Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس شبکه المنار در پاسخ به گمانه‌زنی‌هایی که درمورد وضعیت سلامتی او شایع شده بود، از مطلوب بودن حال خود خبر داد.

سید نصرالله گفت من همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصی مبارک نماز خواهیم خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله درباره هدف تاسیس شبکه المنار گفت: این شبکه از روز اول بر مبنای تقوا تاسیس شد تا صدا و تصویر مقاومت باشد.

وی افزود: این شبکه با هدف کسب درآمد و رقابت با شبکه های دیگر تاسیس نشد، بلکه صاحب و حامل پیام است و برای هدف خود هزینه و قربانی داده است. این شبکه، شبکه رزمندگان، مقاومان، از خود گذشتگان، خانواده های شهدا و مجروحان و همچنین اسیرانی است که در زندان رنج کشیده اند.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد، امام خمینی به امت اسلامی جان بخشید و روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد.‎

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سالگرد روزهای «نکسه» (جنگ شش روزه ۱۹۶۷) که اکنون در آن قرار داریم، خاطرنشان کرد که در دهه‌های اخیر مردم فلسطین چه در قدس، چه در کرانه غربی چه سرزمین‌های ۴۸، مسجد الاقصی و قدس را با ایستادگی، صبر و از خودگذشتگی حفظ کرده‌اند و اکنون امت باید در کنار آنها این موضوع را دنبال کند.

ایشان در ادامه اظهارات «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله مبنی بر حمایت از قدس و مقدسات را ستود.

الحوثی در سخنرانی تلویزیونی خود گفته بود: «ما بخشی جداناپذیر از معادله اعلام شده توسط حسن نصرالله هستیم و تهدید قدس به معنای یک جنگ منطقه‌ای است».

دبیر کل حزب الله لبنان افزود که نقطه آغاز معادله جدید در منطقه از یمن عزیز بوده است و از همان روز نخست تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ما به قدرت مردم این کشور برای ایستادگی و پیروزی ایمان داشتیم.

نصرالله اظهار داشت ما امروز شاهد شکست ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن هستیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر خود، بیان داشت: «حزب‌الله اصلا به تعویق انتخابات پارلمان فکر نمی‌کرد و آن را با متحدان خود مورد بررسی قرار نداده بود».

نصرالله خاطرنشان کرد: «با انتخابات پارلمانی زودهنگام مخالفیم. این کار هدر دادن وقت و منحرف کردن حواس مردم است. هرکس خواهان اجرای انتخابات پارلمانی زودهنگام است، باید لطف کند حکومت تشکیل دهد و مسئولیت آن را بپذیرد».

وی افزود: «اکثر کسانی که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، اهداف حزبی و جناحی دارند که هیچ ارتباطی با وطن و مردم ندارد».

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: «ما با تلاش برای تشکیل حکومت و ناامید نشدن از این کار همراهی می‌کنیم و رئیس پارلمان را در ابتکار عملش یاری می‌کنیم. دست اندرکاران تشکیل حکومت باید به درد مردم گوش دهند و نگرانی آنها را در چشم هایشان ببینند».

وی گفت که راه‌حل‌های ریشه‌ای برای حل بحران اقتصادی، به سال‌ها زمان نیاز دارد و نمی‌توان بدون حل وضعیت کنونی، انتظار حل کل آن را داشت.

نصرالله با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات موجود، داروها و مواد غذایی توسط تاجران احتکار شده و در انبارها نگه داشته می‌شوند، افزود کسانی که دارو، مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم را احتکار می‌کنند، خائن و قاتل هستند.

وی حکومت و مراجع ذیربط را به اعلام جنگ علیه احتکار و محتکران دعوت کرد و این کار را بخشی از راه حل بحران اقتصادی دانست.

نصرالله گفت درمان بحران بنزین در لبنان امری ممکن است و می توان با خرید مواد سوختی از ایران آن را طی چند روز عملی کرد، اما این کار به یک تصمیم سیاسی جسورانه نیاز دارد. هر تحقیری که مردم لبنان در پمپ بنزین‌ها متحمل می‌شوند، با تصمیم‌گیری برای کنار گذاشتن آمریکا و واردات نفت از ایران با لیره لبنان، به سرعت پایان خواهد یافت.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد هرگاه از مسئولیت‌پذیری حکومت ناامید شویم، برای خرید منابع سوخت با ایران مذاکره و آن را پس از خریداری برای مردم از طریق بندر بیروت وارد لبنان خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار و مذاکرات با مسئولان عالی پاکستان گفت: در سفر به پاکستان درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یابد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، ششم اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر بیان کرد: بخش نخست سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: باوجود بعضی از محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان روبه‌رو شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیس‌جمهوری دیدارها با مسئولان عالی پاکستان را نیز بیشتر ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و تصریح کرد: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یاید، همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست هدف‌گذاری شد.

رئیسی با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به‌نحوی دنبال کنند که در زمانی کوتاه به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، گفت: در حوزه کار فرهنگی نیز به‌دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی تصمیم‌های سازنده‌ای گرفته شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت بین دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد، همچنین در مذاکرات انجام شده با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا گفت: نخستین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات مطلوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با فناوری کاملا روزآمد و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی - مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، افزود: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیم‌های خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به‌ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش‌ازپیش گسترش یابد، تصریح کرد: این سفر در مقطع کنونی می‌تواند گام مثبتی برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • همسر تیاگو سیلوا و واکنش کنایه‌آمیز پس از تحقیر چلسی به دست آرسنال! / عکس