Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سفر به استان یزد، ضمن بازدید از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی استان، به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت پرداخت.

به گزارش ایسنا،  تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت به منظور هدایت فعالیت­ های خیرخواهانه به تحقیق و پژوهش در حوزه سلامت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امیرصادقی مدیرکل امور خیرین سلامت، دکتر بیتا مسگرپور مشاور معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر علی علیزاده مشاور معاونت تحقیقات و فناوری و سیده مریم حائری رئیس اداره امور موسسات خیریه سلامت برگزار شد.

نجفی در نشست امضای تفاهم­نامه همکاری میان طرفین، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت گام مهمی در جهت ساماندهی فعالیت های خیرخواهانه و هدایت آنها به سوی سرمایه ­گذاری در حوزه سلامت و همچنین تحقیق و پژوهش در سلامت به­­ شمار می­­رود.

او با بیان اینکه احصا و اولویت ­بندی نیازهای تحقیقاتی و فناورانه سلامت کشور از جمله مفاد این تفاهم­نامه است، گفت: معاونت، نیازهای تحقیقاتی و فناورانه در حوزه سلامت کشور را احصا و اولویت‌بندی می­کند و پس از اعلام به اداره کل انتظار می‌­رود مشارکت و سرمایه­ گذاری خیرین به این حوزه­‌ها جلب شود. همینطور از پایان نامه‌­های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و طرح‌های پژوهشی اعلام شده از سوی معاونت در راستای ماموریت‌های اداره کل نیز حمایت­‌هایی به عمل خواهد آمد.

به گفته نجفی، محققان و اعضای هیات علمی به مشارکت در ارائه، چاپ مقالات در نشریات علمی – پژوهشی و انتشار کتب در راستای اهداف تخصصی طرفین ترغیب و تشویق خواهند شد و به موجب این تفاهم‌نامه نماینده معاونت باید در کمیته‌های مرتبط حضور یابد و در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های پژوهشی حوزه مشارکت‌های اجتماعی نظام سلامت همکاری دو جانبه صورت ­پذیرد.

صادقی نیز به تعهداتی که پیرو این تفاهم‌نامه بر عهده دارد، اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه حوزه پیشگیری، غربالگری و درمان، جلب همکاری و مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های پژوهشی/ اتاق‌های تمیز  و سایر زیرساخت‌های تحقیقات و فناروی حوزه سلامت، جلب همکاری خیرین در تجهیز و توسعه مراکز رشد و نوآوری سلامت، جلب و مشارکت خیرین در ساخت و راه اندازی پارک‌های فناوری سلامت از جمله اهداف ما در این تفاهم‌نامه است.

او با اشاره به اینکه سمن‌ها نیز در این تفاهم‌نامه دیده شده ­اند، گفت: طبق این تفاهم‌نامه اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت متعهد شده تا در تاسیس سمن‌های پژوهشی حوزه سلامت با ظرفیت انجمن‌های علمی مشارکت کند و سمن‌ها را به اضافه کردن واحد تحقیق و فناوری در ساختار و فعالیت‌های نوآورانه تشویق کند.

صادقی افزود: استفاده از ظرفیت کار داوطلبانه در حوزه تحقیقات و فناوری، بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حل نیازها و مشکلات تحقیقات و فناوری سلامت کشور و ایجاد ظرفیت ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه در رویدادهای مرتبط با خیرین و سازمان‌های مردم نهاد نیز از جمله اهداف تاکید شده در این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

جهت نظارت بر اجرای انجام تعهدات و انجام هماهنگی‌های لازم دکتر مسگرپور و سیده مریم حائری به عنوان نمایندگان طرفین در این تفاهم‌نامه انتخاب و معرفی شدند.

علاوه بر این معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سفر خود به یزد از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی استان بازدید کرد.

طبق اعلام وبدا، بازدید از مرکز تحقیقات دیابت و بیوبانک دانشگاه، پژوهشکده علوم تولید مثل و شرکت های دانش بنیان، رونمایی از گزاره برگ ها و ژورنال و اچ های جدید دانشگاه از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر نجفی به استان یزد است.

دکتر مسعود میرزایی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یزد درخصوص سفر دکتر نجفی به این استان گفت: بازدید از آزمایشگاه جامع تحقیقات پژوهشی، مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، شرکت های دانش بنیان و محل در حال احداث آزمایشگاه مرکز رشد از دیگر برنامه های سفر معاون تحقیقات فناوری به استان یزد است.

میرزایی ادامه داد: هم چنین نشست اعضای کمیته های تحقیقات دانشجویی، جلسه شورای پژوهشی دانشگاه و اعضای هیات علمی کارآفرین و مدیران شرکت های دانش بنیان با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خيرين سلامت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت معاونت تحقیقات و فناوری تحقیقاتی و فناورانه تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه حوزه سلامت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

وی بیان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

وی یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود