Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@14:09:38 GMT

لوازم خانگی ایرانی 30 درصد گران‌تر است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۹۲۸۱

هرچند این روزها مردم دل خوشی از قیمت بالای لوازم خانگی ندارند، اما شاید با تدبیری صحیح و برنامه‌ریزی شفاف بتوان زمینه را برای قیمت گذاری مناسب این محصولات فراهم کرد. صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور توانست طی سال گذشته با وجود برخی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و همچنین تشدید تحریم‌ها به رشد تولید بالای ۷۵ درصد دست یابد و در این شرایط میانگین داخلی سازی لوازم خانگی نیز حدود ۷۰ درصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت تامین و ترخیص قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی مدتی است که مورد گلایه تولیدکنندگان قرار دارد و در این زمینه جلساتی نیز با حضور مسئولان وزارت صنعت برگزار شده است. در جدیدترین جلسه ای که با عنوان دومین جلسه شورای سیاست گذاری توسعه صنعت لوازم خانگی برگزار شد، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از تعیین تسهیلاتی در بخش گمرک برای واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی خبر داد و گفت: برخی از این تسهیلات قبلا ابلاغ شده و مابقی نیز در دست ابلاغ است.وی در مورد جزئیات برگزاری این جلسه اظهار داشت: در این نشست، موضوعات مشترک با گمرک در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات صورت گرفته، برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به تشکل‌های تخصصی مربوطه اطلاع رسانی شد.

به گزارش فارس صادقی نیارکی تصریح کرد: در این نشست، نمایندگان 5 تشکل اصلی و محوری در بخش صنایع لوازم خانگی نظرات و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با گمرک مطرح کردند و نماینده گمرک نیز در ادامه جلسه گزارشی از تمهیداتی که در بخش گمرک برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، ارائه کرد.صادقی نیارکی با بیان اینکه برخی از این تسهیلات قبلا ابلاغ شده و برخی نیز در دست ابلاغ است، افزود: مصوبات ستاد اقتصادی دولت در مورد ترخیص درصدی مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار، نمونه‌هایی از این اقدامات است.وی ضمن ابراز امیدواری از تحقق رشد تولید و رفع موانع در صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران، از معرفی نماینده‌ای از سوی این تشکل‌ها جهت ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین بخش تشکل‌های خصوصی و گمرک خبر داد.در کنار خواسته تولیدکنندگان، مصرف کنندگان نیز خواسته‌هایی را دارند که مهمترین آن، قیمت گذاری مناسب برای لوازم خانگی و عرضه تولیدات باکیفیت است. در حال حاضر بسیاری از متقاضیان خرید لوازم خانگی دست نگه داشته و تقاضای چندانی وارد بازار لوازم خانگی نمی‌شود.محمدحسین اسلامیان، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در مورد قیمت بالای لوازم خانگی در بازار و کاهش تقاضا برای خرید می‌گوید: لوازم خانگی حدود 30 درصد در کشور گران‌تر است.وی توضیح می دهد: یک نمونه ماشین لباسشویی با ابعاد و وزن مشخص در داخل ایران 12 میلیون تومان عرضه می‌شود در حالی که قیمت محصول مشابه همان کالا در خارج از کشور 8 میلیون تومان است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: صنعت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۶۲ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۷۸۷ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۵۸۷ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۲۲.۱۹ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903381

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!