Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@12:54:31 GMT

آخرین وضعیت موجودی بنادر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۵۵۳۰

آخرین وضعیت موجودی بنادر اعلام شد

با وجود ادعای مسئولان گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسریع خروج کالا‌های اساسی در پی هشدار‌های داده شده به صاحبان کالا، آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که میزان موجودی بنادر کشور نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. به گزارش پول نیوز، ، اخیرا جمال ارونقی – معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران – درباره وضعیت کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور به ایسنا گفته بود: به صاحبان کالا هشدار دادیم که هر چه سریع‌تر نسبت به ترخیص کالا‌های موجود خود بر اساس ضوابط تعیین شده و تسهیلاتی که پیش بینی شده است اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آخرین وضعیت موجودی و دپوی کالا در گمرک نشان می‌دهد مجموع بیش از ۵.۸ میلیون تن کالا‌های دپو شده و موجود در شناور‌های پایه اسکله و در حال تخلیه در ۲۶ اردیبهشت ماه به مجموع ۵.۶ میلیون تن در نهم خرداد ماه رسیده است که ۲۰۰ هزار تن کاهش دارد، ولی با توجه به گردش کالا در جریان ورود و خروج، ترخیص صورت گرفته رقم بالاتری است.

براساس این گزارش بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی از جمله گندم، برنج، شکر، ذرت، سویا، جو، دانه‌های روغنی و روغن خام در بنادر کشور رسوب شده است و بندر امام خمینی با رسوب ۳.۵ میلیون تن انواع کالا رتبه نخست را در میان دیگر بنادر کشور دارد.

با وجود تسریع خروج کالا‌های مختلف از بنادر کشور به نظر می‌رسد تغییری در وضعیت موجودی ۱۱ بندر کشور از نظر کالای اساسی به وجود نیامده است.

چرا که روانبخش بهزادیان _ مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی- درباره آخرین وضعیت کالا‌های اساسی در بنادر کشور، اظهار کرد: تا پایان روز گذشته (۱۷ خردادماه سال جاری) میزان کالا‌های اساسی در ۱۱ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی (ره)، شهیدرجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهید باهنر، خرمشهر، معادل ۴ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۶۲ تن است.

وی ادامه داد: این کالا‌های اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

بهزادیان درباره میزان کالا‌های اساسی به تفکیک بنادر، اعلام کرد: در بندر امیرآباد ۳۹۵ هزار و ۳۲۴ تن، نوشهر ۲۰۴ هزار و ۱۰۸ تن، انزلی ۹۲ هزار و ۸۰۵ تن، امام خمینی (ره) ۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۵۸ تن، شهید رجایی ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ تن، چابهار ۶۹ هزار و ۵۱۳ تن، آستارا ۵ هزار و ۸۴۴ تن، فریدونکنار ۱۱۳ هزار و ۹۶۲ تن، لنگه ۷۰ تن، شهید باهنر ۶۴۴ تن و بندر خرمشهر ۵۳۴ تن است.

با وجود هشدار‌ها و اولتیماتوم‌های داده شده به نظر می‌رسد موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نسبی پیدا کرده است که باید دید علت آن چیست؟


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جهانی اقتصاد بندر بنادر پول نیوز کالا های اساسی بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)

تین نیوز

مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر