Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:11:41 GMT

رفع مهجوریت قرآن در گرو محوریت یافتن آن در زندگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۳۷۳

رفع مهجوریت قرآن در گرو محوریت یافتن آن در زندگی است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی روز سه‌شنبه در نشست ویدیو کنفرانسی با دست اندرکاران پایتخت قرآنی بوشهر اظهار کرد: مشکل امروز جامعه این است که به قرآن به عنوان علم عقیده واقعی وجود ندارد و بیشتر به عنوان کتاب مقدس مورد استفاده دکوری و پوستی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نزدیک به ۵۰۰ آیه درباره سیاست دارد و استادان حقوق ۲ هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی از تفسیر نور استخراج کرده‌اند، افزود: لازم است به بیان قرآن درباره سیاست، اقتصاد، روانشناسی، معماری و سایر ابعاد توجه و به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائتی اضافه کرد: تفسیر و تدبر در قرآن مستحب نیست بلکه امری واجب است و خداوند در این کتاب آسمانی از همگان خواسته است که علاوه بر تلاوت، در آیات تدبر کنند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امروز قرآن کریم در جامعه مهجور مانده است و لازم است مسئولان، سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، حوزه‌های علمیه قرآن و تفسیر آن را در محور جلسه‌ها و آیین‌ها و مراسم دینی و مذهبی قرار دهند تا قدم به قدم در بدنه زندگی مردم جاری شود.

وی گفت: بیان تفسیرهای کوتاه، قابل فهم و متناسب با جمعیت شنونده باید جای خود را در خطبه‌ها و سخنرانی‌های مذهبی بازیابد.

قرائتی با بیان شواهد و مثال‌هایی از چاپ قرآن بر روی کاشی، با استفاده از انواع چوب و دیگر ابزار، افزود: توجه صرف به ظاهر و چاپ نسخه‌های فاخر اثری در خارج شدن قرآن از مهجوریت ندارد بلکه لازم است قرآن اقامه شود که این مهم با تفسیر قرآن در مجامع و ورود به زندگی روزانه مردم تحقق می‌یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز  بیان کرد: باید در همه ابعاد زندگی مانند شیوه سخن گفتن، نحوه ازدواج و همسرگزینی، تحصیلات، برگزیدن راه و روش زندگی و سایر زمینه‌ها از تفسیر و آموزه‌های موجود  در قرآن بهره گرفته شود.

وی با اشاره به کسب عنوان پایتختی قرآن کریم از سوی استان بوشهر گفت: انجام این مهم  مبارک، مقدس و ارزشمند است اما نباید به کسب این نام و لقب بسنده شود بلکه تلاش شود تا قرآن به سراسر زندگی مردم وارد شود.

قرائتی تاکید کرد: کسب این عنوان با توفیق الهی نصیب بوشهر شده است و باید تلاش کند با جدی گرفتن آن، افتخار قرآنی شدن را حفظ کند و با تلاش و هماهنگی همه جانبه در راستای خارج شدن قرآن از مهجوریت و ورود آن به زندگی و عمل مردم و جامعه بکوشد.

برچسب‌ها بوشهر محسن قرائتی قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر محسن قرائتی قرآن کریم بوشهر محسن قرائتی قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در ۸۵ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد و داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق نشانی اینترنتی https://bpms.telavat.ir دریافت کنند.

برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه، باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به شرح پیوست اعلام شد:

 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»