Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@15:51:45 GMT

قاضی زاده هاشمی: کل کابینه ام را زنان می گذارم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۷۳۷۳

قاضی زاده هاشمی: کل کابینه ام را زنان می گذارم

به گزارش همشهری‌آنلاین، قاضی زاده هاشمی درباره درباره  احیاء شوراهای عالی گفت: ما در این جمع نباید برای جلب توجه هر حرفی را بزنیم ما برای خودنمایی اینجا نیستیم نباید  در زمان انتخابات، یاد زنان و کولبران و مستضعفان و غیره بیفیتم آنها  الان با شنیدن این سخنان می گویند یادمان است که در دوره های قبل هم این سخنان را گفتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه به کارگیری زنان در کابینه دولت آینده،همه دوستان از استفاده بانوان در گروه خودشان حرف زدند و آمار درحال بالا رفتن است. اگر اینطور است من می‌گویم همه کابینه ام را از زنان می گذارم تا دستی بالاتر از نباشد. (خنده) رئیس ستاد من یک خانم دارای سه فرزند است یعنی مادران هم می توانند فعالیت سیاسی- اجتماعی کنند.  زنان از ما شایسته سالاری می خواهند آنقدر بانوی شایسته داریم که تمام کابینه  را از زنان بگذاریم. 

چون بحث کولبران شد مرزهای ما بیشترین نرخ بیکاری را دارند باید مشکلات آنها را حل و فصل کنیم. همه این جمع  مسئولیت داشتند و این گونه نبود که تاکنون بدون مسئولیت بوده باشند . کولبران ما بین نان و جان، نان را انتخاب کرده‌اند. اگر راست می‌‎گوییم جای شعار این‎ها را حل کنیم.

یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که فرهنگ کشور مسئول ندارد اقتصاد، سلامت و حوزه اجتماعی هم متولی ندارد. 

طرحی ارائه کرده ایم که در آن دبیر هر شورای عالی معاون رئیس جمهور و مسئول فرماندهی همان حوزه  است.

شوراها بالاتر از ریاست جمهوری است رئیس جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است بالاتر از دیگران نیست و باید تابع نظر جمع باشد و اجراکننده مصوبات است.درست است که رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی است اما حق وتو ندارد. 

کد خبر 606298 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم قاضی زاده هاشمی مناظره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم قاضی زاده هاشمی مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان