Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (هجدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۷۸ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶۸۲ هزار و ۴۸۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۶۱ دوز رسید.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۴ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۴۴ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

 ۱۸ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آنچه در چند روز گذشته موجب نگرانی دریافت کنندگان دوز اول واکسن کرونا شده، کمبود واکسن برای تزریق در مرحله دوم است که علت آن از سوی مسوولان اتمام محموله‌های دریافتی و وارداتی اعلام شده است.

بدقولی برخی کشورهای تولیدکننده واکسن و به موقع تحویل ندادن سفارش ها باعث شده اغلب افراد در صف انتظار دریافت دوز دوم قرار گیرند، این مسئله در کنار شیوع ویروس جهش یافته آفریقایی و هندی نگرانی ها از رسیدن به پیک پنجم کرونا را افزایش داده است.

از سوی دیگر با وجود هشدارهای مسوولان مبنی بر سفر نرفتن در تعطیلات چند روز اخیر و بی توجهی عده ای، شاید موضوع دیگری باشد که زمینه ساز بحران دیگری در کشور باشد.

البته در رابطه با تامین واکسن مورد نیاز کشور مسوول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت گفته است: با دریافت مجوز اضطراری واکسن کووایران برکت از وزارت بهداشت می توانیم از واکسن تولید داخل استفاده کنیم.

دکتر مینو محرز اظهارداشت: ایمنی زایی، موثر بودن و بدون عارضه بودن واکسن کووایران برکت به اثبات رسیده است، در حال حاضر هم از لحاظ واکسن در کمبود هستیم، پس باید زودتر آن را به مردم تزریق کرد.

وی یادآورشد: کشورهای دیگر به راحتی واکسن در اختیار ما نمی گذارند، پس مسوولان وزارت بهداشت باید واکسنی که در داخل تولید می شود را با بررسی کامل، تایید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت»  روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

بنابر اعلام مسوولان ، ایران به تولید انبوه واکسن ایرانی کوو ایران برکت رسیده‌ و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده نزدیک ۵۰ میلیون دوز این واکسن تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

هر چند روال واکسیناسیون در برابر بیماری کووید ۱۹ اندکی کند شده اما با تلاش مسوولان بار دیگر سرعت می گیرد و مردم در این رابطه نباید دغدغه ای داشته باشند.

درباره وضعیت واکسیناسیون در استان ها مختلف در ادامه به برخی خبرها که امروز (۱۸ خردادماه) توسط خبرنگاران منتشر شده است می پردازیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اختلالی در روند تزریق واکسن کرونا در سطح کشور و این استان ایجاد شده است که بطور قطع این مهم طی روزهای آینده رفع و شمار قابل توجهی واکسن وارد خواهد شد.

دکتر پرویز قزلباش افزود: بر این اساس تاکنون درصد پوشش واکسن برای سالمندان بالای ۸۰ سال به میزان ۷۷.۶۸ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۶۷.۷۴ درصد، ۷۰ تا ۷۴ سال  ۷۲.۵ درصد، ۶۵ تا ۶۹  سال، حدود ۵۲ درصد و ۶۰ تا ۶۴ سال نیز ۱.۷ درصد بوده است.

 وی اضافه کرد: این استان نیز تلاش دارد با توجه به وقفه ایجاد شده در امر توزیع واکسن با رفع این مساله تزریق به گروههای مختلف هدف را سرعت دهد و از طرفی به این مهم باید توجه داشت افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند به احتمال زیاد تاخیری در دریافت دوز بعدی ایجاد خواهد شد.

قزلباش ادامه داد: طبق مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق دوز دوم نیز می تواند تا چند هفته بعد از مهلت عنوان شده انجام گیرد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان در ایلام نیز در این رابطه گفت: ۷۰۶ دوز واکسن کرونا از آغاز شروع سند ملی واکسیناسیون تا کنون در این شهرستان تزریق شده که این میزان ۳.۸ جمعیت شهرستان را شامل می شود.

دکتر فاطمه کریمی فزود: تاکنون برای افراد بالای ۸۰ سال ۱۳۵ دوز، ۸۰ تا ۷۵ سال ۹۳،  ۷۰ تا ۷۵ سال ۱۰۵  و رنج سنی ۷۰- ۶۵ سال ۱۷۲ دوز تاکنون در این شهرستان تزریق شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۱۱ دوز به پرسنل بهداشت، نظام پزشکی سه ، فوریت های پزشکی ۱۷، کارآموزی بهورزی ۲، پرسنل فرمانداری چهار و بیماران خاص شهرستان براساس سند ملی واکسیناسیون ۶۲ دوز تزریق شده است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان نیز گفت: این اداره کل با اجرای برنامه‌های متعدد در زمینه کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در بین ۶ استان برتر کشور قرار گرفته است.

سیاوش رهبر اظهار داشت: تاکنون هزار و ۳۱۳ مددجوی مقیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و کارکنان آن در استان همدان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اعلام کرد: واکسیناسیون مددجویان زیرپوشش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی شامل سالمندان، معلولان جسمی، ذهنی، بیماران اعصاب و روان و کارکنان شاغل در این مراکز از اسفند سال گذشته آغاز شد و تزریق دوز دوم آن نیز تا پایان هفته به اتمام می رسد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان‌شرقی نیز از واکسیناسیون ۲۰۵ هزار نفر در استان علیه کرونا خبرداد و گفت: تاکنون ۸۲ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در استان علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

سیمین خیاط زاده با بیان اینکه واکسیناسیون گروه ۶۵ سال نیز به زودی آغاز می شود، افزود: البته برخی از روستاییان مناطق دور افتاده و عشایر در حال کوچ که دسترسی به آنها سخت بود در این گروه سنی زودتر واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: تزریق دوز اول واکسیناسیون در آذربایجان شرقی به علت کمبود واکسن بسیار کند است ولی دوز دوم با دعوت از افراد در حال انجام می باشد.

وی یادآورشد: فاصله دوز اول تا دوز دوم بین حدود ۲۸ تا ۹۰ روز است بر این اساس نگرانی از بابت تزریق دیرهنگام دوز دوم در آذربایجان‌شرقی وجود نخواهد داشت.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون برای سالمندان و گروه‌های هدف سنی تعیین شده در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر مرتضی واعظ افزود: . بیش از ۹۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال و ۷۵ درصد از افراد بالای ۷۰ سال شهرستان شازند تاکنون علیه ویروس کرونا ایمن‌سازی  شدند.

وی تاکید کرد: ۲۵درصد از افراد بالای ۶۵ سال این شهرستان نیز تاکنون واکسن کرونا را دریافت کردند که طرح واکسیناسیون این گروه‌ هدف علیه بیماری کووید ۱۹ تداوم دارد و به محض دریافت سهمیه جدید واکسن، عملیات واکسیناسیون با شتاب بیشتر ادامه می‌یابد و انتظار است مردم  در این طرح با نظم و تعهد مشارکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۵ نفر از کادر بهداشت و درمان و همچنین بیماران صعب‌العلاج این شهرستان  واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

تداوم کاهش مبتلایان به کرونا در بسیاری از استان‌ها

بر اساس اعلام مسوولان بهداشتی روند کاهش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ادامه دارد اما نگرانی ها از اوج گرفتن دوباره این بیماری همچنان وجود دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز در این رابطه اعلام کرد که ابتلا به کووید ۱۹ و مراجعه مردم به مراکز درمانی استان روند کاهشی دارد اما اگر مردم رعایت نکنند، موج دیگر در پیش خواهیم داشت.

دکتر علیرضا  سلیمانی  اظهار داشت : اگر روند کاهشی به این شکل پیش برود به احتمال زیاد شاهد تغییر رنگ بندی کرونایی طی هفته آینده در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اکنون  ۶۱۸  بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند  که اگر چه زیاد است اما به نسبت اردیبهشت ماه وضعیت بهتر شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت : روزانه  بین ۲۰ تا ۳۰ نفر از شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های البرز  کم می شود  اما با توجه به وجود تعداد زیادی بیمار بدحال ،تعداد فوتی ها تا ۲ هفته آینده  روند ثابتی خواهد داشت .

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز ، پنج شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند که با احتساب موارد جدید مجموع بستری شدگان به ۸۳ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: شهرستان ایلام با هشت بستری جدید همچنان دارای بالاترین میزان بستری ها و در وضعیت نارنجی قرار دارد و باید رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش شود.

وی افزود: همچنین از بستری های جدید سه نفر مربوط به آبدانان، سه نفر مهران، ۲ نفر چرداول، ۲ نفر دره شهر، ۲ نفر دهلران، یک نفر ملکشاهی و یک نفر نیز مروبط به ایوان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: طی دیروز و امروز مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۷۹۶ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: ۴۸ هزار و ۳۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۹ هزار و ۲۴۱ نفر به این ویروسی مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۸۲ بیمار کرونایی فوت کرده است و از مجموع ۱۷۶ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های  کهگیلویه و بویراحمد ۸۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: هم‌اکنون ۲۹۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۳۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند و  در شبانه‌روز گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هم گفت: با افزوده شدن ۱۶۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۳۹ هزار و ۴۷۱نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۲۶۷ بیمار حاد تنفسی و ۱۶۹نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند و با فوت هفت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۳۷۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه شهروند این استان طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان به یکهزار و ۸۷۷ نفر رسیده است.

دکتر مریم کوشکی اعلام کرد: همچنین ۱۵ ۰بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۱۷ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶۷ هزار و ۳۶۴نمونه تشخیص کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال شده که از این مجموع ۳۶۳ هزار و ۶۴۷ مورد پاسخ داده شده و ۲۴۵ هزار و ۷۱۴ نمونه آن منفی بوده است.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون سه شهرستان لرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

یکهزار مورد مثبت کرونای جدید در هرمزگان ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:رکوردشکنی های روزانه کرونا در استان همچنان ادامه دارد و طی ۲۴ساعت گذشته یکهزار مورد مثبت کرونای جدید ثبت شد که بی سابقه است.

دکتر حسین فرشیدی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد:حدود ۱۶ماه از شیوع کرونا می گذرد، در حالی که تا روزهای پایانی سال ۹۹ اوضاع خوبی در استان داشتیم اما هم اکنون شرایط خوب نیست.

وی ادامه داد: ساده انگاری ها و افزایش دورهمی ها و همچنین تعطیلاتی که منجر به افزایش ورود مسافران از طریق قطار و بیش از ۸۴ پرواز به استان شد، شرایط بیماری را در استان بحرانی کرد.

تصریح کرد : انتظار می رفت برای تعطیلات نوروز با پیشنهاد تعطیلی همانند عید سال ۹۹ شاهد کاهش موارد بیماری در استان باشیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و پروازها، قطار و سایر رفت و آمد ها به استان پابرجا بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متذکر شد: هم اکنون در سه شهرستان بندرعباس، میناب و بندرلنگه با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم

به گفته دکتر فرشیدی  وقتی طی یک شبانه روز حدود یک هزار نفر بیمار مثبت کرونا کشف می شود، درصدی از این بیماران علائم پیدا می کنند و باید بستری شوند و باید تعداد تخت ها افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در استان یک هزار تخت به بیماری کووید اختصاص پیدا کرده که معادل ۴۰ درصد کل تخت های استان است  و در برخی از شهرستان های استان  ۷۰ درصد تخت ها بیماران کووید بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای فعالیت مشاغل گروه یک و تعطیلی سایر گروهای شغلی بیان کرد: در شرایط موجود، از مشاغل گروه یک هم فقط آنهایی که اورژانسی هستند و تغذیه مردم را به عهده دارند و همچنین مراکز درمانی اجازه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: گزارشی به ستاد استانی مبنی بر ادامه تعطیلی تا پایان هفته بعد از تعطیلی رسمی اخیر داده شد که منجر به کاهش جابه جایی ویروس و بروز کمتری در بین افراد جدید شود؛ بطور قطع در این شرایط می توانیم نتایج را در دو هفته آینده بصورت کاهش در موارد بد حال، بستری و در نهایت کاهش موارد مرگ و میر داشته باشیم.

دکتر فرشیدی ابراز کرد: اکنون با شرایط موجود در استان از نظر علمی و دیدگاه اپیدمیولوژیست ها وضعیت رو به افزایش و  بطور قطع ظرف هفته آینده موارد بستری نیز بیشتر خواهد شد.

وی از مردم خواست اگر کار ضروری ندارند ، به بانک ها و ادارات مراجعه نکنند.

فرشیدی هشدار داد: هیچ کس از این بیماری در امان نیست و نمی‌تواند بگوید من بیمار نیستم و  فقط به صرف نداشتن علامت، نمی‌توانیم بگوییم بیمار نیستیم .

 

کرونا جان هفت نفر دیگر در استان همدان را گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز سه‌شنبه افزود: همچنین ۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان شناسایی شدند که در مجموع بیماران بستری مثبت به ۱۷ هزار و ۶۳۴ و بیماران سرپایی مثبت به ۴۳ هزار و ۴۶۸ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۷۸، بهار ۹۵۷، تویسرکان ۹۹۹، رزن ۷۵۰، درگزین ۲۸۲ ، فامنین ۳۱۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۱۰ نفر است.

دکتر طاهری افزود: همچنین تاکنون سه هزار و ۱۸۱ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۶۳ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۶۸۶ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

 از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، "فامنین و اسدآباد و تویسرکان" در وضعیت زرد و هفت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

 

 ۲۲ مبتلای جدید کرونا در مراکز درمانی ایلام بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند که با احتساب موارد جدید مجموع بستری شدگان به ۸۳ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان روز سه شنبه اظهار داشت: شهرستان ایلام با هشت بستری جدید همچنان دارای بالاترین میزان بستری ها و در وضعیت نارنجی قرار دارد و باید رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بیش از پیش شود.

وی افزود: همچنین از بستری های جدید سه نفر مربوط به آبدانان، سه نفر مهران، ۲ نفر چرداول، ۲ نفر دره شهر، ۲ نفر دهلران، یک نفر ملکشاهی و یک نفر نیز مروبط به ایوان است.

دکتر کریمیان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ ابتلای جدید شناسایی شده که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به ۳۹ هزار و ۱۴۹ نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: طی دیروز و امروز مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۷۹۶ نفر است.

دکتر کریمیان ادامه داد: شهرستان ایلام دارای ۱۵ هزار و ۹۸۵ ابتلا، آبدانان چهار هزار و ۱۹۷ ابتلا، ایوان چهار هزار و ۵۳ ابتلا، دهلران سه هزار و ۱۳۸ ابتلا و دره شهر ۲ هزار و ۷۶۵ ابتلا است.

وی گفت: همچنین شهرستان های چرداول دارای ۲ هزار و ۳۳۸ ابتلا، مهران هزار و ۸۵۸ ابتلا، بدره هزار و ۸۴۳ ابتلا، ملکشاهی ۹۷۱ ابتلا، سیروان ۸۵۲ ابتلا، هلیلان ۷۳۱ ابتلا و چوار ۴۱۸ ابتلا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: شهرستان های ایلام، چوار و دهلران در وضعیت نارنجی و شهرستان های آبدانان، دره شهر، بدره، ملکشاهی، مهران، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

بستری شدن ۱۰۲ بیمار کووید ۱۹ در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۰۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در تخت های بستری استان تحت مراقبت پزشکی و درمانی قرار گرفتند.

دکتر محمد فتحی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:  ۵۸۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۴۵ هزار و ۳۱۵ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۴۰ هزارو ۶۰۴ نفر آنان پس از بهبودی به خانه های خود بازگشته اند.

 فتحی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در استان به  چهار هزار و ۱۲۱  نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از ساکنان استان خواست همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

پنج شهرستان تابعه البرز در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

 

٣ بیمار کرونایی درقم جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ٣ بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود جان خود را از دست دادند.

محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به هجدهم خردادماه، ۵٢ بیمار با علائم قطعی کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۴۵ تَن از این بیماران افزود: ٨۶ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد کل بیماران کرونایی که در حال حاضر در مراکز درمانی قم بستری می‌باشند را ١۴۴ تَن ذکر کرد و افزود: ۴١ تَن از این افراد به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

قدیر ادامه داد: از ۶٩٢ آزمایش کرونای صورت گرفته نتیجه ١٢۵ مورد مثبت شد.

وی‌ ‌همچنین یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۴٩ هزار و ٢۵٧ دُز واکسن تزریق شده است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط «نارنجی» شد.

 

پنج نفر دیگر شبانه‌روز گذشته در کرمانشاه تسلیم کرونا شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت پنج نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، گفت: مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه افزود: اکنون ۳۷۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۳نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۰۲ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۲۱ نفر کاهش داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۹۱ بیمار هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

پاوه در وضعیت قرمز است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که براساس این گزارش شهرستان پاوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، سرپل دهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، گیلانغرب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

 

تداوم وضعیت پایدار کرونا در استان اردبیل با ابتلای ۳۱ فرد جدید

روند شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که طی چند روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته بود، به وضعیت پایدار رسیده و در ادامه این شرایط،۳۱ فرد جدید طی شبانه روز گذشته در این استان به کرونا مبتلا شدند.

با وجود پایداری امروز وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل، شمار مبتلایان کووید.۱۹ در این استان طی روزهای اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در ادامه روند کاهشی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل، شمار مبتلایان بستری همزمان در این استان از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه با ۴۵۲ نفر کاهش، به ۱۸۱ فرد بستری در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

بنا به این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان طی ۱۵ گذشته به یک هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، کاهش آمار فوتی، بستری‌های جدید و همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان طی ۲ هفته اخیر را چشمگیر خواند و گفت: شیوع موج چهارم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از نیمه فروردین ماه آغاز شده بود، طی روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفته و در وضعیت مهار قرار گرفته است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به افزایش شمار بهبودیافتگان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۱ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی همچنین از روند کاهشی افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل را مطلوب خواند و بیان کرد: هم‌اکنون ۴۳ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر اضافه کرد: مراکز درمانی استان آماده پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند.

دکتر حبیب‌زاده خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

وی برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل، شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علایم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اسامی استان های قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور آمار کرونا در کشور رنگ بندی استان ها رنگ بندی استان ها امروز رنگ بندی استان های کشور رنگ بندی استان های کشور کرونایی رنگ بندی استان ها و شهرها رنگ بندی استان های ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مراکز درمانی این استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع کرونا بیمارستان های استان بخش مراقبت های ویژه کرونا در استان اردبیل درمانی استان اردبیل درمان و آموزش پزشکی مراکز درمانی استان بیماری کووید ۱۹ شبانه روز گذشته مبتلا به کرونا جان خود را از دست طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ ساعت گذشته بیماران کرونایی مقابله با کرونا وضعیت نارنجی مبتلا به کووید بهداشت و درمان بیمار کووید ۱۹ بیمار مبتلا بیماران کرونا بیمار کرونایی شمار مبتلایان کووید ۱۹ وضعیت قرمز شیوع کرونا دوز اول واکسن تزریق شده اردیبهشت ماه کرونا تاکنون وزارت بهداشت وضعیت زرد استان طی واکسن کرونا استان همدان ویروس کرونا استان بستری بستری هستند روز سه شنبه روند کاهشی بستری شدند قرار دارند تحت مراقبت ایران برکت هفته آینده شناسایی شد بستری شدن بستری شده روند کاهش یادآور شد طی روزهای یک هزار بستری ها هم اکنون استان ها نفر رسید نفر دیگر ۲ هزار دره شهر فوتی ها دوز دوم چند روز شده اند بر اساس نفر نیز تخت ها ثبت شد سه نفر یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی