساز وکار پر ابهام نماینده‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم بلکه هیچ حجت عقلی و شرعی برای حمایت از این لیست و ساختار نیافتیم. امید است هرچه زودتر حضرات اشراف مذهبی و پدرخواندگان سیاسی به این رویه غلط پایان دهند و بگذارند جمهوریت حقیقی که آرمان اساسی انقلاب اسلامی است بار دیگر در جامعه تجلی پیدا کند و اراده مردم یک جامعه ایمانی در حیات سیاسی شهر جاری و ساری باشد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی منتظری مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس دانشور

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد دانشکده فنی شهید منتظری انتخابات 1400 شورای ائتلاف و وحدت مشهد جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است