Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی‌زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۲ ماه نخست امسال از لحاظ ارزش ۱۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در این مدت از نظر وزنی ۳۷۱ هزار و ۹۴۳ تن بوده که از نظر وزن ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی زاده بیان کرد: از این میزان در حوزه صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود هزار و ۳۹ فقره اظهارنامه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این اظهارنامه‌ها به ارزش ۲۸ میلیون و هشت هزار و ۴۵۶ دلار و وزن ۱۴۹ هزار و ۶۶۷ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۶۵ درصد و به لحاظ ارزش ۳۷ درصد افزایش دارد و از نظر وزن ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، میلگرد، قیر و خرما عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان خراسان جنوبی به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان بوده است.

رحیمی‌زاده با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ (کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) افزود: در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۲ هزار فقره پروانه به ارزش ۸۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۶۶ دلار و وزن بیش از ۲۲۲ هزار و ۲۷۶ تن صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۲۸ افزایش یافته و از نظر وزن هفت درصد کاهش داشته است.

او بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن و از این قبیل بوده است.

رحیمی زاده با اشاره به واردات قطعی استان گفت: از ابتدای امسال پنج فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۱۹ دلار و وزن ۲۷۴ تن تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۷ درصد، از نظر ارزش هزار و ۱۴۹ درصد و از نظر وزن ۲۷۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را کائوچو، ترنجبین و شاهدانه بو داده تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشور امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

رحیمی زاده گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۶۴ دلار و وزن ۱۹۰ کیلوگرم نیز تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۳۸، از نظر ارزش ۹ درصد و از نظر وزن ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و خشکبار، زعفران، البسه و شیرینی از عمده کالا‌های صادر شده هستند.

او اظهار کرد: از ابتدای امسال سه فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۵۰ دلار و وزن ۱۱ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۰ درصد، ارزش ۴۵ درصد و از نظر وزن ۷۳ کاهش نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده گفت: کالای وارد شده دوربین دوچشمی است که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا و دانمارک بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی درباره خدمات مسافری در مرز‌های خراسان جنوبی گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری به هزار و ۲۸۱ نفر مسافر ورودی و هزار و ۴۶۱ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

او افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافران ورودی ۲ هزار و ۱۴۷ درصد و مسافران خروجی ۸۰۷ درصد افزایش داشته است همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

رحیمی زاده عنوان کرد: در ۲ ماه گذشته ۴۷۶ دستگاه کامیون به وزن ۱۳ هزار و ۴۸۲ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و سایر از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۶ درصد کاهش و از نظر وزن یک درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای صادراتی بازارچه ماهیرود نسبت به مدت مشابه سال قبل مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خراسان جنوبی گفت فقره اظهارنامه درصد و از نظر نظر وزن درصد افزایش نشان می دهد رحیمی زاده دلار و وزن تشکیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان