Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@16:35:22 GMT

ستاره‌های شب غرورانگیز منامه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۸۷۴۰

ستاره‌های شب غرورانگیز منامه

تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه شب در ششمین بازی‌اش در گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در ورزشگاه ملی منامه مقابل بحرین قرار گرفت. دراگان اسکوچیچ در این مسابقه نسبت به بازی با هنگ‌کنگ 2 تغییر در ترکیب اولیه تیم ملی داشت؛ میلاد محمدی جای سعید عزت اللهی را گرفت و احسان حاج صفی جایگزین علیرضا جهانبخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط، وحید امیری یک خط جلوتر رفت و حاج صفی هم در میانه میدان جای جهانبخش را پر کرد. در دقایق ابتدایی بحرین حملات نصف و نیمه‌ای داشت ولی شاگردان اسکوچیچ خیلی زود نبض بازی را در دست گرفتند و موفق به ایجاد یکی دو موقعیت هم شدند اما تا پایان نیمه اول در رسیدن به گل ناکام ماندند.
نیمه دوم با یک تغییر مؤثر در ترکیب ایران آغاز شد؛ سامان قدوس جای میلاد محمدی به میدان رفت و حاج صفی به دفاع چپ منتقل شد. تیم ملی که جان تازه‌ای گرفته بود، دقیقه 54 روی پاس مهدی طارمی و ضربه سردار آزمون به گل رسید. اتفاقی که دقیقه 61 هم تکرار شد و باز هم سردار روی پاس فوق‌العاده طارمی گلزنی کرد تا هنرنمایی زوج خط حمله ایرانی‌ها را به وجد آورد. در ادامه با مصدومیت امیری در دقیقه 68، سعید عزت اللهی جانشین او شد و دقیقه 73 هم مهدی ترابی جای آزمون را گرفت. دقیقه 79 توپ‌گیری ترابی از مدافع بحرین نزدیک نقطه کرنر و پاس او به احمد نوراللهی پایه‌گذار گل سوم شد. در این صحنه نوراللهی بلافاصله توپ را به طارمی که در محوطه جریمه حضور داشت رساند و این بازیکن هم تیر خلاص را به بحرین زد. دقیقه 83 مرتضی پورعلی گنجی به‌جای محمدحسین کنعانی زادگان و مهدی قایدی به جای علی قلی‌زاده وارد زمین شدند اما تغییری در نتیجه حاصل نشد و بازی با نتیجه قاطع 3-0 به سود ایران به پایان رسید. تیم ملی بالاخره طلسم پیروز نشدن در منامه را شکست؛ پیش از این ایران در 6 بازی که در بحرین به مصاف این تیم رفته بود نتایجی بهتر از 4 شکست و 2 تساوی کسب نکرده بود. از سویی تیم ملی با 12 امتیاز به رده دوم صعود کرد. در این شب عراق هم 4-1 کامبوج را برد و با 14 امتیاز صدرنشین جدول است. گفتنی است تیم ملی جمعه 21 خرداد با کامبوج و سه‌شنبه 25 خرداد با عراق دیدار می‌کند. آزمون، حاج صفی، کنعانی زادگان و ترابی 4 بازیکنی هستند که کارت زرد دارند و در صورت دریافت اخطار مقابل کامبوج، دیدار حساس با عراق را از دست می‌دهند.

آزمون؛ بازگشت یک گلزن بالفطره
مدت‌ها بود که همه در انتظار این بودند تا سردار آزمون را در تیم ملی در قامت همان بازیکنی ببینند که با گل‌های خود برای زنیت در روسیه می‌‌درخشد. او که در بازی با هنگ‌کنگ موفق به گلزنی نشده بود، انگیزه زیادی داشت تا در بازی با بحرین ستاره شود؛ اتفاقی که افتاد و سردار با گل‌هایی که روی پاس‌های طارمی به ثمر رساند، دبل کرد و توانست در پنجاه و سومین بازی ملی‌اش 36 گله شود و جایگاهش را در رده پنجم گلزنان برتر ملی بهتر کند. آزمون در پایان بازی عکسی منتشر کرد و در حالی که نوشیدنی‌ای بر لب داشت، از آسان بودن این مسابقه سخت نوشته بود؛ مسابقه‌ای که البته بدون حضور او و طارمی آسان نمی‌شد. او در صحبت‌هایی گفت: «پس از توهین به کشورم برای بازی برگشت با بحرین روزشماری می‌کردم و قول داده بودم اشک‌شان را دربیاورم.»

طارمی؛ هم پاسور هم گلزن
مهدی طارمی در بازی با بحرین همانی شد که همه از او انتظار داشتند. همان مهاجم زهردار پورتو که هم گل می‌‌زند و هم پاس گل می‌‌دهد. او که از عملکرد خود مقابل هنگ‌کنگ رضایت نداشت، در دیدار برابر بحرین با 2 پاسِ تماشایی برای سردار، باعث گلزنی او شد تا خیلی‌ها یاد بازی ایران و استرالیا که علی دایی با پاس دیدنی‌اش باعث گلزنی خداداد عزیزی شد، بیفتند. طارمی گل سوم را هم به ثمر رساند تا هم بهترین بازیکن بازی لقب بگیرد و هم در چهل و نهمین بازی ملی‌اش، بیست و دومین گلش را بزند و جایگاهش را در رده هفتم گلزنان برتر ملی بهبود بخشد. طارمی 8 دریبل موفق داشت که از همه بازیکنان بیشتر بود. در حالی که کل تیم بحرین 7 دریبل داشتند. طارمی گفت: «ستاره‌های تیم ما 26 بازیکنی هستند که در اردوی تیم ملی حضور دارند.»

امیری؛ دونده، پرتلاش و تأثیرگذار
وحید امیری یکی از ستارگان اصلی بازی ایران مقابل بحرین بود. بازیکنی که در همه جای زمین دیده می‌‌شود. او که در بازی مقابل هنگ‌کنگ ابتدا در پست دفاع چپ بازی کرد و سپس در پست وینگر چپ آمد و موفق به گلزنی شد، در دیدار مقابل بحرین از ابتدا در پست وینگر چپ به میدان آمده و با دوندگی بی امان و پاس‌های در عمقش، بارها خط دفاعی حریف را آزار داد ولی مصدومیتش در دقیقه 68 باعث شد تا تعویض شود و بنابر اعلام اسکوچیچ 2 بازی آینده تیم ملی را از دست داد. علیرضا شهاب، فیزیوتراپ تیم ملی اعلام کرد امیری از ناحیه همسترینگ پا دچار آسیب‌دیدگی شده و به این ترتیب او در بازی حساس با عراق غایب بزرگ تیم ملی خواهد بود و احتمالاً به بازی پرسپولیس مقابل تراکتور در سوپرجام که 30 خرداد برگزار می‌‌شود هم نمی‌رسد.

قدوس؛ تعویضی طلایی برای برد
سامان قدوس آخرین بازیکنی بود که به اردوی تیم ملی آن هم نه در کیش بلکه در منامه ملحق شد و به خاطر همین دیر اضافه شدن خبر رسید که در بازی با هنگ‌گنگ غایب خواهد بود ولی اسکوچیچ باز هم نتوانست از این ستاره برنتفورد که با تیمش به لیگ برتر انگلیس صعود کرده، دل بکند و از او در نیمه دوم استفاده کرد. قدوس در دیدار با بحرین هم از ابتدای نیمه دوم به میدان آمد و با ورودش، نظم دفاعی بحرین را به هم ریخت. او با دریبل‌های ریز و پاس‌های دیدنی‌اش، نشان داد چه فوتبالیست درجه یک و مؤثری است و می‌‌تواند زمینه‌ساز پیروزی تیم ملی در دیدارهای بعدی هم باشد. این بازی‌های چشم‌نواز کاری کرده تا احتمالاً قدوس را از ابتدا در ترکیب اصلی تیم ملی ببینیم؛ بازیکنی که با توجه به مصدومیت امیری می‌‌تواند جای خالی او را پر کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حاج صفی تیم ملی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس آسیایی فقط یک بازیکن کم داشت

به گزارش ورزش سه اوستون اورونوف جد ا از هوش بالا و ضربه غافلگیرکننده‌اش در شروع بازی با نساجی که به کلی ذهن و برنامه‌های ساکت الهامی و بازیکنانش را بهم ریخت، در صحنه گل دوم سرعت، توانمندی و خونسردی خاص خود را به رخ کشید و با اینکه در زمان ارسال پاس اسدبیگی چند متری عقب‌تر از بازیکن حریف بود با سرعت بالا از او جدا شد و در نهایت گل تعیین‌کننده بازی را به ثمر رساند.

حالا که اوستون اورونوف در ترکیب پرسپولیس می‌درخشد و باعث شده این تیم در کورس قهرمانی موی دماغ استقلال باشد حتماً هواداران پرسپولیس به این نکته فکر می‌کنند که چطور و چگونه در ابتدای فصل چنین بازیکنی نصیب‌شان نشد تا در لیگ قهرمانان آسیا از موهبت برخورداری از یک خارجی تأثیرگذار بهره ببرند و در رقابت با تیم های متمولی مثل النصر و الدحیل به خارجی های گرانقیمت انها ببازند. 

پرسپولیس برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیاز داشت تا در بازی هفته ششم الدحیل را در تهران شکست دهد. در آن مسابقه پرسپولیس فوتبال فوق العاده جذاب و قابل قبولی ارائه داد اما در گلزنی و ضربه آخر کم دقت بود و بدشانسی آورد و در نهایت الدحیل با ستاره‌های خارجی مثل اولونگا تفاوت‌ها را رقم زد؛ همان طور که در بازی‌های قبلی ستاره‌هایی مثل بروزوویچ و اوتاویو برای النصر فاصله‌ها را ایجاد کرده و در نهایت پرسپولیس بدون ستاره بین‌المللی تأثیرگذار نتوانست از گروه خود صعود کند.

به فاصله دو ماه بعد از آن حذف تلخ ،باشگاه پرسپولیس با خریدهای زمستانی تیم خود را تقویت کرد و حضور اورونوف خیلی زود تأثیر خود را در این تیم گذاشت. او در همان بازی نخست مقابل ذوب آهن در فولادشهر وقتی به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت ثابت کرد فارغ از هیاهوی لیگ و مسائلی مثل جا افتادن در تیم و لیگ جدید، آشنا نبودن با مختصات فرهنگ فوتبال ایران و... به سرعت در این تیم تبدیل به بازیکنی اصلی و تأثیرگذار شد تا بعد از هر بار درخشش او در ترکیب پرسپولیس این سؤال به شکل پررنگ‌تری در ذهن‌مان شکل بگیرد که چطور این باشگاه با این همه هزینه یک خارجی 600-500 هزار دلاری تأثیرگذار را شش ماه قبل‌تر ندیده و انتخاب نکرده بود؟

بدون شک با اینکه درخشش اورونوف در هر بازی پرسپولیسی‌ها را به  صدرنشینی و قاپیدن جام تا لحظه آخر از دست رقیب سنتی امیدوار نگه داشته اما  با کمی بازگشت به عقب حسرت‌ها و افسوس‌هایی در دل آنها ایجاد خواهد کرد با این مضمون که چطور تصمیم گیران باشگاه محبوب‌شان در شروع فصل سراغ چنین مهره‌های توانمند و تاثیرگذاری نرفتند و با آن شکل دردناک از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

دیگر خبرها

  • جدیدترین واکنش پرتغالی‌ها به انتقال طارمی به اینتر
  • مارکو رویس، جدیدترین ستاره لیگ MLS؟
  • پرسپولیس آسیایی فقط یک بازیکن کم داشت
  • فرق بزرگ پرسپولیس امسال با سال قبل
  • ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • دوست مهدی طارمی در پورتو، دشمن در میلان خواهد شد؟
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏