Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:12:36 GMT

سوالات مناظره دوم متنوع، کیفی و فنی‌تر بود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۹۶۹۳

سوالات مناظره دوم متنوع، کیفی و فنی‌تر بود

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ارزیابی خود از برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوالات مناظره دوم به نسبت مناظره اول متنوع، کیفی و فنی‌ترومورد مطالبه مردم، شده بود.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح پیشنهاد برگزاری مناظرات دو طرفه اظهار کرد: اصلاح‌طلبان از فرصت مناظره برای طرح صدها شبهه و طفره رفتن از پاسخ وعدول از موضوع استفاده می‌کنند لذابه هیچ وجه نمی‌توان از مناظره برای اقناع آنان و یا تلاش در جهت پذیرفتن  اشتباه‌اتشان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: البته پیشنهاد برگزاری مناظره از این جهت اهمیت دارد که فرد از طریق ارائه این پیشنهاد اعلام می‌کند می‌تواند طرف مقابل را از نظر استدلالی شکست دهد اما وقتی این پیشنهاد پذیرفته نشود، این موضوع نشانه ضعف طرف مقابل است و به عنوان یک برگ برنده برای پیشنهاددهنده برگزاری مناظره به حساب خواهد آمد.

ترقی با اشاره به ارزیابی خود از برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سوالات مناظره دوم به نسبت مناظره اول متنوع، کیفی و فنی‌تر شده بود، اظهار کرد: در این مناظره همان مسائلی که مدنظر نامزدها بود، در سوالات آمده بود و در صورت پاسخ کامل به آن توسط هر نامزد، نقش تعیین کننده‌ای در شناخت مردم نسبت به کاندیداها داشت. زیرا سوالات مبتلا به مردم بود. اعتراض نامزدها در خصوص کیفیت سوالات کمی عجولانه بود چون از این سوال‌ها بی‌خبر بودند. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: متاسفانه عدول بعضی نامزدها از پاسخگویی به سوالات مطرح شده و حاشیه پردازی و طرح کلید واژه‌های باب طبع سلبریتی‌ها و اقشار خاکستری برای مهندسی افکار جامعه و فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت، روش غلطی است که در این مناظرات دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توجه به مساله جوانان در این مناظره خیلی خوب، پررنگ و قوی بود و همه دغدغه‌مند جایگاه آن در ساختار حکومتی آینده بودند، خاطرنشان کرد: این موضوع نکته مثبتی به‌شمار می‌آید. همچنین طرح اشکالات ساختاری کشور در شوراهای عالی و نا هماهنگی بین دستگاه های اجرایی  بود که به آن توجه ویژه‌ای شد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: کاندیداهای اصلاح‌طلب در پاسخ به عملکرد دولت فعلی به انفعال افتادند و در نقطه مقابل نامزدهای اصول‌گرا تلاش بیشتری داشتند که تحت تاثیر حاشیه‌سازی‌ها قرار نگرفته و به نقد عملکرد دولت و امیدبخشی به مردم ادامه دهند. آقای رئیسی نیز با سعه صدر موضع ناصحانه خودرا در کنار ارائه دیدگاه‌های عمل‌گرایانه نسبت به حل مشکلات کشور ادامه داد و به حاشیه‌سازی‌ها ورود پیدا نکرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همچنین آقای قاضی‌زاده هاشمی نسبتا به خوبی توانست برنامه خود را ارائه دهد، ادامه داد: آقایان رئیسی و جلیلی نیز در قانون‌مداری و توجه به مسائل اصلی و موضوع ریاست جمهوری به خوبی پرداختند. بقیه نامزدهای اصول‌گرا نیز مقداری به سمت پاسخ‌گویی و مقابله به مثل با جریان مقابل پرداختند و سعی داشتند حملات را خنثی کنند.

ترقی تصریح کرد: در مجموع مناظرات جامعه را یک گام به سمت تشخیص اصلح پیش برده و به نظر می‌رسد در کلیت نیز افزایش مشارکت را در پی خواهد داشت و به طور طبیعی می‌تواند به آن کمک کند. امیدوارم در روزهای آینده حساسیت مردم نسبت به انتخابات افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ سيدابراهيم رئيسي سعید جلیلی امیرحسین قاضی زاده هاشمی مناظره انتخاباتی دومین مناظره انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه