Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@14:26:59 GMT

پیش بینی عجیب عرفات پیش از مرگ درباره فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۸۹۹۷

پیش بینی عجیب عرفات پیش از مرگ درباره فلسطین

به گزارش الف «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای به بررسی وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج پرداخت و نوشت، اسرائیل این روزها در وضعیت ترس و  بی‌ثباتی بیسابقه‌ای به سر می‌برد و اکنون نیز در میان یک جنگ روانی وحشتناک قرار دارد که توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در راستای تکمیل پیروزیهای موشکی آن در برابر دشمن صهیونیستی  به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مقاله آمده است، زمانی که پلیس اسرائیل راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی سالانه پرچم را لغو کرده و به شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار می‌دهد که اجازه برگزاری این راهپیمایی را در روز پنجشنبه در مرکز قدس اشغالی ندارند این بدان معناست که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شخصاً تسلیم تهدیدهای «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه و همراهان او در اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شده است؛ جایی که آنها تاکید کردند در صورت هرگونه تجاوز جدید در در قدس اشغالی و مسجد الاقصی علیه فلسطینیان موشک‌های مقاومت شهرهای اسرائیلی را هدف خواهند گرفت.

عطوان نوشت: در این شرایط شادی صهیونیست‌ها از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر که به عنوان هدیه‌ای از جانب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به رژیم صهیونیستی داده شد ، در عرض کمتر از ۶ ماه پس از خروج وی از کاخ سفید نابود شد و از بین رفت و فلسطینی‌ها همچنان صاحبان اصلی قدس و مقدسات آن هستند.  همچنین طی روزهای گذشته صهیونیستها با یک برنامه منحصر به فرد که توسط شبکه الجزیره پخش شد  و شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی حماس را نشان می‌داد غافلگیر شدند.  همچنین  یک کلیپ صوتی از یک اسیر اسرائیلی منتشر شد که در آن از مقامات صهیونیست می‌خواست تا برای آزادی او اقدام کنند و می‌گفت آیا رهبران اسرائیل میان سربازان اسیر فرق می گذارند؟ من هر روز میمیرم و دوباره زنده میشوم.

بر اساس این گزارش، این بخشی از جنگ روانی است  که تاکید می کند رژیم اشغالگر صهیونیستی با وجود تجربه و مهارت بالایی که تحت حمایت امپراطوری‌های رسانه‌ای جهان در چنین جنگ‌هایی دارد اما توسط مردان مقاومت فلسطین در آن شکست خورد.  در حال حاضر هیچ کس نمیتواند حوادث و اتفاقات عجیب و غریبی که طی ۷ روز آینده قبل از تصویب تشکیل کابینه ائتلافی رژیم‌صهیونیستی و سرنگونی بنیامین نتانیاهو رخ می دهد را پیش بینی کند. در این میان گمانه زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه نتانیاهو برای ماندن در قدرت دست به عملیات‌های خرابکارانه داخلی و یا خارجی خواهد زد  تا دست کم روزهای باقی مانده عمر خود را به دلیل پرونده‌های متعدد فساد پشت میله‌های زندان نگذراند.  درباره اقدامات خارجی نتانیاهو احتمالاتی مطرح می‌شود مبنی بر این که ممکن است تحرکاتی علیه ایران و حزب‌الله انجام دهد و در عرصه داخلی به تحریک طرفداران خود از احزاب راست افراطی جهت حمله به کنست روی آورد؛ همانند کاری که متحد وی یعنی دونالد ترامپ هنگام شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داد.

عبدالباری عطوان افزود، همچنین ممکن است  نتانیاهو دست به ترورهای سیاسی و حذف رقبای خود یعنی نفتالی بنت و یائیر لاپید و برخی از نمایندگان آنها در کنست بزند. به همین دلیل است که این روزها مقامات سیاسی مخالف نتانیاهو در اسرائیل به شدت تحت محافظت قرار دارند.  در واقع همانطور که راست افراطی های رژیم صهیونیستی  برای جلوگیری از اجرای توافق اسلو در سال ۱۹۹۵ «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت اسرائیل را در مرکز تل‌آویو ترور کردند،  تکرار همان صحنه با ترور و بنت و لاپید جهت جلوگیری از تشکیل کابینه ائتلافی و سقوط نتانیاهو اصلا بعید نیست.  در شرایطی که اسرائیل از هر زمان دیگری ضعیف‌تر به نظر می‌رسد و چند دستگی و اختلاف میان صهیونیست‌ها موج می‌زند  فلسطینی ها متحدتر از هر زمانی هستند و انگشت آنها روی ماشه است. موشک‌های مقاومت نیز هر لحظه آماده پرتاب به سمت شهرهای اسرائیلی هستند.  علاوه بر آن بازوهای نظامی محور مقاومت در جنوب لبنان و یمن نیز هر لحظه برای دفاع از قدس اشغالی و مقدسات مسیحی و اسلامی آن آمادگی کامل دارند.

عطوان در در ادامه مقاله خود نوشت، من یک بار در تونس در تابستان سال ۱۹۹۴ و چند روز قبل از بازگشت یاسر عرفات، رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه با او دیدار کردم و به من گفت من میدانم که شما با توافقنامه اسلو مخالفید و فکر می کنید که  این توافقنامه دام اسرائیلی‌ها برای مقاومت و خلع سلاح آن است اما من به شما می گویم  که مقاومت را از داخل سرزمین ما زنده کنید و روابط خود را با کشورهای عربی و دوستی فریبکارانه آنها قطع کنید  و کاملاً به خود اعتماد داشته باشید. پس خواهید دید که فلسطین آزاد خواهد شد البته نه در زمان من بلکه در زمان شما و یهودیان را خواهید دید که فرار می‌کنند و به جایی می‌روند که از آنجا آمده‌اند. اما این سخن را تا زمانی که من زنده هستم از زبانم نقل نکن  و بعد از مرگم درباره نقل این سخن آزاد هستی.

 این تحلیلگر برجسته جهان عرب در پایان تصریح کرد، من اعتراف می‌کنم که در آن زمان با صحبت‌های یاسر عرفات قانع نشدم و همچنین پیش‌بینی‌های او را باور نداشتم و زمانیکه «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  جای یاسر عرفات را گرفت  و در هماهنگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی کارکرده و متعهد شد که حتی یک گلوله از کرانه باختری به سمت صهیونیست‌ها شلیک نشود من مطمئن شدم که صحبت های یاسر عرفات نمی تواند به واقعیت بدل شود؛ اما اکنون بعد از تماشای پیروزی موشکهای مقاومت در غزه که بیش از ۶ میلیون را به پناهگاه‌ها فراری داد و صهیونیست‌ها در تکاپو برای افزایش تعداد موشکهای سامانه گنبد آهنین بودند کاملا مطمئن شدم که اسرائیل در حال تجزیه و نابودی است و من به زودی  به زادگاه خودم در «اسدود» برمی‌گردم.

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی صهیونیست ها یاسر عرفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت دشوار بلینکن

رویکردهای آمریکا از گذشته تاکنون همواره نشان داده که آنها به‌هیچ‌وجه خواهان آن نیستند که پایان جنگ همراه با پیروزی حماس و مردم فلسطین باشد.

به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین، کارشناس حوزه روابط بین‌الملل در یادداشتی در جام جم نوشت: این روزها رژیم‌صهیونیستی و آمریکا شرایط سختی را تجربه می‌کنند. آمریکا به‌واسطه اقدامات نابخردانه اسرائیل فشارهای زیادی را متحمل شده و تلاش می‌کند با فرستادن آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی بتواند اوضاع را تا حدودی مدیریت کند.از سویی دیگر وضعیت داخلی رژیم‌صهیونیستی هم کاملا به‌هم ریخته است.

تقریبا در تمامی سرزمین‌های اشغالی تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو به‌راه افتاده و بحث استیضاح و برکناری او از سوی کنیست به‌عنوان یک احتمال جدی مطرح است. اگر این اتفاق بیفتد، تردیدی نیست که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی محاکمه خواهد شد و سرنوشت بدی در انتظار اوست. در چنین اوضاعی آمریکا به‌عنوان حامی و هدایت‌کننده اصلی رژیم‌صهیونیستی دست به تحرکات بیشتری زده تا به‌زعم خود، شرایط را در اراضی اشغالی تعدیل و موضوع را به نفع بنیامین نتانیاهو تقویت کند.

این تلاش البته درحالی صورت می‌گیرد که در سراسر آمریکا اعتراض‌های دانشجویی فراگیر شده و دانشجویان به حمایت از مردم غزه و ابراز تنفر از رژیم‌صهیونیستی پرداختند. طبعا مقامات کاخ سفید تلاش دارند با فرستادن وزیر خارجه به سرزمین‌های اشغالی نشان دهند که می‌خواهند برای کاهش بحران در داخل آمریکا به سران رژیم‌صهیونیستی بقبولانند که حمله به رفح در شرایط فعلی گزینه مناسبی برای اسرائیل نیست. البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که به‌طور معمول و براساس تجارب گذشته، همواره ازجمله پیامدهای سفر مقامات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی، انجام یک اقدام نظامی شدید از صورت رژیم‌صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است و آمریکایی‌ها گرچه مدعی تلاش برای تعدیل اوضاع هستند اما درنهایت هدف اصلی‌شان حمایت از رژیم اشغالگر قدس و بنیامین نتانیاهو است.

رویکردهای آمریکا از گذشته تاکنون همواره نشان داده که آنها به‌هیچ‌وجه خواهان آن نیستند که پایان جنگ همراه با پیروزی حماس و مردم فلسطین باشد. شواهد حاکی از آن است که رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح کاملا آرایش نظامی به خود گرفته و قصد دارد بار دیگر مردم بی‌دفاع فلسطین را تحت شدیدترین حملات زمینی و هوایی قرار دهد. در شرایطی اسرائیل مهیای این عملیات است که تمام کشورها و همچنین سازمان ملل متحد مخالفت شدید خود را با این اقدام اعلام کردند. از سویی دیگر تلاش‌های دیپلماتیک هم به‌واسطه ریاض به‌عنوان واسطه میان رژیم‌صهیونیستی و حماس در حال انجام است. این درحالی است که این نیروی مقاومت اکنون دست بالا را دارد و مثل گذشته بر آزادی زندانیان فلسطینی و ترک مخاصمه به‌ صورت دائم و همچنین بازگشت آوارگان به سرزمین‌های خود تاکید می‌کند. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • اصرار عجیب نتانیاهو برای جنگ: هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت