Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمد نبی یکی دیگر از افرادی بود که در پروژه برترین های قرن طرفداری شرکت کرد. 

نبی با حضور مقابل دوربین طرفداری، تیم منتخب خود را انتخاب کرد. دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص برکناری اش به خاطر کی روش هم صحبت های جالبی را بیان کرد. در انتهای مطلب هم فرم تکمیل شده نبی قابل مشاهده است. 

 

به نام خدا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عرض سلام به مخاطبان عزیز رسانه طرفداری، امروز در برنامه تیم منتخب قرن، روبروی ما جناب آقای مهدی محمد نبی نشسته است. نیاز به مرعفی ندارند. دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و از مدیرانی که هم در عرصه باشگاه و هم در عرصه ملی، خدمات زیادی به فوتبال.

بسم الله الرحمن الرحیم. من هم خدمت جنابعالی، آقای هژبری عزیز و همکارانتان در رسانه طرفداری عرض سلام و ادب دارم. و همینطور مخاطبان عزیز همیشگی ما در بخش فوتبال که همش در کشور خودمان و هم در هر جای دیگر این برنامه را مشهده می کنند. امیدواریم که در این چارچوبی که شما مشخص کرده اید، چند دقیقه ای که خدمت تان هستیم، بتوانیم اثرگذار باشیم.

به این تیم منتخب فکر کرده اید؟

بله من فکر می کنم که در ماه مبارک رمضان بود که با شما تلفنی صحبت داشتیم، قرار بود که زودتر بیاییم و شما را ببینیم. ولی چون گفتیم شاید حرف هامون راست و دروغ شود، بگذاریم ماه رمضان تمام شوند و پای ما گناه ننویسند. اساسا در فوتبال در این سال هایی که خدا به ما عمر داده، با فوتبال زندگی کرده ایم. امروز هم که خدمت شماییم با بهترین بازیکنان قرن. در خدمت شما هستیم.

ممنونم از شما. اگر موافق باشید برویم سراغ تیم منتخب و انتخاب های شما. از پست دروازه شروع کنیم، اگر موافق باشید.

 با احترام به عزیزانی که در بین ما نیستند و هستند، آقای عزیز اصلی را من از نزدیک در استادیوم دیده ام. سال های قبل، خیلی سال پیش، شاید ۵۰ سال بود. واقعا یک گلر شش دانگ بود. با احترام به این عزیزان، مثل آقای عزیز اصلی، آقای عابدزاده. احمد که تقریبا فکر کنم یک ده سالی را با هم زندگی کردیم. و آقای حقیقی و بیرانوند، با احترام به همه دوستان، از نظر من آقای ناصر حجازی.

یک خط جلوتر می رویم. دو مدافع میانی.

مدافعان میانی مثل آقای جاسمیان، مثل آقای پنجعلی، که ایشان نیز جزو نوابغ بود که با آن شماره پنجش کولاک می کرد. یا سیدجلال حسینی که با این سن و با این تجربه هنوز در بهترین ها بازی می کند. ولی خب آقای جعفر کاشانی و آقای پرویز قلیچ خانی کسانی هستند که من انتخاب می کنم.

بازی آقای قلیچ خانی را از نزدیک دیده بودید؟

بله. هر رانش دو تای من و شما بود. البته پست هایشان با هم فرق دارد ولی وحید امیری را مثال می زنم. پرویز خان هم همینطور. هرکس بهش می خورد خودش چپ می کرد. شوت هایش هم که معروف بود. جز نوابغ بود.

اگر موافق باشید، برویم سراغ انتخاب مدافع راست و چپ.

خب ما مدافع راست از قدیم آقای آشتیانی را داشتیم. آقای حسن نظری بوده است. غیر از این دو بزرگوار، آقای جواد زرینچه به نظر من از کسانی بود که موفق بود در این پست. با احترام به مرحوم آشتیانی و حسن نظری، من آقای جواد زرینچه را می نویسم.

دفاع چپ.

خب در این پست آندرانیک اسکندریان، زنده یاد محراب شاهرخی، این ها واقعا اسوه بودند. یا خدا رحمت کند آقای مهرداد میناوند. ایشان نیز به همین ترتیب. ولی خب مجتبی محرمی جزو نوابغ بود. من محرمی را انتخاب می کنم.

اگر موافق باشید خط هافبک را با هافبک دفاعی شروع کنیم.

خدا رحمت کند آقای سیروس قایقران را. همیشه یادمان هست، گل زیبایی که به کره جنوبی زدند. یا حمید استیلی که گل زیبایی به آمریکا زد. در کنارشان جواد نکونام، یک فردی که هم فوتبالیست بود و هم مدیر، زمانی که ایشان کاپیتان تیم ملی بود در برزیل، من می دیدم که چگونه عمل می کرد. با احترام به این عزیزان، در هافبک دفاعی نظر من آقای کریم باقری است.

هافبک سمت راست.

انشاالله که همیشه سلامت باشند، آقای عزیزی. با ایشان در تماس هستم. انشاالله که بهبودی برایشان حاصل شود. آقای مجید نامجو مطلق و همینطور رامین رضاییان که حقش هم تیم ملی بود. با احترام به این سه عزیز، به نظر من مهدی مهدوی کیا کسی است که می تواند در این پست اسمش بیاید.

من یک شیطنت کوچک هم بکنم، رامین رضاییان دلیل دعوت نشدنش دلیل فنی دارد یا غیر فنی؟

سلیقه است، سلیقه آقای اسکوچیچ به ایشان نخورده. به خاطر مسائل غیر فوتبالی نیست. آن دوره ای هم که من بودم، از این مسائل مشکل خاصی نداشتند.

اگر موافق باشید برویم سراغ هافبک چپ.

خب هافبک چپ، ما بازیکنان متعددی داشتیم، مثل آقای اصغر شرفی که فوق العاده بودند، هم از نظر فنی و هم مربی بسیار خوبی هستند. یا آقای ابراهیم قاسمپور هم همینطور. آقای حمید درخشان که ایشان نیز مثل یک مربی بود در زمین. و آقای ایرج دانایی فر که خدا رحمتش کند. گلی که در جام جهانی از زاویه بسته به اسکاتلند زد را یادمان نمی رود. با همه این صحبت ها، فکر می کنم که در هافبک چپ، آقای علی کریمی جزو نوابغ ما هستند هم در ایران و هم در خارج از کشور یک چهره بودند. من علی کریمی را انتخاب می کنم.

یک هافبک هجومی و به قول امروزی ها پلی میکر.

ما هافبک هجومی داشتیم، مثل آقای علی جباری، آقای منصوریان، آقای جلال طالبی که ایشان اگر آن مصدومیت در آن سال برایشان به وجود نمی آمد، ایشان نیز از بهترین ها بود. در هر صورت در کنار همه این اسامی خوب و بزرگ ما، علی آقای پروین فکر کنم از بهترین ها می تواند باشد. اگر ما زندگی ایشان را ببینیم، می بینم که همه اش با فوتبال بود. چه در زمین های خاکی و چه در عرصه ملی. ایشان برنده مدال طلای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز شد. من آقای علی پروین را می نویسم.

برایم جالب بود که مهدوی کیا را در هافبک راست گذاشتید و حالا دیدم که علی پروین را در هافبک هجومی استفاده کردید.

ایشان در پست های مختلفی حضور داشت. قدیم ها اینطوری بود دیگر. بازیکن باید در چند پست بازی می کرد.

حالا این تیم دو مهاجم می خواهد.

خیلی انتخاب سخت است. خدا رحمت کند، همایون خان بهزادی را داریم. آقای فرشاد پیوس را داریم. خدا رحمت کند غلامحسین مظلومی را داریم. خداداد عزیزی را داریم، حتی سردار آزمون را داریم. و مرد اخلاق آقای حسن کلانی را داریم. معمولا هم در بحث مهاجم ها، از کشور ما زیاد به خارج از کشور رفته اند. الان در تیم ملی فعلی هم خیلی ترافیک است. با احترام به همه این بزرگان، من آقای علی دایی و حسن روشن را انتخاب می کنم.

خب. تیم ۱۱ نفره ما کامل شد. از این ۱۱ نفر سه نفر را می خواهیم که به عنوان بهترین بازیکنان قرن انتخاب شوند. نفر اول ۳ امتیاز می گیرد، نفر دوم ۲ امتیاز و نفر سوم ۱ امتیاز.

آقای پرویز قلیچ خانی به نظر من بهترین است، آقای علی دایی و آقای علی پروین.

از ۱۳۵۵ تا ۱۴۰۰، ۴۵ سال حضور فعال شما در فوتبال منجر شد به انتخاب این ۱۱ نفر. حالا اگر موافق باشید دو مربی را برای هدایت این تیم رویایی انتخاب کنیم. یک مربی ایرانی و یک مربی خارجی.

آقای مهاجرانی که معرف حضور هستند و با احترام به آقای برانکو، آقای کارلوس کی روش را انتخاب می کنم.

چقدر جالب، انتخاب شما حشمت مهاجرانی و کارلوس کی روش که عده زیادی معتقد هستند به خاطر حمایت زیاد از کارلوس کی روش، شما در مقطعی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را از دست دادید.

به خاطر تیم ملی بود وگرنه فردی نگاه نمی کنیم.

اگر زمانی که کارلوس کی روش از ایران رفت، شما دبیرکل فدراسیون فوتبال بودید، احتمال داشت بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ هم ایشان بمانند؟

نه دیگه آن وقت باید من می رفتم.

اصرار بر این بود که ایشان نباشند؟ چون یادم است بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ هم اصرار بر این بود ایشان نباشند.

بله، مقاومت کردم و خودم رفتم.

تیم به استرالیا رفت و خودتان رفتید؟

بله. اگر ۲۰۱۸ هم بودم…

دوباره خودتان می رفتید؟

بله یا هر دو می ماندیم.

من یک شیطنت کوچک دیگر هم می خواهم بکنم، جزو انتخاب های ما نیست ولی می خواهم شیطنت کنم چون شما هم با آقای مصطفوی کار کردید هم با آقای صفایی فرهانی، هم با آقای دادکان، هم با آقای کفاشیان، هم با آقای تاج و یک دوره کوتاهی با آقای بهاروند که رئیس موقت بودند و در دوره کمیته انتقالی دوره ای با آقای هاشمی. از بین همه این دوستان و آقای عابدینی که با این ها کار کردید، اگر بخواهید یک نفر را به عنوان مدیر برگذیره انتخاب کنید کدام است؟

سوال سختی است. مدیر باید توانایی های متفاوتی داشته باشد. مدیر فوتبال باید ارتباط خوبی با وزیر ورزش و حتی رئیس جمهور داشته باشد. و با سیستم های مختلف حاکمیتی. خیلی سخت است. فکر نکردم به این مسئله. همه این عزیزان به گردن من حق دارند، به ویژه آمدن من به فدراسیون با نظر آقای صفایی فراهانی بود. فکر می کنم که در آن دوره، که من کار کردم آقای صفایی فرهانی جزو بهترین ها بود.

من در این ۳۰ سالی که شما را می شناسم، فکر می کنم انتخاب شما صفایی فرهانی، آقای دادکان و آقای عابدینی باشد.

بله. حتی خود آقای هاشمی.

یک مقدار شیطنت ریزی کردیم در حضور شما، برویم سراغ ادامه سوالات. می رسیم به داور قرن.

خدا رحمت کند آقای جعفر نامدار، همان موقع، فکر کنم سال ۲۰۱۱ بود یا ۲۰۱۲. جزو کسانی بودند که دعوت شدند به AFC. ایشانم جزو کسانی بود که مدال طلا گرفت. جزو بهترین داوران آسیا. من در آن مراسم بودم. آقای جعفر نامدار بودند، آقای علی پروین بودند، آقای داوود نصیری بودند. این ها جزو کسانی بودند که مدال طلا گرفتند. آقای منوچهر نظری بودند که مدال نقره گرفتند. آقای علی کاظمی بودند که ایشان هم مدال نقره گرفتند. من از نزدیک خدمت آقای جعفر نامدار بودم. فرد فوق العاده ای بودند. بیش از ۷-۸ سال پیش به رحمت خدا رفتند. ایشان جزو اولین داورانی بود که در مسابقات بین المللی و جهانی سوت زد. در کنار همه این ها آقای فنایی داور فینال جام جهانی بودند. داور کنار خط بودند. آقای علیرضا فغانی هم جزو نخبه های ما است. و امیدواریم که این روند خوب را طی کنند. من با احترام به محمد خان فنایی و همینطور آقای نامدار، آقای علیرضا فغانی را انتخاب می کنم.

می رسیم به انتخاب بهترین تیم قرن. یکی تیمی که متعلق به یک مقطع تاریخی باشد. تیم ملی یا باشگاهی. 

کمک کنید.

تیم ملی ۹۸ رای بالایی دارد. تیم ملی ۲۰۱۸ انتخاب شده است. اولین تیمی که به المپیک رفت، تیم آقای مایلی کهن که سوم آسیا شد.

در مسابقات بازی های ۱۹۹۰ پکن که آقای پروین سرمربی تیم ملی بودند. قهرمان شدیم آن سال. غیر از آن ها ۹۸ فرانسه یک برتری دارد و آن هم به دلیل این است که ما توانستیم آمریکا را ۲ بر ۱ شکست بدهیم. از نظر من برترین تیم تیم ملی جام جهانی ۹۸ است.

از فوتبال فاصله بگیریم و با سه انتخاب نهایی برای برترین ورزشکاران قرن ایران.

در برترین ورزشکاران قرن، خیلی ها هستند. مرحوم تختی که مشخص هستند. در کنار مرحوم تختی پهلوان رسول خادم و یکی از دوست داشتنی ترین ورزشکاران قرن، آقای محمد نصیری.

من سالگرد رسانه خوب طرفداری را به شما تبریک می گویم. آرزوی موفقیت دارم برای شما. ان شالله که همه رسانه ها با قلم و قدم خیر و آنالیز و کارشناسی درست موضوعات ورزشی به ویژه فوتبال بتوانند خدمت کنند. من همیشه گفته ام، در جمع های خصوصی. همیشه گفته ام که رسانه ها وظیفه ای که دارند، وظیفه شان سنگین تر از ما مدیران است. هم می تواند به ما کمک کنند که کار کنیم و هم می توانند اسباب زحمت بشوند. در هر صورت آرزوی موفقیت می کنم برای جنابعالی و همکاران شما. و ان شالله که توفیق باشد در خدمت شما باشیم. فرم نظرخواهی تکمیل شده مهدی محمد نبی

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال انتخاب می کنم کارلوس کی روش مهدی محمد نبی خدا رحمت تیم ملی برویم سراغ فکر می کنم هم با آقای آقای جعفر جام جهانی بهترین ها علی پروین قلیچ خانی ایشان نیز تیم منتخب مثل آقای آقای علی من آقای نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشنودی تراکتور در ضربات پنالتی

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور بر ذوب‌آهن فائق آمد و به جمع ۸ تیم پایانی جام‌حذفی راه یافت.

۲ تیم تراکتور و ذوب‌آهن در جریان مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری سه بر یک تی‌تی‌ها در ضربات پنالتی به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، قرمزپوشان تبریزی با این پیروزی به جمع ۸ تیم پایانی جام‌حذفی راه یافتند.

تراکتور یک (۳) ذوب آهن یک (۱)

مکان: ورزشگاه یادگارامام (ره)

زمان: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

ساعت ۱۸:۳۰

داور: امیر سامان سلطانی

کارت زرد: شجاع خلیل‌زاده، محمد قریشی، پویا مختاری

کارت قرمز: -

گل‌ها:

گل اول تراکتور (دقیقه ۴۶ توسط مهدی هاشم نژاد):

پاس بلند به درون محوطه جریمه ذوب آهن با ضربه سر هاشم‌نژاد و واکنش خوب جعفری و در ادامه برخورد به تیرک دروازه همراه شد و در ریباند وینگر تراکتور دروازه خالی را باز کرد و گل اول مسابقه به ثمر رسید.

گل اول ذوب آهن (دقیقه ۶۰ توسط محمد حسین اسلامی):

حرکت پا به توپ هافبک تکنیکی ذوب آهن از بین مدافعان تراکتور و ضعف خط دفاعی این تیم باعث شد که به درون محوطه نفوذ کند و با ضربه بغل پا دروازه این تیم را باز کند.

ترکیب:

تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری (سجاد آشوری)، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، صفا هادی، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز (سیامک نعمتی)، گوستاوو واگنین (امیرحسین حسین‌زاده)، مهدی هاشم‌نژاد (مهدی عبدی) و رحمان جعفری (ارسلان مطهری)

سرمربی: حمید مطهری

ذوب آهن:

پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی‌، امیرحسین جدی، محمدجوادمحمدی (امید لطیفی)، کمال کامیابی نیا (مجیر علیاری)، محسن آذرباد (فردین یوسفی)، گریگول چاپرادزه، شایان مصلح (دانیال ایری)، مهردادرضایی (پویا مختاری) و محمدحسین اسلامی‌

سرمربی: محمد ربیعی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشنودی تراکتور در ضربات پنالتی
  • فیل فودن: بلینگام هدیه ای از جانب خدا دارد
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است