Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@10:01:11 GMT

معاون بایدن: به امریکا نیایید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۸۵۶۳

معاون بایدن: به امریکا نیایید

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهوری امریکا که از روز یکشنبه نخستین سفر خارجی خود را آغاز کرده است، دیروز در گواتمالا از کسانی که قصد مهاجرت به امریکا را دارند، خواست از تصمیم خود صرف نظر کنند. او دو بار به آنها گفت: «به امریکا نیایید.» این در حالی است که این سفر می‌تواند در آینده سیاسی «هریس» بسیار کلیدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «هریس» در حالی به مکزیک و گواتمالا رفت که آخر هفته پیش امریکا برای نشان دادن حسن نیت خود به مکزیک یک میلیون و به گواتمالا 500 هزار دوز واکسن کرونا صادر کرد و معاون اول «بایدن» نیز در شروع سفر خود خبر داد امریکا یک برنامه کمکی به ارزش 310 میلیون دلار برای این دو کشور به اضافه هندوراس دارد که قرار است در جهت حمایت از پناهجویان و رفع مایحتاج غذایی آنان صرف شود. امریکا در مقابل این کمک‌ها خواهان مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از این کشورها به امریکا است. در همین ارتباط نیز دیروز «هریس» آشکارا و بدون هیچ پرده پوشی، در سخنرانی خود در گواتمالا به مهاجران احتمالی این کشور گفت: «به امریکا نیایید.» او از آنها خواست برای ورود غیرقانونی به خاک امریکا هیچ تلاشی نکنند زیرا این کار تنها به سود قاچاقچیان است و نه تنها خطرهای زیادی در مسیر آنها را تهدید می‌کند که به محض ورود به خاک امریکا به کشور خود بازگردانده خواهند شد. وی در حالی خواهان کنترل مهاجرت‌ها به امریکا شده است که تنها در ماه آوریل (نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت) 178 هزار نفر به‌طور غیر قانونی وارد مرزهای امریکا شده‌اند. ‌«ویل گرانت»، تحلیلگر سیاسی شبکه خبری «بی‌بی‌سی» معتقد است، دولت گواتمالا از پیشنهادهای «هریس» راضی است بویژه از آنجا که این کشور هنوز نتوانسته در مورد واکسیناسیون مردم خود مقابل کووید19 کاری کند، از دریافت 500 هزار دوز واکسن کرونا بسیار خرسند است. اما گواتمالایی‌ها به دیده تردید به این بسته‌های کمکی نگاه می‌کنند و مطمئن نیستند این کمک‌ها بدرستی مدیریت شوند و به دست آنها برسند. اما شاید بیش از همه خود «کاملا هریس» باید نگران روند پیشرفت طرح‌هایش در این سفر باشد. به نوشته «استفان کالینز»، تحلیلگر سیاسی شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، مسأله مهاجرت و بویژه مهاجرت‌های غیر قانونی یکی از حساس‌ترین مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی امریکاست. از همین رو موضوعی که «هریس» در نخستین سفر خارجی خود به‌دنبال آن است، برای او که به نظر می‌رسد در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا در سال 2024 یکی از کاندیداهای اصلی باشد، حاوی یک ریسک بزرگ است. زیرا تنها اگر در آن موفق شود، می‌تواند آن را به‌عنوان یکی از کارت‌های افتخار خود در آن انتخابات رو کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر