Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@09:21:32 GMT

طرز تهیه بریوش شکلاتی، یک نان سبک و لطیف

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۷۶۸۱

طرز تهیه بریوش شکلاتی، یک نان سبک و لطیف

فرارو- نان‌های فرانسوی از بهترین و خوشمزه‌ترین نان‌ها در دنیا هستند. نان بریوش یکی از انواع نان‌های خوشمزه و معروف فرانسه است که بافت بسیار لطیفی دارد و معمولاً لای آن را با شکلات یا کرم میوه‌ای پر می‌کنند. واژه بریوش از فعلی در گویش قدیم فرانسوی به معنای ورز دادن گرفته شده است.

به گزارش فرارو، نان بریوش همراه با قهوه بسیار دلپذیر است و یکی از صبحانه‌های کلاسیک و معمول کشور فرانسه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نان پوسته‌ای تیره و طلایی دارد و تخم مرغ و روغن یکی از مهم‌ترین مواد اولیه تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان بریوش خانگی را همراه با همه نکات و فوت و فن‌های آن با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه نان بریوش تخم مرغ درشت: ۱ عدد
آرد: ۳ پیمانه
شکر: یک سوم پیمانه
روغن مایع: یک چهارم پیمانه
پودر خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری سر صاف
شیر: ۱ پیمانه
شکلات صبحانه: به اندازه دلخواه مواد لازم برای رومال نان زرده تخم مرغ: ۱ عدد
خامه: ۱ قاشق غذاخوری نکات مربوط به مواد اولیه نکات مربوط به پودر خمیر مایه خمیر مایه یا مخمر یکی از انواع مخمر است که در پخت نان، پیراشکی، پیتزا و ... از آن استفاده می‌شود. استفاده از پودر خمیر مایه در خمیر باعث تولید گاز کربنیک و مواد آلی می‌شود و در نتیجه افزایش حجم خمیر و عطر و طعم خوب آن را به همراه خواهد داشت و نان و شیرینی را پوک و توخالی می‌کند. پودر خمیر مایه را می‌توانید در منزل و در محیطی که زیاد گرم نباشد، نگهداری کنید. پس از باز کردن بسته خمیرمایه حتما آن را در فریزر نگه دارید. خمیر مایه بعد از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است آن را به اندازه‌ای که مصرف دارید، خریداری کنید. نکات مربوط به آرد   نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه داشته باشید، این است که کیفیت آرد‌های موجود در بازار متفاوت است. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا بیش‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شما درحال سفت شدن است و هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید.
اگر طبق دستور عمل کردید و احساس کردید مواد شیرینی هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیش‌تر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. ممکن است این مقدار باتوجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود. طرز تهیه نان بریوش ابتدا شیر را روی حرارت بگذارید تا ولرم شود. شکر و پودر خمیر مایه را در ظرف مناسبی بریزید و شیر را به آن اضافه کنید. سپس با همزن دستی آن را هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس یک سرپوش روی ظرف بگذارید و حدود پانزده دقیقه به آن زمان بدهید تا خمیر مایه در شیر به عمل بیاید. بعد از پانزده دقیقه در ظرف را بردارید و روغن مایع و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را پس از سه بار الک کردن به صورت یک‌جا به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری شکل بگیرد که حالت چسبندگی نداشته باشد.   اگر خمیر به دست بچسبد، باید کمی دیگر آرد به آن اضافه کنید. در پخت نان بریوش ورز دادن خمیر اهیمت زیادی دارد و باید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خمیر به دست آمده را خوب ورز بدهید. خمیر را داخل یک ظرف تمیز بگذارید و روی آن را با پارچه یا سلفون کاملاً بپوشانید. سپس یک پتو یا روانداز کلفت روی ظرف بیاندازید و آن را در یک محیط گرم بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود. بعد از حدود یک ساعت و نیم خمیر را از ظرف خارج کنید و روی میز کار بگذارید. کمی دیگر خمیر را ورز بدهید تا پف آن گرفته شود و حباب‌های ایجاد شده داخل خمیر از بین برود. سپس روی میز کار را سلفون بکشید و خمیر را روی آن بگذارید. با کمک وردنه خمیر را باز کنید. قطر خمیر نباید زیاد باشد. اندازه خمیر باز شده به سلیقه شما بستگی دارد که می‌خواهید بریوش‌های بزرگ با کوچک داشته باشید.     وسط خمیر صاف شده شکلات صبحانه بمالید. میزان شکلات به ذائقه شما بستگی دارد. دو لبه خمیر را به هم برسانید و با دست فشار بدهید تا کاملاً بسته شود و بعد آن را رول کنید؛ سپس خمیر رول شده را مثل حلزون به صورت دایره‌ای بپیچید. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا خوب داغ شود. توی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و با کمک فرچه کمی سطح آن را چرب کنید. نان‌های رول شده را با فاصله از هم توی سینی بچینید. زرده تخم مرغ و خامه را با هم مخلوط کنید و از آن روی رول‌ها بمالید. سینی را در طبقه وسط فر و به مدت زمان ۳۰ دقیقه بگذارید تا نان‌ها پخته شوند. بعد از این زمان به مدت ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا روی نان‌ها هم طلایی شوند. نان بریوش شما آماده است. نکات مهم ۱ ـ ورز دادن خمیر نان بریوش بسیار اهمیت دارد و درنهایت نرمی ولطافت نان و بافت سبکی که دارد، به خوب ورز دادن خمیر بستگی دارد. اگر توانایی ورز دادن طولانی مدت را ندارید، می‌توانید خمیر را روی میز کار بگذارید و به جای ورز دادن صد مرتبه پشت سر هم با کف دست روی خمیر را بکوبید.
۲ ـ شکلی که به خمیر بریوش می‌دهید، کاملاً سلیقه‌ای و اختیاری است. شما می‌توانید خمیر بریوش را به صورت گیس‌بافت، دایره کامل، مستطیل، رول پیچی، مثلثی و... شکل بدهید.
۳ ـ در صورت تمایل می‌توانید به جای روغن مایع به همان میزان که در دستور تهیه گفته شده است، از کره آب شده استفاده کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نان بریوش نان پودر خمیر مایه اضافه کنید نان بریوش ورز دادن تخم مرغ نان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • (ویدئو) پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟