Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@18:53:14 GMT

کاهش تولید نفت آمریکا کمتر می‌ شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۸۹۰۸

کاهش تولید نفت آمریکا کمتر می‌ شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک و متحدانش به بالاترین حد در حدود دو سال اخیر صعود کرده است. این افزایش قیمت باعث شده است بعضی از تولیدکنندگان آمریکایی فعالیت حفاری را افزایش دهند و شمار دکلهای حفاری در ماه مه برای دهمین ماه متوالی افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد به دلیل این که قیمت وست تگزاس اینترمدیت در طول سال ۲۰۲۱ بالای ۶۰ دلار در هر بشکه باقی ماند، انتظار داریم تولیدکنندگان به حفاری و تکمیل چاهها پرداخته و تولید ۲۰۲۲ نسبت به سطح تولید سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود میزان تولید در سال ۲۰۲۲ به ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز بالغ شود که بالاتر از میانگین ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۱ است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مصرف نفت و سوختهای مایع آمریکا در سال میلادی جاری ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۶۱ میلیون بشکه در روز می رسد که بالاتر از پیش بینی رشد مصرف به میزان ۱.۳۹ میلیون بشکه در روز در گزارش ماه پیش این آژانس است.

انتظار می رود مصرف بنزین در آمریکا به ۸.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ و ۹ میلیون بشکه در روز  در سال ۲۰۲۲ بالغ شود.

همچنین پیش بینی می‌شود تقاضای آمریکا در سال ۲۰۲۲ به میزان یک میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۲۰.۶۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که پایینتر از برآورد ۱.۰۲ میلیون بشکه در روز در ماه پیش است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مصرف نفت و سوختهای مایع در سطح جهانی در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۷ میلیون بشکه در روز می رسد که ۵.۴ میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ با ۳.۶ میلیون بشکه در روز رشد، به ۱۰۱.۳ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.

پربیننده ترین جدول خاموشی‌ های احتمالی تهران منتشر شد چرا وضعیت برق در بهار۱۴۰۰ بحرانی شد؟ ایران به حقآبه کشور از آب هیرمند معترض شد عقب نشینی قیمت نفت / بازار مجددا چشم انتظار مذاکرات ایران و آمریکا هفته آینده احتمالا خاموشی خواهیم داشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت انتخابات ۱۴۰۰ میلیون بشکه در روز سال ۲۰۲۲ سال ۲۰۲۱ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت

صادرات نفت روسیه در هفت روز منتهی به ۲۸ آوریل، برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و کشتی‌های کمتری، بندر پریمورسک در دریای بالتیک و کازمینو در اقیانوس آرام را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، میانگین چهار هفته‌ای صادرات نفت روسیه هم کاهش یافت. با وجود این کاهش، صادرات نفت روسیه بالاتر از میانگین صادرات از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بوده است زیرا پالایش داخلی نفت به دلیل آسیب دیدن پالایشگاه‌های نفت در حملات پهپادی اوکراین و ورود آنها به فصل تعمیرات، همچنان محدودتر مانده است.

روسیه، تلاش‌ها برای تضعیف تحریم‌های غربی علیه ناوگان نفتکش این کشور را مضاعف کرده است. هند ممکن است دوباره محموله‌هایی را که با کشتی‌های متعلق به شرکت کشتیرانی تحریم شده سوفکامفلوت تحویل داده می‌شوند، بپذیرد. یک نفتکش سوفکامفلوت که حامل نفت اورال است، برای نخستین بار در چند ماه گذشته، به سوی بندر هندی پارادیپ در حرکت است. هفته گذشته هم یک محموله نفت کوره به بندر سیکا تحویل داده شد.

روسیه همچنین نفتکش‌هایی را که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده اند، به فعالیت برمی‌گرداند. کشتی «اس سی اف پریموری» که در اکتبر برای نقض سقف قیمت گروه هفت از سوی آمریکا شناسایی شده بود، هفته گذشته محموله نفت اورال را در نوروسیسک در دریای بالتیک بارگیری کرد و به سمت کانال سوئز حرکت کرده است. این نخستین نفتکش تحت تحریم است که نفت روسیه را بارگیری کرده و ممکن است زمینه را برای فعالیت نفتکش‌های تحت تحریم دیگر هموار کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که یک سازمان در قلب صنعت بیمه جهانی اعلام کرد اعمال سقف قیمت برای فروش نفت روسیه، به میزان فزاینده‌ای دشوار شده است. ارزش ناخالص صادرات نفت روسیه در چهار هفته منتهی به ۲۸ آوریل، حدود ۳۸ میلیون دلار کاهش یافت و به ۱.۹۲ میلیارد دلار در هفته نسبت به دوره منتهی به ۲۱ آوریل رسید. ارزش ناخالص صادرات در هفت روز منتهی به ۲۸ آوریل، به ۱.۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۱.۸۹ میلیارد دلار در هفته قبل از آن، کاهش یافت.

در  چهار هفته نخست از زمانی که سقف قیمت گروه هفت در اوایل دسامبر سال ۲۰۲۲ به اجرا درآمد، صادرات نفت روسیه به رکورد اندک ۹۳۰ میلیون دلار در هفته کاهش یافته بود اما اندکی بعد، احیا شد.

انباشت محموله‌های نفت سوکول روسیه که پالایشگاه‌های هندی حاضر به دریافت آنها نشده بودند، از میان رفته است. حدود ۹.۱ میلیون بشکه نفت به پالایشگاه‌ها در چین تحویل داده شده است. حدود هفت میلیون بشکه هم احتمالا به هند راه پیدا کرده است. دو محموله هم به پاکستان تحویل داده شده است.

تنها ۱.۴ میلیون بشکه دیگر باقی مانده که نیمی از آن، پس از انتقال به کشتی‌های کوچکتر، به هند می‌رود. باقی این نفت همچنان در کشتی قرار دارد که در تنگه مالاکا لنگر انداخته و ممکن است نهایتا به هند ختم شود.

آمار رصد کشتی و گزارش عوامل بندری نشان داد مجموع ۳۱ نفتکش حامل ۲۴ میلیون نفت روسیه در هفته منتهی به ۲۸ آوریل، بودند که حدود ۸۴۰ هزار بشکه کمتر از آمار بازبینی شده برای هفته قبل از آن است.

صادرات نفت روسیه از راه دریا، در هفته منتهی به ۲۸ آوریل، به میزان ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳.۴۳ میلیون بشکه در مقایسه با ۳.۵۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۱ آوریل رسید. میانگین چهار هفته‌ای صادرات که نوسان کمتری دارد، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳.۵۸ میلیون بشکه رسید.

صادرات هفتگی، حدود ۳۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از هدف صادراتی روسیه برای آوریل بود. اما صادرات چهار هفته‌ای، حدود ۱۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از این هدف بود.

صادرات نفت روسیه به مشتریان آسیایی از جمله محموله‌هایی که مقصد نهایی نداشتند، ‌در چهار هفته منتهی به ۲۸ آوریل، به ۳.۲۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۳۶ میلیون بشکه در دوره قبل از آن، کاهش یافت. صادرات نفت روسیه به کشورهای اروپایی از مسیر دریا، متوقف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترکیه اکنون تنها بازار نزدیک برای صادرات نفت از بنادر غربی روسیه است و صادرات به این کشور در چهار هفته منتهی به ۲۸ آوریل، به حدود ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسید که پایین‌ترین رقم در ۱۲ هفته گذشته بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی