Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در بدو ورود به صدا و سیما برای انجام مناظره های تلویزیونی در گفت وگوی کوتاهی اظهار کرد: من با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم. شعار ما دولت سلام است. ما به همه سلام می گوییم، انسان برای سلام گفتن افراد را انتخاب نمی کند، از طرف دیگر جواب سلام هم واجب دینی است، حتی از طرف دشمن، در پس این سلام هم یک والسلام وجود دارد آن هم به اختلافات، قبیله گرایی و حزب گرایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سلام ما به ایران جدید پر از وحدت و محبت است که همه احزاب، پیر و جوان و زن و مرد در آن نقش آفرین هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: تلاش من این بود که رویکردهای اصلاحی دولت سلام را بگویم. دوستانی که یک ذره از خط خارج شده بودند و به جاده خاکی رفته بودند، حاشیه را ول کنند و به متن بیایند، زیرا کسی که حاشیه پردازی می کند معلوم است دستش خالی است. به خصوص که زمان کوتاه است و حیف است ما این زمان را تلف کنیم. این ظلم به مردم است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: من همت خواهم کرد که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که موضوع مناظره است، حتی الامکان بر اساس وقتی که دارم سیاست ها را تبیین کنم و مردم را امیدوار کنم که با همین شرایط سخت هم کارهای خوبی می شود کرد، اگر بخواهیم محقق می شود.

رییسی: رقیبم فساد، ناکارآمدی، وضع موجود و بد اخلاقی‌های سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی پیش از شروع دومین مناظره درباره اینکه آیا روش شما برای مناظره دوم تفاوتی با مناظره اول دارد؟ گفت: من در سوالی که قبلا مطرح شد و پرسیدید رقیب خود را چه کسی می دانید گفتم فساد و ناکارامدی است و الان می گویم که رقیبم را هم فساد و ناکارامدی و هم وضع موجود و بداخلاقی های سیاسی می دانم.

وی افزود: مردم انتظار دارند برنامه و کارنامه بیان شود و وضعیت اینده تغییر کند؛ ان شاءالله با اراده مردم و اقدام خدمتگذاران امید هست که وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر کند ، اگر رای مردم به این حقیر تعلق بگیرد.

رییسی تصریح کرد: در جلسه قبل بداخلاقی هایی شد و تهمت و افتراهایی به بنده زده شد من گفتم اگر با تهمت معیشت حل می شود اشکال ندارد، ناسزا بگویید و اگر حل شدنی بود که تاکنون حل شده بود. این سالن چند سال گذشته هم شاهد مناظرات بوده و بدون متلک گویی و ناسزا گفتن هم مشکلات حل می شود. به من ۵ دقیقه وقت داده شد اما من از این وقت استفاده نمی کنم و قضاوت را به مردم می سپارم. باید آنچه انجام می شود با رعایت اخلاق و شئونات انتخاباتی باشد.

همتی: باید کاری کنیم که آن روستایی نگوید خودتان می‌دانید و مملکت‌تان

عبدالناصر همتی در بدو ورود به سازمان صداوسیما برای حضور در دومین مناظره در پاسخ به این پرسش که آیا در این مناظره اخلاق را رعایت می‌کنید، تصریح کرد: من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم، دیگر دوستان شروع کردند و من مجبور شدم به برخی از آنان پاسخ دهم. خیلی خوب است که به برنامه بپردازیم. اسم من را ۲۹ بار بردند و افترا زدند، عوضش به رقیب اصلی من جایزه دادند که پنج دقیقه بیاید و صحبت کند.

وی با بیان اینکه من حتماً سعی می‌کنم که برنامه‌ام را ارائه دهم، گفت: من فکر می‌کنم انتخابات امروز، انتخاب بین بد و بدتر یا خوب و خوبتر نیست. انتخابات امروز باز گذاشتن درها برای کنشگری مردم و برای نفس‌کشیدن جامعه است. من آمده‌ام نگذارم این درها بسته شود. من آمده ام اجازه ندهم گروه‌هایی که بر اقتصاد، فرهنگ، رسانه و جامعه چنبره انداخته‌اند، مشت‌شان باز شود. اینها با مشت بسته سرمایه و اعتماد اجتماعی را پایین آورده‌اند. امیدوارم که بتوانم با صحبت‌هایم نشان دهم که دنبال دولت شفافیت ملی هستم.

وی تاکید کرد: باید اقداماتی کنیم که آن روستایی عزیز نگوید ما شما را واگذار می‌کنیم به خودتان و دولت‌تان و کشورتان. دولت و کشور مال مردم است و من می‌خواهم نشان دهم قدرت بی‌قدرتان یا همان آسیب‌پذیرترین مردم جامعه خواهم بود. امیدوارم مردم هم از این روند حمایت کنند تا جامعه بیشتر نفس بکشد.

جلیلی: مناظره ها باید مبتنی بر اخلاق باشد

سعید جلیلی در بدو ورود به صداوسیما برای دور دوم مناظره کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم مناظره ها مبتنی بر اخلاق و محل تلاقی نظرات مختلف درباره موضوعات مورد انتظار مردم باشد. امیدوارم در مناظره امروز فرصت شود تا موضوعاتی که تاکنون رسیدگی نشده است، مطرح شود.

وی ادامه داد: 25 درصد جمعیت کشور روستاییان هستند، اما در هیچ کدام از برنامه های صداوسیما یک سوال هم در این زمینه از من نشده است. همچنین باید به موضوعاتی مثل جمعیت زنان و جوانان و ورزش هم پرداخته شود. امیدوارم در مناظره امروز به مسائل اساسی کشور و پاسخ به این مسائل و چگونگی اجرای راه حل ها در محیطی دوستانه و اخلاقی پرداخته شود و ما بتوانیم از نظرات خود دفاع کنیم و مردم هم قضاوت کنند.

محسن رضایی :۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران خواهد بود

محسن رضایی در بدو ورود به محل مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: امیدوارم بحث ها و دردهای اصلی در این مناظره مطرح و راهکار بدهیم و همه ما از بحث های حاشیه ای پرهیز کنیم.
رضایی گفت: آمادگی دارم مردم را امیدواری حقیقی دهم چون امید گفتنی نیست، دیدنی است و ان شاءالله دولت ما امید را به مردم هدیه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مناظره های انتخاباتی بدو ورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ