Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم صبور، گفتاردرمانگر و روانشناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مشکلات کودکان اوتیسم و خانواده های شان گفت: هزینه‌های زیاد درمان بیماری اوتیسم یکی از مشکلات بزرگی است که کودکان اوتیسمی و خانواده های شان را درگیر کرده؛ بنابراین وجود یک موسسه یا نهاد برای کمک مالی به منظور رفع هزینه‌های درمان این کودکان، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان اوتیسمی باید در هفته چند روز را برای درمان به کلاس بیایند و این اتفاق باید در طولانی مدت مداوم باشد، بنابراین برای هزینه‌های درمان حتما به کمک نیاز دارند.

صبور افزود: کرونا باعث شده که خانواده‌ بچه‌های اوتیسم که سر کار می‌رفتند، از نظر مالی با مشکل مواجه شوند و قادر به پرداخت هزینه‌های درمان نباشند و در ادامه بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، از درمان خارج شوند؛ بنابراین اگر بیمه‌هایی برای کمک به درمان این کودکان وجود داشته باشد باعث می‌شود بار روانی از دوش خانواده های شان برداشته شود.

او ادامه داد: انجمن اوتیسم،کارت‌های هوشمندی برای کمک‌های مالی این کودکان طراحی کرده که روی این کارت اطلاعات بیمار نوشته شده و می‌توانند از آن خدمات دریافت کنند که هر چند وقت یک بار این کارت شارژ می‌شود، البته این اتفاق بیشتر در سطح تهران می‌افتد و شهرستان‌ها یا از این موضوع آگاه نیستند و یا تعداد افرادی که از این خدمات بهره مند می شوند بسیار کم است.

این گفتاردرمانگر و روانشناس بالینی بیان کرد: از آن جایی که مبتلایان به اوتیسم درک زیادی از مفهوم آداب معاشرت و فاصله‌های اجتماعی در دوران کرونا ندارند و دارای مشکلات حسی هنگام استفاده از ماسک هستند، قادر به تحمل این شرایط نیستند  و لازم است حتما تزریق واکسن برای این کودکان صورت بگیرد. خانواده‌های بچه‌های اوتیسم هم باید واکسینه شوند، چرا که ممکن است این کودکان ناقل باشند و خانواده های شان را هم درگیر بیماری کرونا کنند که البته سازمان اوتیسم گفته است که بچه‌های ۱۸ سال به بالا را واکسینه خواهد کرد.

صبور اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی برای درمانگرهای این بیماران هم مشکل ایجاد کرده است. ماسک زدن برای این درمانگرها، در هنگام همکاری به کودکان اوتیسمی بسیار سخت است و با واکنش‌های کودکان مواجه می‌شوند بنابراین واکسینه شدن درمانگرها  باید در اولویت قرار بگیرد.

این گفتاردرمانگر و روانشناس بالینی گفت: عامل دیگری که درمان این کودکان را محدود می‌کند، عدم آگاهی بخشی بعضی از افراد جامعه است و از آن جایی که ممکن است درکی از این اختلال نداشته باشند، خانواده‌های این کودکان از نوع نگاه‌های دیگران تحت فشار هستند و خیلی از آن ها حاضر به رفت و آمد به کلینیک و ادامه درمان نیستند و بچه‌ها را وارد درمان نمی‌کنند یا اگر وارد طول درمان شوند زود آن را قطع می‌کنند. در این شرایط هم اگر بخواهیم درمانگر را به منزل آن‌ها بفرستیم هزینه‌های این خانواده‌ها بیشتر می‌شود؛ بنابراین اگر موسسه‌ای وجود داشته باشد که به این خانواده‌ها بیمه تعلق بگیرد بسیاری از مشکلات شان حل می‌شود.

بیشتر بخوانید 

بارقه‌های امید برای بهبود کودکان اوتیسم، در ایران وجهان

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختلال روانی درمان بیماری بیماری اوتیسم خانواده های شان کودکان اوتیسمی کودکان اوتیسم خانواده ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است