Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با حضور استاندار، فرمانده انتظامی استان، فرماندار و جمعی از مسئولان شرکت‌ها و مجتمع‌های تجاری مسکونی هفت باغ علوی کلنگ ساخت یک واحد کلانتری جدید در این محور به زمین زده شد.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان در این مراسم گفت: منطقه هفت باغ علوی یک منطقه گردشگری در نزدیکترین نقطه به مرکز استان و مکان استقرار فصلی و تفریحی بخش عمده‌ای از همشهریان کرمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طرفی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها همیشه بیشترین حوادث رانندگی را داریم و از این رو کلانتری که در اینجا پیش‌بینی شده برای ارتقا ضریب امنیت این مناطق است و از طرفی ورودی اصلی استان از سمت شرق و جنوب اینجاست و اگر اینجا را تحت کنترل و نظارت داشته باشیم در تامین امنیت جانی مردم در حوزه ترافیک نیز هم پوشانی خواهیم داشت.

سردار ناظری با اشاره به استقبال گسترده همشهریان از ظرفیت‌های تفریحی هفت باغ ادامه داد: باید احساس امنیت در این منطقه ارتقا پیدا می‌کرد از اینرو با همکاری بسیار خوب مهندس سیاوشی و همکارانشان در مجموعه هفت باغ، فرماندار و دیگر مسئولین بخش ماهان که همگی همین دغدغه را داشتند و در سایه سرمایه‌گذاری‌های مردمی تلاش کردیم خدمات رسانی به مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد که در این رابطه نقشه‌های این کلانتری تحویل شده و امیدواریم در بازه زمانی مشخص شده احداث بشود.

او افزود: نکته مهم دیگر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نگهبان محله است و معتقدیم کسی که توی هفت باغ یک مکان برای تفریح دارد اگر در این مکان احساس امنیت و خود نیز در امنیت نقش آفرینی کند همین رویکرد را در داخل شهر هم انجام می‌دهد.

سردار ناظری با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های انتظام در امنیت این محور گفت: در این رابطه از بازنشستگان و پیشکسوتان خودمان استفاده می‌کنیم و با تقویت تیم‌های گشت در بوستان‌ها تلاش می‌کنیم نگهبانان محله و نیرو‌هایی از جنس خود مردم در نظم و امنیت دخیل باشند.

درگیری مسلحانه و هلاکت قاچاقچیان

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر از هلاکت یک قاچاقچی مسلح مواد مخدر طی درگیری با تکاوران یگان ۱۱۳ راور خبر داد و گفت: طی این عملیات ۸۸ کیلو تریاک، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات کشف شد.

 سرهنگ مهدی توسنگ، سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر گفت: تکاوران یگان ۱۱۳ شهرستان" راور" با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال مقادیری مواد مخدر از طریق مسیر‌های خاکی اطراف محور" بم –کرمان" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: تکاوران با گشت زنی در حوالی منطقه" کله شور" به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک و به آن دستور ایست دادند و راننده خودرو بدون توجه به ایست و اخطار‌های پی در پی ماموران از محل متواری که بلافاصله با عکس العمل تکاوران و شکلیک دقیق به سمت لاستیک عقب، خودرو متوقف شد که در همین هنگام قاچاقچی بدون درنگ به سمت ماموران تیراندازی کرد.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر بیان داشت: طی این درگیری بر اثر شلیک ماموران این قاچاقچی به هلاکت رسید و سرانجام در بازرسی از خودروی آن، ۸۸ کیلو تریاک، یک قبضه کلت کمری به همراه ۲ تیغه خشاب و مقادیری مهمات کشف شد.


پیمانکاران دروغین به ۸۰ فقره سرقت اعتراف کردند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق فرااستانی که با جا زدن خود به عنوان پیمانکار و عامل خرید از واحد‌های صنفی سرقت می‌کردند، خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: به دنبال اعلام شکایت همشهریان مبنی بر سرقت اموالشان توسط افرادی که خود را پیمانکار و مسئول خرید مهندسان ساختمان معرفی و اقلام ساختمانی را از مغازه‌ها خریداری و بدون پرداخت وجه اقدام به سرقت آن‌ها می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به دریافت گزارشاتی مشابه این سرقت‌ها از سایر استان‌ها ادامه داد: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۲ متهم مرتبط با این پرونده را در یکی از مبادی خروجی استان شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: از این ۲ نفر که مشخص شد در ۸ استان دیگر و همچنین در ۵ شهرستان استان کرمان به همین روش فعالیت مجرمانه و اقدام به سرقت از مغازه‌های مختلف داشته اند اقلام و وسایل مختلف ساخت و ساز ساختمان در قالب ۸۰ فقره سرقت و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کشف شد و تحقیقات لازم جهت کشف سایر سرقت‌های آنان در دیگر استان‌های کشور با اخذ نیابت قضائی و اقدامات پلیسی ادامه دارد.

تکذیب اخبار مربوط به ربایش کودکان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: اخباری که مربوط به ربایش کودکان در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب است.

کوروش احمد یوسفی گفت: از چندی پیش اخباری در خصوص ربایش کودکان در فضای مجازی منتشر و باعث نگرانی برخی از خانواده‌ها شده است که پلیس قویا این موضوع را تکذیب می‌کند.

او افزود: معاندان با هدف ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان و دلسرد کردن مردم برای حضور گسترده در انتخابات اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند که ضرورت دارد مردم عزیز با ارتقای سواد رسانه‌ای خود و با تفکر انتقادی از دامن زدن و بازنشر این شایعات در فضای مجازی خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس کرمان در پایان گفت: پلیس فتا با رصد مداوم فضای مجازی با عاملان انتشار این گونه شایعات مطابق قانون برخورد خواهد کرد

عاملان تیراندازی و قتل شهروند کرمانی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان گفت: افرادی که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهر کرمان باعث فوت یک شهروند و زخمی شدن ۲ تن دیگر شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: بیست و هفتم اردیبهشت ماه در پی گزارش یک فقره قتل مسلحانه در خیابان ابوذر شهر کرمان و با حضور ماموران پلیس در محل حادثه مشخص شد در پی تیراندازی به وقوع پیوسته در محدوده یک مغازه کبابی یک شهروند جان باخته و ۲ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

او افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد چند جوان که با فرد خاصی اختلافاتی داشته اند به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به تیراندازی در محل حضور این فرد در این خیابان کرده اند که متاسفانه در پی این عمل آن‌ها ۳ نفر از افراد رهگذر هدف گلوله این افراد شرور قرار می‌گیرند که یکی از رهگذران در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می‌کند و ۲ نفر دیگر هم در صحنه مجروح می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: علیرغم وقوع این حادثه در شب و فرار ضربتی عاملان تیراندازی از صحنه، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند کمتر از ۴۸ ساعت این افراد را شناسایی و در ادامه همه آن‌ها را با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی کمتر از ۱۰ روز پس از این حادثه دستگیر کنند.

سردار ناظری با اشاره به اعتراف یکی از افراد دستگیر شده به انجام تیراندازی منجر به قتل تصریح کرد: ۲ نفری هم که با این قاتل در مخفی کردن وی و مخفی سازی سلاح به کار رفته همکاری داشته اند به جرم خود اعتراف کرده و هم اکنون با قرار بازداشت در اختیار پلیس آگاهی هستند و در ادامه عدالت و مجازات در انتظار آنان خواهد بود.

۶۰هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در پرونده جاعلان حرفه‌ای اسناد و مدارک

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره جعل اسناد و مدارک انواع زمین مسکونی و تجاری با انجام کلاهبرداری‌هایی به ارزش در مجموع ۶۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: همکاران بنده در پلیس آگاهی استان در پی بررسی چندین فقره شکایت و کلاهبرداری مالی از شهروندان موفق شدند یک باند ۳ نفره جعل اسناد و مدارک که عمدتاً زمین‌های ارزشمند و یا فاقد اصالت سند را با تهیه اسناد جعلی به فروش می‌رساندند شناسایی و دستگیر کنند.

او افزود: این افراد زمین‌های ارزشمند واقع در مرکز استان و محدوده برخی شهرستان‌ها را شناسایی و آن‌ها را با تنظیم سند جعلی و روش‌های فریبکارانه به شهروندان جویای زمین می‌فروختند که تا کنون ارتکاب این افراد به فروش زمین‌های متعددی در برخی شهرستان‌ها و در مرکز استان محرز شده و تحقیقات بیشتر از آن‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ارزش ریالی زمین‌هایی که این افراد جعل سند کرده و به فروش رسانده اند از سوی کارشناسان امر بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان شده و رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده به منظور احقاق حق تمامی شکات و شهروندانی که اغفال شده اند در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیراندازی قرارگاه عملیاتی فرمانده انتظامی استان میلیارد ریال پلیس آگاهی فضای مجازی مشخص شد هفت باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند پنجه طلا در همدان منهدم شد

سرهنگ علی اسدبگی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین ، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم