Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد، کشورش قصد فراهم سازی شرایط برای ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از "جیو تی وی" شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد مذاکرات واشنگتن و اسلام آباد روی موضوع ارائه خدمات ویژه به ایالات متحده مبنی فراهم سازی شرایط جهت ایجاد "پایگاه" برای نظارت بر اوضاع افغانستان گفت، پاکستان هرگز اجازه ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه پاکستان اشاره کرد، دولت کنونی به احزاب سیاسی اطلاع داده که قصد ندارد اجازه احداث هیچ پایگاه نظامی آمریکایی را در خاک کشور بدهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان درباره گزارش نیویورک تایمز گفت، این شاید بیانگر تمایل آنها باشد اما حتی حرف اجازه پاکستان به این مساله ممکن نیست زیرا ما باید منافع عالی کشور را در نظر بگیریم.

به نقل از اسپوتنیک، او در عین حال تأکید کرد که اسلام‌آباد مانع از حملات پهپادهای آمریکایی در قلمرو پاکستان خواهد شد.

قریشی همچنین گفت که کشورش نگران تکرار تجربه دهه ۹۰ میلادی در افغانستان است.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا گفته‌ بود که پاکستان اجازه استفاده از حریم هوایی این کشور برای پشتیبانی آمریکا از نیروهایش در افغانستان را داده‌ است.

با وجود تاکید مقامات ارشد دولت پاکستان مبنی بر مخالفت با استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک این کشور، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن در چارچوب کانال‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک با پاکستان در حال گفت‌وگو است تا از تبدیل نشدن دوباره افغانستان به پناه گاه امن شبکه القاعده یا هر گروه تروریستی دیگر اطمینان حاصل کند.

نیویورک تایمز با استناد به منابعی گزارشی را مبنی بر اینکه مقامات دولت بایدن به دنبال مذاکره با پاکستان برای ایجاد و حفظ پایگاه‌های نظامی خود در مرزهای افغانستان در راستای انجام عملیات‌های آتی هستند، منتشر کرد.

این نشریه افزود که مذاکرات آمریکا با کشورهای منطقه برای ایجاد پایگاه جهت نظارت بر افغانستان در جریان است و پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی از جمله گزینه‌هایی در دست بررسی هستند اما اسلام‌آباد از یک سو مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و از سوی دیگر شروط سختی را به آمریکا پیشنهاد کرده و گفته است هرگونه عملیات علیه تروریست‌ها باید در توافق با این کشور صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان خروج آمریکا از افغانستان آمریکا در خاک نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی