Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:46:34 GMT

کشت تابستانه پنبه در مزارع گنبدکاووس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۹۴۰۹

کشت تابستانه پنبه در مزارع گنبدکاووس آغاز شد

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر کشت تابستانه، کشاورزان گنبدکاووس امسال چهار هزار و ۱۹۱ هکتار پنبه بهاره نیز کشت کردند که مزارع کشت شده از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس پیش بینی کرد که سطح کشت پنبه بهاره و تابستانه این شهرستان امسال به افزون بر ۶ هزار هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورا گفت: خشکسالی امسال که در ۵۰ سال اخیر کم سابقه بوده و نیز استمرار کاهش نزولات آسمانی در ماه‌های پیش‌رو و به تبع آن کاهش منابع آبی، ضرورت پرهیز کشاورزان برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا مانند شالی را دوچندان کرده است.

وی افزود: کشت پنبه، سویا، آفتابگردان، کنجد، ارزن و سورگم که مقاوم به کم آبی و گرما هستند و نیز ذرت علوفه‌ای در صورتی که کشاورز به منابع آبی دسترسی داشته باشد در این شرایط آب و هوایی پیشنهاد می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس بابیان اینکه خشکسالی امسال سبب کاهش تولید علوفه شده اضافه کرد: برای جبران حدود یک سوم نیاز ۱۲۰ هزار تنی دامداران این شهرستان به علوفه، کشت محصول ذرت علوفه‌ای به کشاورزانی که به منابع آبی دسترسی دارند، توصیه می‌شود.

نورا، زمان باقی مانده برای کشت ذرت علوفه‌ای در گنبدکاووس را سه هفته آینده اعلام کرد و گفت: به‌طور میانگین میزان تولید علوفه از هر هکتار از این محصول حدود ۴۰ تن است که باتوجه به افزایش قیمت کاه، درآمد خوبی عاید کشاورزان خواهد کرد.

به گفته وی، پارسال هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گنبدکاووس به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود امسال این رقم به حدود چهار هزار هکتار افزایش یابد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم استان گلستان در تولیدات کشاورزی بویژه غلات است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس سویا پنبه گلستان پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس سویا وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس سویا پنبه گلستان ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان

رسول شکری نیا با اشاره به اینکه صداوسیما فرصت تبلیغاتی برای هر دو نامزد در حوزه گنبدکاووس برای بیان مطالبشان را فراهم کرد، گفت: فیلم‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس از امروز تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود.

وی افزود: از بین دو نامزد، یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران