Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه کشورمان محور دیدارهای خود با نمایندگان ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و یمن را تشریح کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت: گفت‌وگوهای پرثمری با آقایان آرنولت و گریفیتس، نمایندگان ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در افغانستان و یمن داشتم. محورهای کلیدی این بود که روندهای صلح باید در دستان یمنی‌ها و افغانی ها باشند بدون آنکه خارج چیزی تحمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در ادامه توییت خود نوشت: ایران به دنبال صلح و ثبات منطقه‌ای است. آماده تسهیل آن نیز می‌باشد.

 

 

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در سفر به جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پایان یافتن بحران یمن، به تحولات پس از آغاز بحران در این کشور اشاره و بر ضرورت رفع محاصره از مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک های انسانی به مردم یمن تاکید کرد.

دکتر ظریف با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه جنگ راه حل بحران یمن نیست، تاکید کرد تنها از طریق گفتگوهای سیاسی و روش های مسالمت امیز می‌توان به وضعیت اسفبار کنونی یمن که با گذشت ۶ سال مردم این کشور را در معرض فاجعه انسانی  قرار داده است پایان داد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان نتایج مذاکرات خود با طرف های ذیربط در خصوص بحران یمن قرار داد.

ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در راس هیئتی جهت رایزنی در خصوص آخرین تحولات در افغانستان به کشورمان سفر کرده است در دیدار با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تحولات اوضاع در افغانستان  را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

دکتر ظریف در این دیدار با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص افغانستان بویژه صلح و امنیت در این کشور و همچنین روند صلح تحت مدیریت افغان ها، حمایت کشورمان از انجام گفتگو های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال های گذشته خصوصا در زمینه حقوق اساسی مردم این کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این ملاقات ژان آرنو با توجه به اهمیت نقش همسایگان و ذکر این موضوع که بعد از انتصاب به این پست سفر خود را به منطقه از ایران آغاز کرده است، اظهار داشت مشکل افعانستان از طریق اقدامات دسته جمعی قابل حل است و محور تلاشهای وی یافتن راهی برای این همکاری جمعی است.

 

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 افغانستان سازمان ملل یمن محمدجواد ظریف سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل بحران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم