Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری شهرستان ساوه از برخورد قاطع و سخت‌گیرانه‌ دستگاه قضایی با تخلفات و جرایم انتخاباتی خبر داد.

هادی ملکی روز گذشته، سه شنبه ۱۸ خردادماه در جلسه توجیهی تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای ساوه، غرق آباد، نوبران و آوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد، یکی از ارکان حاکمیتی در کشور براساس اصل یکصدم قانون اساسی را شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد: اصل یکصدم قانون اساسی اذعان دارد که برای‌ پیشبرد سریع برنامه‌های‌ اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی‌ و سایر امور رفاهی‌ از طریق‌ همکاری‌ مردم‌ با توجه‌ به‌ مقتضیات‌ محلی، اداره‌ امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان‌ یا استان‌ با نظارت‌ شورایی‌ به‌ نام‌ شورای‌ ده، بخش، شهر، شهرستان‌ یا استان‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ بیانگر جایگاه والای شوراها به عنوان نهادهای مهم مدنی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با گذشت پنج دوره از تشکیل شوراها در سراسر کشور و در آستانه فرا رسیدن ششمین دوره از انتخابات پارلمان محلی در شهرها و روستا عملکرد این نهاد مدنی در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد و این مردم هستند که نسبت به سرنوشت خویش تصمیم خواهند گرفت.

رییس دادگستری ساوه در ادامه بر رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی از ابتدا تا انتها تاکید کرد و افزود: شایستگی نامزدهای انتخاباتی با گذشت از فیلترهای هیات نظارت و اجرایی، برای عضویت در پارلمان شهری تایید شد، براین اساس عمل به قوانین و قانون مداری در انجام فرآیند تبلیغاتی برای همه کاندیداها و طرفداران آنها یک اصل است.

وی بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی باید بدون تخریب و البته با نقد منصفانه یکدیگر در فضایی آرام و پرهیز از هرگونه تنش و تخریب با تاکید بر تشویق مردم برای شرکت در انتخابات و حضور حداکثری صورت گیرد. به جای تخریب دیگران برنامه های خود را برای مردم تبیین کرده و به معرفی توانمندی های خود بپردازید. یقینا مردم  به این درجه از درک و بینش می رسند که کدام نامزد برنامه محور است و برای عضویت در شورا شایستگی لازم را دارد.

این مقام قضائی با تاکید بر پرهیز از وعده‌های بی‌جهت و غیرواقعی به مردم از سوی نامزدهای انتخاباتی شد و افزود: کاندیداهای شورای شهر باید برنامه‌های خود را در حوزه اختیارات شورای شهر و مدیریت شهری ارائه دهند و هرگونه وعده غیرعملی موجب ناامیدی مردم خواهد شد.

وی خواستار پرهیز از تبلیغات زودهنگام و خلاف مقررات شد و افزود: هیات نظارت بر انتخابات این اختیار را دارد که  در موعد رسمی تبلیغات انتخاباتی با مشاهده هرگونه تخلف نامزدها اقدام به رد صلاحیت کاندیدای متخلف کند.

وی در ادامه با تاکید بر تشکیل ستادهای انتخاباتی منطبق بر قانون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: حفظ سلامت مردم در شرایط کرونایی یکی از مهمترین وظایف کاندیداها و حامیان آنها در مدت زمان فرآیند قانونی تبلیغات انتخاباتی است. همچنین در تبلیغات انتخاباتی به نظافت شهر توجه شود تا هزینه میلیاردی از محل بیت المال صرف پاکسازی فضای بصری شهر نشود.

ملکی در ادامه با تاکید بر پرهیز از توهین، افترا و تخریب کاندیداها، گفت: هرگونه سیاه نمایی و تخریب چهره کاندیداها دور از اخلاق مداری است و هرگونه خریدوفروش رای و تخلفات انتخاباتی با برخورد قاطع دستگاه قضائی و هیات های اجرایی و نظارت مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: کاندیداهای شورای شهر از وعده های غیرعملی نظیر تامین آب، برق، گاز، افزایش یارانه و هرگونه وعده ای که در حوزه صلاحیت مدیریت شهری نیست باید پرهیز کنند.

رئیس دادگستری ساوه از کاندیداهای شورای شهر خواست تا با مطالعه دقیق قانون انتخابات شوراها نسبت به وظایف شورای شهر و نحوه تبلیغات انتخاباتی آگاهی یابند تا بتوان یک انتخابات پرشور و قانونمند برگزار و افرادی انتخاب شوند که به شهروندان خدمت صادقانه و دلسوزانه ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز با تاکید بر اینکه انتخابات از ارکان جمهوریت نظام اسلامی است، گفت: پلیس تامین امنیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد و امیدواریم با همکاری همگان انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری برگزار شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر با مشارکت آحاد مختلف مردم که بازوان پلیس در برقراری امنیت هستند.

سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی افزود: تشویق مردم به حضور حداکثری با ایجاد شور انتخاباتی در سایه قانون مداری و رعایت ضوابط و قوانین در چارچوب مشخص شده یک اصل است و نباید از اصول قانونی تخطی کرد. تبلیغات زودهنگام تخلف بوده و با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تخریب نامزدها در فضای مجازی نیز تخلف انتخاباتی و جرم محسوب شده و ضمن توصیه به کاندیداها چنانچه موردی مشاهده شود برابر قانون رفتار خواهد شد.

رئیس پلیس ساوه با اشاره به اینکه ایجاد مزاحمت برای مردم در ستادهای انتخاباتی و سخنرانی علیه سایر کاندیداها تخلف محسوب شود، افزود: مزاحمت برای مردم در ستادهای انتخاباتی و هرگونه تخلف دیگر بویژه تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دید پلیس مخفی نمانده و برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ جرایم انتخاباتی ساوه شوراي شهر استانی سیاسی استانی شهرستانها تبلیغات انتخاباتی شورای شهر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد