Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:17:08 GMT

اصفهان در برخی از رشته‌های ورزشی در کشور الگوست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۰۷۰

اصفهان در برخی از رشته‌های ورزشی در کشور الگوست

به گزارش ایرنا، سیدمحمد طباطبایی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در سرای ورزشکاران اصفهان افزود: بدلیل شیوع بیماری کرونا، در برگزاری المپیاد استعدادهای برتر فاصله افتاد.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی یکی از اتفاقات خوب در عرصه ورزش بود، افزود: این مسابقات برای شناسایی توانایی استان‌ها در بخش قهرمانی و کشف استعدادهاست و می‌تواند در روند ورزش استان تحول خوبی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طباطبایی گفت: یکی از ضعف‌های المپیاد، برگزاری مسابقات در برخی  از رشته‌های غیرالمپیکی مانند مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی بود که در عرصه مسابقات بین‌الملل نقش چندان پررنگ نداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که در بیشتر رشته‌های المپیکی بتوانیم استعدادهای خوب و برتر را کشف کنیم و عملکرد خوبی در همه بخش‌ها داشته باشیم.

وی با بیان‌اینکه کشف استعدادهای ورزشی یکی از ارکان اصلی وزارت ورزش و جوانان است، بر ضرورت شناسایی این استعدادها تاکید کرد.

مدیرکل ورزش وجوانان اصفهان در عین حال لزوم پرورش قهرمانان بزرگ در سطح استان اصفهان را مُلزم به داشتن یک برنامه مُنسجم عنوان کرد و اظهار داشت: با استفاده از یک برنامه هماهنگ برای کشف استعدادها می‌توانیم توسط ۲۲ هیأت ورزشی، استعدادهای هر رشته المپیادی را کشف کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه ما بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش خواهیم رفت، افزود: در دولت آینده، فردی که سکان وزارت ورزش و جوانان را بر عهده می‌گیرد باید نگاه تخصصی به ورزش داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت استعدادیابی در ورزش به برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این اداره کل بر اساس برنامه‌های راهبردی خود سند چشم‌انداز را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ تدوین کرده است .

طباطبایی اضافه کرد: بر اساس این اهداف و برنامه‌ها رو به جلو حرکت می‌کنیم تا با کمک همه هیات‌های ورزشی به اهداف از پیش تعیین شده خود در سال ۱۴۰۰ برسیم.

وی با بیان اینکه این استان هم اکنون در برخی از رشته‌های ورزشی در کشور الگوست، گفت: این استان در دوره‌های قبل میزبان خوب و شایسته‌ای برای مسابقات رشته‌های ورزشی بوده است که امیدوارم ادامه داشته باشد.  

طباطبایی با بیان‌اینکه در برخی از مناطقی که دارای ظرفیت زیادی در استعداد ورزشی است، سرانه و فضای ورزشی کمی وجود دارد، گفت: بیشتر استعدادهای ورزشی استان بدلیل نبود آمایش سرزمینی دقیق و نگاه تخصصی، ظرفیت‌های ورزشی خروجی خوبی را استان در ورزش نداشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعامل خوبی را با آموزش و پرورش داشته‌ایم، اظهار امیدواری کرد که با این همکاری خوب، استعدادهای ورزشی در مدارس کشف و شناسایی شوند و به یک برنامه بُرد - بُرد برسیم.

جلسه هماهنگی سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، معاون توسعه ورزش و معاون توسعه ورزش بانوان این اداره کل و همچنین نمایندگان هیات‌های دارای ورزشکار در این المپیاد برگزار شد.

بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این استان وجود دارد.

برچسب‌ها اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان وزارت ورزش و جوانان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان وزارت ورزش و جوانان اصفهان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان وزارت ورزش و جوانان اصفهان کل ورزش و جوانان استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: روز جهانی کارگر را به کارگران شریف و پر تلاش، این رزم‌آوران عرصه معاش و یاری‌‍گران واقعی در مشارکت تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همچنین سالگرد شهادت استاد مطهری را گرامی داشته و مقام شامخ روز معلم را به باغبانان بوستان پر شکوفه دانش و فرهنگ در ایران، آموزگاران، فرهنگیان و همکاران عزیز تبریک می‌گویم.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز شورا‌ها به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، در تذکری خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: سد بلطاق جهت تامین آب شرب شهرتان بویین میاندشت همچنان در راهرو‌های سازمان آب منطقه‌ای با تعلل بیش از حد دست به دست می‌شود و ظاهراً جنابعالی و همکارانتان هیچ اراده‌ای برای حل اساسی‌ترین مشکل مردم و تامین آب شرب ندارید و مردم آن منطقه آبخیر، اراده‌ای برای رفع مشکلشان در وزارت شما نمی‌بینند، بسیار دردآور است که همت اصلی آن وزارت و مسئولان استانی با بودجه‌های کلان، انتقال آب خلیج فارس برای مرکز استان است. گویی قرار است فاصله طبقاتی بین محرومان و ثروتمندان بیشتر و بیشتر شود. جناب وزیر؛ ما را در گلیم خود جایی نیست و آنان که پایشان را از گلیم نداشته خود دراز‌تر می‌کنند، در نظر شما مقرب‌تر هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: در این اوضاع سخت معاش که کشاورزی در حال نابودی و کشاورزان به دلیل بی برنامه گی دولت در امر کشاورزی زمین گیر شده اند آب منطقه‌ای به جای مرحم نهادن بر جراحت این عزیزان، احکام متعدد جریمه برایشان صادر می‌کند و بسیاری از پمپ و لوله چاه‌های کشاورزی را بیرون کشیده و مخارج سنگین بر روی دست کشاورزان می‌گذارد و علناً کار‌ها خلاف قانون می‌کند و هیچ دادرسی به داد کشاورزان مفلوک نمی‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: متاسفانه به صراحت می‌گویم امروز پدیده شوم ربا خواری در حال افزایش است. مردم گرفتار و بدهکار جهت حل مشکلات خود و برای دریافت وام تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند و بانک‌ها حتی با سخت‌ترین شرایط متقاضیان را ناکام گذاشته و مردم نا امید از بانک به سوی قرض از افراد با شرایط ربا می‌شوند. حتی مصوبات مجلس و دولت در پرداخت تسهیلات و بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی نیز از سوی بانک‌ها یا اجرا نمی‌شود و یابا تاخیر گسترده همراه است.

محمدصالحی خطاب به وزیر ورزش و جوانان، خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: دوست و رفیق بازی مدیریتی در استان اصفهان تنها جامی است که مدیران شما بالای سر می‌برند. لطفا هرچه زود‌تر قبل از آنکه در رنکینگ جهانی صاحب رتبه شوند به این بازی مار و پله خاتمه دهید تا بیش از پیش ورزش استان به قهقرا نرود. «ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کجی زاید و کاستی».

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کمبود کود شیمیایی در انبار‌های شهرستان‌ها کشاورزان را به درد سر انداخته و اکنون که اوج کشت و کار است کود سهمیه‌ای نیست چرا قبل از موعد کشت مجموعه شما به فکر تامین نیست و از حالا کشاورزان در موعد کشت باید غم و درد بکارند و موقع داشت حرص بخورند و در هنگام برداشت رنج و ناکامی درو کنند.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه کشاورزی وزارت جهاد عنوان کرد: بهار کمبود کود کشاورزی،   تابستان قطعی برق چاه‌های کشاورزی و حذف سهمیه گازوئیل، پاییز نا به سامانی بازار صادرات محصولات کشاورزی و زمستان پیگیری ابلاغ و اخطار و جریمه‌های کشاورزان از سوی آب منطقه ای!

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در یک سال اخیر شاهد شهادت و جانبازی بسیاری از عزیزان فراجا بودیم. ماموریت‌های گسترده و دشوار این عزیزان از یک سو و سختی معیشت خانواده آنها از سوی دیگر هر وجدان بیداری را وادار به تامل می‌دارد. آنگونه که شایسته این افراد است در حقوق، مزایا و تامین معاش آنها اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت تاکید کرد: ضمن تشکر از مساعدت‌های مسئولان وزارت در توسعه مراکز درمانی، ضرورت دارد در تامین پزشکان متخصص به ویژه پزشک جراح داخلی و مغز و اعصاب در این منطقه توجه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی