Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تمامی کودکان زیر پنج سال خراسان جنوبی در برابر بیماری سرخک واکسینه شده‌اند و مردم در خصوص شیوع این بیماری نگران نباشند.

کامبیز مهدی زاده، سه شنبه شب ۱۸ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت‌: با توجه به اینکه در سال ۹۹، صد درصد کودکان زیر پنج سال در استان در مقابل بیماری سرخک واکسینه شده‌اند، تا کنون هیچ مورد ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: از سال گذشته به دنبال شیوع بیماری کرونا و نگرانی از عدم پوشش کامل واکسیناسیون و همچنین افت شاخص‌های نظام مراقبت تب و بثورات جلدی ماکولوپاپولر، زنگ خطر جدی برای بازگشت این بیماری به صدا درآمد که شناسایی مواردی از سرخک در استان‌های همجوار در هفته‌های اخیر نشانه آشکار این خطر برای سلامت جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای واکسیناسیون MMR کودکان در موقع مقرر، در تمام استان برای شناسایی موارد مشکوک، تذکرات و مکاتبات لازم به عمل آمده است.

مهدی زاده با اشاره به واگیر بودن بیماری سرخک، بیان کرد: افراد مبتلا به این بیماری از ۲ تا ۴ روز قبل از شروع بثورات جلدی (راش جلدی) به مدت ۴ تا ۹ روز بعد از آن، می‌توانند آلوده کننده باشند.

وی افزود: نوبت اول واکسن MMR در ۱۲ ماهگی و نوبت دوم در ۱۸ ماهگی به همراه واکسن سه گانه و فلج اطفال تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برنامه واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی همانند واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال ایرانی است و پارسال پوشش ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال غیر ایرانی برای واکسن ۱۰۰ درصد بود.

مهدی زاده با اشاره به اینکه چند مورد ابتلا به سرخک در کشور گزارش شده است، تصریح کرد: احتمال ابتلا به این بیماری درتمام افراد جامعه به خصوص کودکان زیر ۵ سال وجود دارد.

وی گفت: بعد از دوره کمون که به طور معمول ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و حتی می‌تواند ۷ تا ۱۸ روز باشد، علائم مقدماتی نظیر تب، خستگی، سرفه، آبریزش بینی و التهاب در افراد فاقد ایمنی ظاهر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: خانواده‌ها برای واکسیناسیون کودکان خود به موقع اقدام و در صورت بروز علائم بیماری، به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و بیمارستان مراجعه کنند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سرخک منطقه خراسان جنوبی كودكان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کودکان زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است

آفتاب‌‌نیوز :

محققان اظهار کردند که افزایش آگاهی از کیفیت و کمّیت خواب می‌تواند به کیفیت خواب کمک کند و به‌طور بالقوه خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهد.

طبق گزارش انجمن خواب آمریکا، ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده دارای اختلال خواب و از این تعداد، ۲۵ میلیون نفر مبتلا به آپنه انسدادی خواب هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که آپنه انسدادی خواب با چندین بیماری قلبی و عروقی مرتبط است. نتایج تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که الگو‌های خواب سالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد حتی در میان افرادی که خطر ژنتیکی بالایی دارند.

اکثر مطالعاتی که ارتباط بین کیفیت خواب و خطر بیماری قلبی و عروقی را بررسی می‌کنند بر یک بّعد خواب یعنی مدت زمان خواب یا آپنه خواب متمرکز شده‌اند بنابراین، اثر ترکیبی چند بّعد خواب بر سلامت قلب و عروق مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اخیراً محققان موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در پاریس، تاثیر مشترک عادات خواب چندگانه را بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بررسی کردند؛ آنان دریافتند که نمره خواب سالم‌تر با خطر کمتر بیماری قلبی و عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های جمع‌آوری شده بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ از ۷۲۰۳ مرد و زن ۵۰ تا ۷۵ ساله را تجزیه‌وتحلیل کردند. همه در ابتدای مطالعه مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

هر شرکت‌کننده تحت معاینه فیزیکی و آزمایش‌های مختلف بیولوژیکی قرار گرفت. آنان همچنین اطلاعات مربوط به سبک زندگی و سابقه پزشکی خود را ارائه کردند و محققان عادات خواب شرکت‌کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که هر یک امتیاز افزایش در نمره خواب سالم با کاهش ۲۲ درصدی خطر بیماری قلبی و عروقی مطابقت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند