Web Analytics Made Easy - Statcounter

" محمد اسلامی " وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه و " واصف طالب اف " رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت و گو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، " محمد اسلامی " وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه و " واصف طالب اف " رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت و گو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مسوولان  بخش های جاده ای و ریلی این  کشور و اعضای هیات ایرانی در بخش های راه آهن، جاده و خطوط مواصلاتی و نیز استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند،  از روند رو به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی شد.

رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان شرایط جدید منطقه را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت که همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان می توانند از آن بهرمند شوند.

طالب اف  افزود : جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره دوست و همکاری های تنگاتنگ داشتند و در حال حاضر نیز شرایط برای همکاری و تعاملات بیشتر فراهم است.

وی اظهار کرد : جمهوری خودمختار نخجوان همه امکانات و سرمایه گذاری لازم را در بخش های ریلی و جاده ای انجام داده و لذا یک دریچه برای کشورهای منطقه گشوده شده است که بتوانند ارتباط و تعاملات خود را افزایش بدهند.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به این که این همکاری ها به نفع همه کشورهای منطقه  است، گفت : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری در حوزه های مختلف با  نخجوان و جمهوری اذربایجان انجام دهد.

 در این دیدار همچنین همکاری ایران و نخجوان در بخش های انرژی، حمل و نقل ریلی و راه اندازی قطار نخجوان – مشهد، برقراری ارتباط میان نخجوان و مناطق دیگر جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر و مقرر شد که در این زمینه گروه‌های کارشناسی همکاری را  ادامه بدهند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسلامی وزارت راه و شهرسازی وزارت راه جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری اسلامی ایران وزیر راه و شهرسازی جمهوری آذربایجان رییس مجلس عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه